Cable isolatie oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cable isolatie oefeningen

Normaal gesproken train ik altijd met losse dumbels en barbels en wil het nu is helemaal anders gaan en ben daar van de week al mee begonnen.

Ik wil nl even kijken wat het doet als ik alleen maar met cables ga trainen dus vrijwel alles aan de latpulley (behalve benen dan).

Wat me is opgevallen dat met cable trainen ik veel meer pomp op mijn spieren krijg dit misschien omdat de spier onder continu spanning komt te staan dit tot in tegenstelling met het trainen met lossen gewichten( verplaatsing van de zwaartekracht).

Denken jullie dat ik hierbij ook massa aan kan gaan zetten of dat ik als ik zo ga trainen een hoop ga missen?
    Face your demons...........

Ik weet wel zeker dat je daar massa mee gaat aanzetten. Cable flyes bijvoorbeeld zijn gewoon veel beter dan dumbell flyes. Je kan bijna alles wel goed aanpakken met cable, maar om nou een uur lang van alles met cable te doen.....kweet 't niet. Ik zou er wat machines en wat losse gewichten gewoon in houden.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Thnx Marnop ik wil juist is iets heel anders doen en zowel lijnen trekken als massa aanzetten en is heel direct met de spier bezig gaan zijn en kneiterhard aanspannen kan goed met cables

Comment

Marnop is een voorbeeld

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
          zowel lijnen trekken als massa aanzetten
          Bedoel je met lijnen trekken een betere definitie krijgen? Dat kan toch alleen door een lager vetpercentage? Ik vraag me al een tijdje af hoe dat nou precies zit, je hoort vaak (vooral op amerikaanse boards) dat sommige oefeningen voor 'massa' zijn en anderen voor 'definitie'. Door extra massa komt de spier beter naar 'buiten', dus wordt je definitie ook beter als je vetpercentage niet hoger wordt lijkt me. Als je minder vet hebt zie je de spier beter, dus cutten is ook een mogelijkheid, maar hoe wil je de 'definitie' van een spier rechtstreeks trainen? Sorry voor het offtopic gedoe maar vraag ik me wel serieus af.

Om toch nog antwoord te geven op je vraag, ik zou zeggen; probeer het gewoon! Ik had laatst toevallig ook een keer bedacht dat ik ooit eens enkel met kabels zou kunnen trainen. Ben benieuwd wat voor resultaten je ermee haalt. Verder ben ik het eens met marnop.

Comment

Originally posted by Rensko View Post
            Bedoel je met lijnen trekken een betere definitie krijgen? Dat kan toch alleen door een lager vetpercentage? Ik vraag me al een tijdje af hoe dat nou precies zit, je hoort vaak (vooral op amerikaanse boards) dat sommige oefeningen voor 'massa' zijn en anderen voor 'definitie'. Door extra massa komt de spier beter naar 'buiten', dus wordt je definitie ook beter als je vetpercentage niet hoger wordt lijkt me. Als je minder vet hebt zie je de spier beter, dus cutten is ook een mogelijkheid, maar hoe wil je de 'definitie' van een spier rechtstreeks trainen? Sorry voor het offtopic gedoe maar vraag ik me wel serieus af.

Om toch nog antwoord te geven op je vraag, ik zou zeggen; probeer het gewoon! Ik had laatst toevallig ook een keer bedacht dat ik ooit eens enkel met kabels zou kunnen trainen. Ben benieuwd wat voor resultaten je ermee haalt. Verder ben ik het eens met marnop.

In een wedstrijdvoorbereiding vooral de laatste weken, ga je erg veel poseren en zoals Kevin het noemt:

Originally posted by Kevin72 View Post
            heel direct met de spier bezig gaan zijn en kneiterhard aanspannen kan goed met cables

Daar worden je spieren harder van en droger, je perst er extra vocht uit en verbrand wat extra vet enz.
            Je gaat meer definitie krijgen door de meer extremere contracties die je bij de zg massa oefeningen niet hebt. Neem maar het verschil tussen een cable flye en de dumbell flye of de gewone benchpress.....de cable flye wint het dan in contractie. Barbell curls of isolated en concentration curls...aardig verschil in contractie.

Maar verder klopt het wel, er bestaan officieel geen verschillende massa of definitie oefeningen, het zijn allemaal kracht en spier ontwikkeling oefeningen.
            Met beiden kan je gewoon massa aanzetten.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Thanks voor je reactie! Duidelijk uitgelegd. Dat extra vet verbranden is dus gewoon over je hele lichaam en dat zorgt er voor dat je er wat harder uitziet. Pers je dan ook letterlijk met die extremere contracties extra vocht de spier uit, of hoe gaat dat in zijn werk? Eigenlijk moet je dus normaalgesproken 'massa-oefeningen' doen en heeft het in een wedstrijdvoorbereiding (wanneer je toch niet echt meer massa aanzet) pas zin om wat aan 'definitie-oefeningen' te gaan doen, als ik het goed begrijp? Zal niet meer offtopic gaan nu, sorry .

Comment

Een kennis heeft zijn hele leven alleen maar met isolatie oefeningen getraint, hij is nu 67 en heeft werkelijk nog een top fisiek en alles oogt nog hard.

Thnx voor de reacties voor zover

Comment

mijn trainster legde t me zo uit: definitie oefeningen rekken de spier wat uit, waar massaoefeningen juist je opgerekte spier volpompen. voorbeeld: side raise rekt je delts op, neckpress pompt de boel wat vol. maar ik vind marnop's reactie ook heel erg logisch...

on topic: ik ben ook meer met kabels gaan werken. je contracties gaan verder en de spanning bovenin ligt hoger. maar voor de 'massa-oefeningen' pak ik toch een barbell
                  "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Zo vanavond weer alleen aan de latpulley gezeten:

Borst en armen was echt super lekker en ging opgepompt weer naar huis!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X