Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Citaat[/b] (3XL @ Okt. 13 2004,08:03)]Persoonlijk vind ik smal bankdrukken een triceps oefening, door de stand van je armen (dicht bij je lichaam) plaats je de pec. in een ongunstige positie waardoor deze minder werkt.
Dat je je bij oefeningen waarbij je armen dichter bij elkaar komen de sterno-costale aanhechtingen meer voelt komt gewoon omdat de spier verder verkort (grotere ROM) waardoor de gehele spanning groter word.
Niet omdat deze kant zwaarder belast word
Helemaal mee eens ik doe hem dan ook als triceps oefening maar wel met de gedachte dat ik binnenkant borst ook lekker meeneem..
Heb echt altijd gedacht en ook ervaren dat het weldegelijk werkt voor de binnenkant..
Citaat[/b] (red @ Okt. 13 2004,09:22)]@ XL heb jij toevallig een medische opleiding? Je gebruikt zoveel Latijn en andere moeilijke zooi?! Of heb je het gewoon zelf aangeleerd?
idd heb ik mij ook wel eens afgevraagt, hij weet wel waar hij over praat..
Grtz..
Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.
Citaat[/b] (Mr. symmetry @ Okt. 13 2004,10:52)]Als je de ellebogen echter naar buiten houdt en je gebruikt een EZ-stang, wordt het wel degelijk een binnenkant-borstoefening.
Iets wat niet appart te trainen is, is ook niet appart te trainen als je de stand van je armen veranderd en/of een andere stang pakt.
Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Okt. 12 2004,13:25)]Ik doe nooit licht....ik pak altijd zwaarste wat ik ken en probeer die grens steeds hoger te verlegegn zwaar en 8 herh..
Greetz...
niet verkeerd opvatten maar als ik jou was zou ik ook eens een periode meer herh. trainen. het is namelijk belangrijk dat je wisselt met het aantal herh. na een bepaalde tijd. Zo wennen je spieren niet. Zwaar en weinig herh. worden je spieren groot van, maar licht en veel herh. maark je spieren sterk (conditie, uithoudingsvermogen,hard). Vaak is het zo dat als je begind met zwaar trainen je na een tijd 6 tot 8 wkn een soort stop krijgt je zal niet meer zo snel met gewichten omhoog gaan. Dan zijn je spieren maximaal opgepompt en moet je weer lichter trainen met meer herh. zo maak je ze hard (als beton). Doe dit een aantal wkn, en je zal zien dat het harder wordt. Op een gegeven moment zal je hier ook niet meer veel stijgen in de gewichten, dan ga je weer zwaar en weinig herh. zo blijft het groeien.
grt fiedel.
als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..
naar mijn mening is dit ook de beste manier van trainen.
Ik doe dit namelijk zelf ook, maar ik doe het om de 3 mnd bijv.
3 mnd veel herhalingen 5 oef. van 5 setjes van 20 herhalingen 3mnd later, 5 oef. 4 setjes van 8 tot 12 herhalingen.
Zo wennen de spieren niet en blijf je ze maar shockeren.
Hierbij train je dus 3 mnd kracht en 3 mnd uithoudingsvermogen.
naar mijn mening is dat helemaal verkeerd 1 mnd uithouding en 4 mnd kracht en massa.
Je word ongelooflijk sterk als je 3 mnd uithouding traint en als je daarna 3 mnd kracht en massa ttraint weet je niet wat je overkomt, zo sterk word je dan. maar goed dat zijn mijn ervaringen en je groeit daarbij ook nog es hard.
Maar nu wil ik weten of er nog betere manieren zijn haha ik wil namelijk optimaal trainen.
daarin word uitgegaan van macro-, meso- en microcycles.
-macrocycle is een lange periode waarin alle delen van een training behandeld worden.
-mesocycle is een periode binnen de macrocycle warin je je op 1 aspect van je training richt.
-microcycle is de variatie binnen de mesocycle.
Als je bv naar iemand kijkt wiens doe lhet is om zoveel mogenlik massa op te bouwen en er in de zomer redelijk uit te zien, dan is van zomer tot zomer 1 macrocycle.(Iemand die bv hetzelfde doel heeft maar ook nog eens in dec een wedstrijd maakt 2 macrocycles, enz.)
Deze macrocycle kan je opdelen in delen met een eigen doel. Meestal worden mesocycles gebruikt
-overgang
-puur kracht
-kracht/massa
-definitie
je eigen aanleg bepaald een beetje hoe de preciese indeling er uit ziet, maar vaak is het zoiets als
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Comment