Overhead Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overhead Press

In deze serie legt Mark Rippetoe uit hoe de overhead press moet worden uitgevoerd:

http://www.youtube.com/watch?v=lbswrStK8cs

http://www.youtube.com/watch?v=Zm1KxY8Me3Y&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=yT8cQ410ozk&NR=1
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Heerlijke oefening. Het heeft me wel een tijdje geduurd om de uitvoering goed onder controle te krijgen.

Comment

ik vind de techniek helemaal niet zo goed.

hij pressed hier met de elebogen naar voren gericht waar bij je dus veel voorkant schouder traint.

beter gewoon naar de zijkant als je het mij vraagt
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

jouw techniek met allebogen naar de zijkant is niet goed. ellebogen naar voren is gezonder. betere spanning op het bovenlichaam, meer triceps en betere prestatie met minder blessures.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          jouw techniek met allebogen naar de zijkant is niet goed. ellebogen naar voren is gezonder. betere spanning op het bovenlichaam, meer triceps en betere prestatie met minder blessures.

vreemd, heb het gevoel dat je veel minder zwaar kan gaan op die manier.

Comment

Originally posted by richard21 View Post
            Falstyr heeft helemaal gelijk.

Het is een kwestie van wennen. Gewoon met een lager gewicht beginnen en aan je techniek werken. De rest komt vanzelf.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Falstyr heeft helemaal gelijk.

Het is een kwestie van wennen. Gewoon met een lager gewicht beginnen en aan je techniek werken. De rest komt vanzelf.

http://www.youtube.com/watch?v=ECWxumBMLVQ

en dit is fout dan?

Comment

gewenning heet zoiets. jij bent het niet gewend om de juiste techniek te gebruiken. je spieren zijn ook niet correct getraind en zullen waarschijnlijk in onbalans zijn. Dat is net zoals mensen die dumbel press over barbel bench press verkiezen omdat ze bij de barbel te veel triceps voelen. Totaa niet snappend dat die triceps op dat moment gewoon de zwakste schakel is. Dus liever symptomen bestrijden dan naar de echte reden en oplossing te zoeken.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  gewenning heet zoiets. jij bent het niet gewend om de juiste techniek te gebruiken. je spieren zijn ook niet correct getraind en zullen waarschijnlijk in onbalans zijn. Dat is net zoals mensen die dumbel press over barbel bench press verkiezen omdat ze bij de barbel te veel triceps voelen. Totaa niet snappend dat die triceps op dat moment gewoon de zwakste schakel is. Dus liever symptomen bestrijden dan naar de echte reden en oplossing te zoeken.
                  wat vind je van het filmmpje?

ook incorrect uitgevoerd?

Comment

elbows out zijn je triceps in zwakkere positie en voor velen schouders kwetsbaarder
                    Groeten

Comment

maar de uitvoering die scott in het filmpje doet is dus niet goed?

Comment

Als je het aan mij vraagt, vraag ik me af waaruit je dat concludeert gezien mijn vorige post.

Als die uitvoering voor hem werkt, dan is die goed he.
                        Groeten

Comment

maar de uitvoering die scott in het filmpje doet is dus niet goed?
                          Als het voor jou op die manier werkt dan moet je het vooral blijven doen. Niemand weerhoudt je ervan.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Als het voor jou op die manier werkt dan moet je het vooral blijven doen. Niemand weerhoudt je ervan.

ik ben het gewend op deze manier!

maar ik wil doen wat het beste is !

ik wil de oefening zo goed mogelijk uitvoeren en daarom wil ik de uitvoering zo goed mogelijk doen.

Comment

ik ben het gewend op deze manier!

maar ik wil doen wat het beste is !

ik wil de oefening zo goed mogelijk uitvoeren en daarom wil ik de uitvoering zo goed mogelijk doen.
                              Er is eerder in dit onderwerp uitgelegd welke methode vanuit biomechanisch oogpunt de beste is en waarbij de kans op blessure het kleinst is. De keus is dus aan jou. Als je deze oefening op de correct manier wilt uitvoeren zul je daar tijd in moeten steken en je zult moeten beslissen of het voor jou de moeite waard is. Of je kunt doorgaan op de manier die jij reeds gewend bent met alle risicos van dien.

Er zijn een heleboel sporters zijn die een onjuiste techniek hanteren; er zijn bijvoorbeeld professionele bodybuilders die tijdens het bankdrukken hun duimen niet gebruiken. En ik kan zo een lijst oefeningen opnoemen die vrij riskant zijn en waarvoor veel betere alternatieven zijn. Toch zijn er legio sporters die deze oefeningen toch blijven doen. En ja, heel veel komen ermee weg en raken niet geblesseerd. Wat is wijsheid?
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X