Na revalidatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Na revalidatie

Hallo,

ik zit met een vraag.. ik ben laatst geopereerd aan mijn rechter schouder, daar was de biceps gescheurd. Nu mag ik mijn rechter arm 6 weken niet gebruiken, ik moet er momenteel nog 3/4 weken. aankomende week begin ik met fysiotherapie. Men heeft me verteld dat ik dan weer redelijk opnieuw kan beginnen met trainen, ook al had ik niet veel. Ik had een mooi beginsel. ik trainde 2/3 x per week. Maar nu ik dus "opnieuw" moet beginnen wil ik misschien creatine gebruiken. Is dit verstandig?

iemand tips over het "terug komen" na een revalidatie?
    Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Je kunt het beste op dit moment nog niet trainen, en eerst naar je adviezen van je fysio luisteren. Die fysio zal je kunnen vertellen welke oefeningen op dit moment geschikt voor je zijn. Als de fysio toestemming geeft voor bepaalde oefeningen, bouw deze dan rustig op met zeer lichte of zelfs geen gewichten. Focus je niet op het gewicht, het aantal herhalingen of het aantal setjes maar let op de uitvoering van de techniek en eventuele klachten. Bouw dit langzaam op maar forceer niets.

Je hoeft je overigens weinig zorgen te maken over terugval: veel mensen komen in korte tijd weer op hun oude niveau uit.
    Het is sowieso verstandig om goed op je voeding te letten, zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt voor je herstel.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

ik wil zowiezo wachten tot ik toestemming krijg van de fysio om weer te gaan trainen. Maar als ik weer gewoon normaal mag beginnen, is het dan verstandig om creatine meteen te gebruiken? of eerst paar weken/maanden wachten of iets dergelijks?
      Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X