Oefeningen voor meer kracht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oefeningen voor meer kracht

Hallo,

Ik ben 14 jaar, 172cm en weeg 51kg. Ik voetbal al een hele lange tijd en steeds op een hoger niveau. Nu ben ik in een team gekomen met allemaal mensen van 16, een enkeling is 15. Deze mensen zijn natuurlijk veel langer en breder dan mij. In de competitie krijg ik ook zulke mensen tegen me dus wil ik graag wat meer kracht krijgen zodat ik sterker het duel kan aangaan.

Naar de sportschool gaan is geen optie omdat ik al 3 (soms 4) keer per week train vandaar dat ik nu naar een alternatief zoek dat ik thuis kan doen. Ik weet dat niks vanzelf gaat (ook niet met voetbal) en daarom ga ik er ook echt voor.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. bedankt.

jordy (Als jullie willen kan ik me best voorstellen, ik weet alleen niet of jullie dat op prijs stellen dat ik dat als minderjarige doe aangezien hier de meeste 18+ zijn)

Jordy, je leeftijd maakt niets uit, als je kennis wilt over krachttrainen zit je hier goed
    Je moet het rustig opbouwen, er zijn talloze oefeningen die je thuis kunt doen.
    Met je eigen gewicht, of je koopt dumbells, een bankje of net hoe gek je het wilt maken.
    Lees eens de stickys door en vergroot je kennis over trainen, volgens mij heeft falstyr een sticky gemaakt over jongeren die willen trainen, en kom je er niet uit vraag je het.

Welkom

Comment

Voorstellen wordt altijd op prijs gesteld.

Als je sterker wilt worden moet dat komen van de combinatie goed trainen, goed eten, goed rusten. Ik raad je daarom dan ook echt aan om een sportschool op te zoeken. Thuis wordt het eenvoudigweg lastig met een beetje push/pull-ups, tenzij je van plan bent een hele homegym aan te schaffen.

Google even naar het schema genaamd "Starting Strength", deze is "speciaal" bedoeld voor krachttraining ter ondersteuning van een andere sport.

Comment

fijn dat er zo snel gereageerd word. ik ga gewoon even wat dingen lezen op het forum en laat hier dan weten welke oefeningen ik ga doen en wat nog meer, zouden jullie hier dan weer kunnen laten weten of dit een goede keus is of niet?

naar de sportschool is geen optie omdat me ouders het te duur vinden, zoals ik al zei train ik 3 tot 4 keer per week dus dan haal ik nooit het aantal keren eruit dat je moet gaan om het geld eruit te halen

voorstellen lijkt me overbodig wil namelijk alleen kwijt dat ik jordy heet en 14 ben meer doet er niet toe denk ik

Comment

Zit nu al een tijdje rond te kijken maar vind serieus helemaal niks voor mijn leeftijd..... kan iemand me aub helpen

Comment

Trainingsschema's - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Comment

Als je een beginner bent dan is Starting Strength wel geschikt voor je.

Meer informatie over het programma:

The Starting Strength Novice/Beginner Programs - Starting Strength Wiki

Enkele voorbeelden van behaalde resultaten:

Nog een optie is Wendler 5/3/1. Hier kun je meer informatie vinden over het programma:

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post983988
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

dankjulliewel ga morgen het goed bekijken, is dat ook voor minderjarige goeie schema

Comment

Originally posted by Jordy1 View Post
                  is dat ook voor minderjarige goeie schema
                  Jazeker.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ybuilding.html

Comment

Je hoeft niet sterker te worden om die reden. Je moet gewoon slimmer zijn. Ik snap je gedachtengang maar ik zou het je afraden. Werk aan je sterke punten, die kracht en die groei komt vanzelf een keer, dan mis je wellicht net dat beetje extra vernuft dat je tot die tijd kan leren. Als je het aan een stel bodybuilders gaat vragen dan staan die vanzelf kwispelend klaar met goeie om een sterkere jongen van je te maken (no offense guys ) maar dat is helemaal niet nodig amigo
                      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

He hardloopgoeroe, hij wil sterker worden, veel mensen die sporten willen dat, ga jij effe zeggen dat hij dat niet moet doen????
                        Wat mij betreft doet iedereen kt, ik zie alleen maar voordelenn, kt kan elke sporter ondersteunen.

Comment

Ik ga mee met Prescatore want hij heeft gelijk. Voor voetballen hoef je niet persee sterker te worden, maar slimmer, sneller, wendbaarder en zorgen dat je techniek-snelheid combinatie en inzicht optimaal is. Als je daar niet goed aan werkt blijf je de fysieke duels houden en meer kracht maakt je geen betere voetballer, ook niet in duels.

Maar aangezien TS sterker/gespierder wil worden kan hij wel wat leuke tips gebruiken. Ik zag dat de sportschool geen optie is, dan maar thuis trainen met een barbell of wat dumbells en desnoods met een zak zand.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik weet niet waar jullie gevoetbald hebben, maar wat jullie roepen is wel heel achterhaald zeg, hij speelt hoog zegt hij, ik ga dan uit van c1/b1, al die gasten bij ons doen er kt naast.
                            Geen bb maar gerichte kt, de ts vraagt daar zelfs om.
                            Maar dit wordt een neverending discussie zo, maar kt voegt iets toe en ts wil sterker worden, welk nadeel heeft sterker worden dan???

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Ik weet niet waar jullie gevoetbald hebben, maar wat jullie roepen is wel heel achterhaald zeg, hij speelt hoog zegt hij, ik ga dan uit van c1/b1, al die gasten bij ons doen er kt naast.
                              Geen bb maar gerichte kt, de ts vraagt daar zelfs om.
                              Maar dit wordt een neverending discussie zo, maar kt voegt iets toe en ts wil sterker worden, welk nadeel heeft sterker worden dan???
                              C1 of B1 zegt niks over hoog of laag. Hoog of laag is het niveau waarin je speelt als elftal. Misschien hebben ze geen C junioren en staat ie daarom in de B junioren.

Waar ik zelf in de jeugd gevoetbald heb, die club ken je ws niet, die is al sinds 1990 gefuseerd. Waar ik later weer ben gaan voetballen en zelf 1e klasse reserves speelde. Ons 1e elftal speelt/speelde 2e klasse KNVB. Met jeugdelftallen in 2e en 3e divisie.

Waar ik o.a. trainer was was bij Hollandia Hoorn. Ik werd door hen gevraagd om de B junioren te gaan trainen en dat elftal promoveerde daarna 3x achter elkaar en kwam terecht in de 1e divisie. Mijn stage voor TC3 was bij WSV30 A1 junioren 3e divisie. En dit is allemaal een paar jaar geleden.
                              Is dat wat denk je? Of denk je dat mijn kennis als betaald trainer dan bagger zal zijn.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X