Originally posted by kabaffel
View Post
Hoe krijg ik spierpijn in mijn schouders?
Collapse
X
-
"People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."
-
Originally posted by Animale View PostJe uithouding in je schouders is dus enorm.
Wat ze niet gewoon zijn is meer gewicht.
In jou plaats (al is idereen anders) dacht ik aan.
Zit bank met rugleuning licht achteruit, beveiligde baar dat je tot op je sleutelbeen kan laten zakken. (variant op miletairy press?)
2 sets van 15 reps warmdraainen
4 sets van 4-8 reps, wat je nog kan met echt veel gewicht
(niet de eerste weken, leer je oefening correct, desnoods met een lege baar al lijkt me een beveiligde baar redelijk straight forward en veilig).
Nog een oefening waar je makkelijk zwaar gewicht in neemt zonder weer extra uithouding (of recuperatie in de weg te staan) is die zitbank met die rollen aan de zijkant. Ik voel me altijd een kip die wil vliegen in dat ding.
Je buigt je armen, handen blijven op borst hoogte en je verwijderd je elebogen van tegen je lichaam te beginnen tot ongeveer de hoogte van je schouders.
Ik denk nu expres aan makkelijke oefeningen waar je veel gewicht mee neemt. En je zal dus wel iets voelen, wil je voor de massa, probeer je toch te beginnen met 8 herhalingen en je probeerd niet onder de 6 komen (anders meer kracht in minder massa winst al kan dat als laatste reeks weer geen kwaad). Je steeks elke set gewicht bij om wat te zoeken naar je eigen gewichten.
Dit ga je wel voelen, voor losse oefening (halters, baar) of gecombineerde oefeningen gaan je schouder lui blijven, die zijn meer gewoon en denken dus da het vakantie is, zwaarder in de oefeningen kan je nog niet gaan daar de andere spiergroepen nog ver achterstaan op je schouders.
Tip: Doe elke week een beetje benen (na een paar weken nog steeds ene beetje maar wel goed zwaar). Je moet niet maar denk maar, als je later breed bent wil jen iet omvallen.
En rust krijgen ze wel bij dat fietsen, dat is een recuperatie op zich, ook al kan dit intensief zijn, dit is weer uithouding en niet echt kort en zwaar trainen.
En btw, mss leg je de afstand dan later in 3/4 de van de tijd af zonder extra inspanning (op een zwaardere versnelling).
Succes met je training.
EDIT:
Het is natuurlijk wel zo, als we zagen dat je benen evenredig moeten groeien (anders toont het maar lullig) geld dit ook voor je schouders, niet de bedoeling dat mensen een pak schouders zien lopen en voor de rest niets. Je moet deze ook niet over ontwikkelen.
Dankjewel voor je reactie!
Ik doe nu zittend de dumbell press/militaire press met dumbells. Dit doe ik warmdraaien 2x6 kg per dumbell, dan 1x 8kg en dan 1x 10 kg. Ik denk dat deze oefening wel te vergelijken is met de oefening de je beschreven hebt? Dit doe ik zittend op een paar kisten, zonder rugleuning? Is dit erg? Dat komt omdat ik niet een bankje heb, want ik fitness thuis. Ik wil misschien nog wel zo'n bankje kopen...
Mijn benen ben ik nu wel van plan te trainen, tegelijk met mijn buik. Ik wil dus 4x in de week ga trainen, maar is het ook erg om voor een 2 uur durende volleybaltraining nog te fitnessen? Werkt dat in het voordeel of in het nadeel?
Ik wil mijn bene wel trainen omdat ik inderdaad de verhouding wel goed wil houden
Bedankt voor jullie reacties, groetenDon't ever let somebody tell you, you can't do something.
People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
20 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...4 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
6 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
1 week geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment