Naarmate mijn squat vorderd heb ik moeite met de laatste reps eruit te persen simpelweg omdat ik het idee heb dat ik ga omvallen met die verzuurde pootjes. Hoe meer kg er op de barbell ligt hoe meer ik dit gevoel krijg. Is het een optie in de Smith te squaten en heeft dit gevolgen voor effectiviteit en techniek? En hoe doen jullie dat zonder trainingsmaatje?
squat in de smith
Collapse
X
-
Originally posted by pescatore View PostNaarmate mijn squat vorderd heb ik moeite met de laatste reps eruit te persen simpelweg omdat ik het idee heb dat ik ga omvallen met die verzuurde pootjes. Hoe meer kg er op de barbell ligt hoe meer ik dit gevoel krijg. Is het een optie in de Smith te squaten en heeft dit gevolgen voor effectiviteit en techniek? En hoe doen jullie dat zonder trainingsmaatje?
Fijn ding vind ikzelf maar toch denk ik dat het voor mijn lichaam niet 100% correct is..
Mischien minder gewicht voor de laatste set?
-
Originally posted by pescatore View PostNaarmate mijn squat vorderd heb ik moeite met de laatste reps eruit te persen simpelweg omdat ik het idee heb dat ik ga omvallen met die verzuurde pootjes. Hoe meer kg er op de barbell ligt hoe meer ik dit gevoel krijg. Is het een optie in de Smith te squaten en heeft dit gevolgen voor effectiviteit en techniek? En hoe doen jullie dat zonder trainingsmaatje?lucky short-armed-spine-bending bastard
~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostNaarmate mijn squat vorderd heb ik moeite met de laatste reps eruit te persen simpelweg omdat ik het idee heb dat ik ga omvallen met die verzuurde pootjes. Hoe meer kg er op de barbell ligt hoe meer ik dit gevoel krijg. Is het een optie in de Smith te squaten en heeft dit gevolgen voor effectiviteit en techniek? En hoe doen jullie dat zonder trainingsmaatje?Last edited by inferno_0666; 24-08-2012, 11:58.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
als je denkt dat je omvalt lijkt me je techniek/flexibiliteit niet helemaal in orde.
zelf heb ik nooit het gevoel dat ik ga omvallen. eerder wel eens gehad maar naar meer squatten en techniek verbeteren is dat eruit gegaan.
als ik denk dat ik niet meer reps kan maken stop ik gewoon. als ik dan wel fail knal ik hem op de spotters.
Comment
-
Ja dat is dus het probleem, als ik richting faillure ga heb ik het idee dat ik omval als ik de laatste rep niet haal en vaker ben ik alleen aan het squatten. Geen zin an. Maar dat zou dan een techniek kwestie zijn? Heb het idee dat het wel meevalt. Hard aan gewerkt iig maar zou kunnen natuurlijk, geen idee waarin dat hem dan zit though.
Hoe bedoel je sets/reps etc Inferno? Wat zou dit voor verschil kunnen maken?Last edited by pescatore; 24-08-2012, 12:01.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostJa dat is dus het probleem, als ik richting faillure ga heb ik het idee dat ik omval als ik de laatste rep niet haal en vaker ben ik alleen aan het squatten. Geen zin an.
Hoe bedoel je sets/reps etc Inferno? Wat zou dit voor verschil kunnen maken?
Wanneer je de techniek beter onder de knie hebt kun je wel sets doen van hogere reps. Omdat je dan bewuster bent van wat je aan het doen bent, het gaat dan bijna automatisch; de bewegingspatronen zitten er beter in geprogrammeerd.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostAls je hogere reps doet met compoud oefeningen dan kun je te maken krijgen met vormverlies. Dat geldt vooral voor de technische oefeningen zoals power cleans, push press, snatch, front squat, etc. Maar ook bij squats moet je goed letten op de uitvoering. Die focus behouden is best wel lastig, vooral in het begin. Vandaar dat het vooral voor beginners aan te raden is om sets van lagere reps te doen met de compounds.
Wanneer je de techniek beter onder de knie hebt kun je wel sets doen van hogere reps. Omdat je dan bewuster bent van wat je aan het doen bent, het gaat dan bijna automatisch; de bewegingspatronen zitten er beter in geprogrammeerd.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostTnx. Dat wist ik niet, zal eens proberen sets te verkleinen. Volgende week wil ik sowieso met een nieuw schema beginnen dan kan ik hier zeker rekening ee houden!I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
3 x 12. Ik moet deze week eens goed gaan zitten en nadenken over waar ik heen wil en hoe ik dit aan ga pakken. Zit nu ook met 3 x per week voetbal en dat bijt elkaar wel een beetje met benen training dus ik wil het eigenlijk bij squat en deadlift houden.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostWaarom zou je van een reguliere squat naar de smith overstappen? Dat is een stap achteruit. En ja, het heeft negatieve gevolgen voor je techniek. Je kunt beter kijken naar hoe je nu je squats doet. En het aantal reps, sets, etc. En daar gaan sleutelen.
Comment
-
Dat het aan meer of minder reps ligt is onzin. Het zal meer tre maken hebben met vermoeid raken of tot fail komen.
Het aantal reps zal alleen wat uitmaken voor je uitvoering als je er erg weinig doet met laag gewicht.
Als je 5x5 reps pakt op maximaal gewicht en je al op fail zit bij de 3e rep in je 2e setje is ook je uitvoering minder omdat je dan ook jezelf anders gaat bewegen om het gewicht omhoog te krijgen.
Meer reps met lager gewicht kan net zo goed de uitvoering langer goed houden. Maar ook hier betekent het dat je de gewichten dan moet aanpassen en niet al bij 5 reps op fail zitten.
Verlies van uitvoering/techniek komt dus meestal door vermoeid raken en tot fail komen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment