Fitnesstoestellen vs. gewichten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fitnesstoestellen vs. gewichten?

Ik ga op dit moment 3 à 4 per week trainen en doe dit steeds op de fitnesstoestellen beschikbaar in mijn sportschool. Een verdiep lager heb je de ruimte met de dumbells, banken, etc...
    Mijn vraag is nu of die toestellen even efficiënt zijn. Ik ben nog een beginner (ben momenteel 4 maanden bezig). Komt er een moment dat je moet kappen met de toestellen en je stoute schoenen aantrekken, verdiep lager gaan en aan de losse gewichten gaan zeulen? Ik vind het best een drempel vermits daar vooral de stevige, ervaren krachttrainers zich bevinden (in vergelijking met mijn 64kg beginnende "spiermassa" ).
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Ik ben ook overgegaan van apparaten naar gewichten en ik vind het zwaarder. Er komt nu ook coordinatie bij kijken.
    En ik vond het eerst ook eng om in het gewichtenhoekje te gaan zitten, maar gewoon schijt aan hebben!

Succes

Ps. En ik ben n vrouw dus wordt meer aangegaapt dan jij
    Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Gewoon naar de verdieping beneden gaan! Die grote gasten zijn ook begonnen waar jij nu staat! Ik gebruik zelf vrijwel geen apparaten meer. Voor mijn benen nog wel wat, maar verder vrijwel niet!

Ga lekker alles, met dumbells, stangen, bankjes doen!
      "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Als je groot wilt worden, moet je doen wat de grote gasten doen hè. Gewoon serieus bezig gaan. Jij betaalt toch ook contributie... nou dan... over de drempel, ik bedoel in jouw geval, trappetje af. Iedereen tilt naar eigen kunnen, op zijn eigen max, zij ook, jij ook.

Comment

gewoon losse gewichten pakken, de kans is groot dat die mensen waar door jij geïntimideerd door bent jou uit eindelijk gaan helpen
          There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Wij waren ook machinetrainers en zijn ook overgegaan op losse gewichten, veeel fijner

Comment

Zoals al is gezecht, gewoon lekker een verdieping naar beneden
              keep the focus going!

Comment

Ik hou zelf meer van losse gewichten en vind dat veel effectiever, maar een combinatie is natuurlijk ook mogelijk. Ik gebruik wel sommige apparaten, maar wel zo min mogelijk.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Dank jullie wel voor de reacties... en ze spreken boekdelen. Ik hoor spoedig over te stappen tot het onbekende
                  Ik ga alvast op zoek naar oefeningen die ik hoor ui te oefenen.. Zal me maar een notitieboekje aanschaffen als geheugensteun eenmaal in de zaal Er zijn er verdomd die je doen namelijk...

Comment

Succes met de niet-toestel oefeningen

Kijk hier ook even, handige site voor hoe je je de oefeningen moet uitvoeren ect.

Exercise Video Database - 600+ Exercises with Pics & Instructions! | Muscle & Strength

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                      Succes met de niet-toestel oefeningen

Kijk hier ook even, handige site voor hoe je je de oefeningen moet uitvoeren ect.

Exercise Video Database - 600+ Exercises with Pics & Instructions! | Muscle & Strength
                      my point exactly ... 600+ exercices ... kies maar even

wel bedankt voor je hulp

Comment

Originally posted by Dimix View Post

wel bedankt voor je hulp
                        De Squat, Deadlift en Bench press zijn 3 zeer goede oefeningen.
                        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Standaard oefeningen doen:
                          - Bench press
                          - Squat
                          - Deadlift
                          - Military press
                          - Pull up
                          - Barbell row
                          - Barbell shrug

Als je deze oefeningen in je schema verwerkt of doorgaans gebruikt kom je een heel eind.

Losse gewichten als je normaal wilt trainen om sterker en groter te worden,
                          bij wat andere zaken zoals depletion training, waarbij je je glycogeenvoorraden tracht leeg te krijgen schijnen machines het best te werken, maar daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Lekker zoveel mogelijk met losse stangen en gewichten doen .
                          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Dimix View Post

wel bedankt voor je hulp
                            Gaat niet om tussen die 600 oefeningen wat uit te zoeken, je moet gewoon even een schema zoeken hier op het forum. En dan kan je via die andere website precies zien welke ermee bedoelt wordt en hoe je hem moet uitvoeren.

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
                              Ik ben ook overgegaan van apparaten naar gewichten en ik vind het zwaarder. Er komt nu ook coordinatie bij kijken.
                              En ik vond het eerst ook eng om in het gewichtenhoekje te gaan zitten, maar gewoon schijt aan hebben!

Succes

Ps. En ik ben n vrouw dus wordt meer aangegaapt dan jij
                              Ook ik ben een vrouw en ook ik moest even slikken om in mijn geval een verdieping hoger te gaan. Maar ik vind het veel leuker en ik krijg veel meer het gevoel dat ik wat gedaan heb. Het is inderdaad zwaarder.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X