Trainen zonder maat/hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen zonder maat/hulp

Ik zal eerst even de situatie schetsen voor jullie:

Ik gebruik een aantal oefeningen waarbij ik wil gaan tot een totaal van 3 a 4 sets, 10 reps.
    Nu fail ik op een gegeven moment bij de 8e rep als ik mijn techniek gecontroleerd wil houden.

Trainen met een kameraad had ervoor kunnen zorgen dat hij mij had kunnen begeleiden. naar die 10e rep.
    In de gym waar ik train zijn alleen maar oude vrouwtjes (Ik train altijd smiddags rond 13.00u, misschien heeft dat ermee te maken.) en kan daardoor niemand vinden die mij kan helpen. Ook de sportschool begeleiders zijn vaak druk bezig met die oude vrouwtjes.
    Ik denk dat jullie de situatie nu goed voor jullie zien.

Nou was mijn vraag de volgende;
    Nou wil ik mentaal nog wel een aantal reps eruit persen maar lukt dit vaak fysiek niet meer gecontroleerd. Moet ik het dan maar ongecontroleerd doen? Of moet ik iets verschuiven met het gewicht of het aantal sets/reps?

Verder dacht ik eraan om te proberen om die laatste twee reps dan vanuit een negatieve oefening te doen? Is dit misschien een idee?

En ik weet dat het makkelijkst is om iemand te vinden die je kan begeleiden maar, probeer dit niet voor te stellen want ik zoek dus enigsinds een alternatief hierop.

Ben nieuwsgierig naar jullie ideeën!
    ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

licht aan wat voor oefening, het eea moet wel veilig zijn. maar over het algemeende gaat de laatste rep nooit makkelijk. dus hand voor de kont gaan!
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Vrienden zoeken is een optie, tenzij je zo lelijk bent dat de hangende huid van mijn blinde oma eraf brand als je naar haar kijkt. Fitnessinstructeurs horen trouwens niet alleen oma's te helpen. Gewoon vragen of ze een keer kunnen spotten. Ga niet ongecontroleerd bezig, daar krijg je blessures van. Wat ook kan is 's avonds trainen.

Comment

Zonder spotter kun je (indien mogelijk), de laatste rep(s) helpen met je andere arm. Je kunt de laatste rep(s) cheaten door bijv. wat meer te zwaaien met je lichaam of andere spieren te gebruiken. Je kunt partial reps doen en tot slot kun je nog een langzame negatieve doen aan het einde. Daar moet je wel even verder mee kunnen.

Comment

hij heeft t natuurlijk over dingen wat je met 2 handen doet..
          Dat snapt ie ook nog wel ( hoop ik )

Comment

'Hand voor de kont en gaan'. Haha, dat doen we!

Originally posted by Sbrh View Post
            hij heeft t natuurlijk over dingen wat je met 2 handen doet..
            Dat snapt ie ook nog wel ( hoop ik )
            Ja precies. Laten we zeggen benchpress etc.

Ongecontroleerd te werk gaan is geen optie. Nee dat dacht ik ook al.
            Verder kan ik helaas niet savonds trainen ivm werk.

Dus er zit niks anders op, wil ik progressie maken, om een spotter ergens te ronselen.
            Want op het moment dat ik constant blijf steken op die achtste rep met het zelfde gewicht kom je niet verder natuurlijk.

Iemand nog een andere ingeving?

Comment

Leer je iig aan wat te doen als je een bench failed. Zolang je nog relatief laag in gewicht zit is het meestal wel te bolwerken. Ideaal is anders though.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                Leer je iig aan wat te doen als je een bench failed. Zolang je nog relatief laag in gewicht zit is het meestal wel te bolwerken. Ideaal is anders though.
                Tja..

Ik ga een spotter regelen. Het is wel duidelijk dat dit de enige aardige optie is.
                Als er geen baanbrekend idee komt beschouwen we deze korte vraag/topic als gesloten.

Comment

Ik ging toen ik split trainde altijd tot max fail bijna, nooit een spotter gehad, bij bench? Drop de barbell rustig op je buik en rol hem af. Bij shouder presses, zak langzaam en drop het gewicht. Je kan wel gewoon trainen zonder spotter hoor, met is chiller heb ik ontdekt, maar zonder kan heel goed.

Vraag of een van je maten een keer meegaat, willen ze vast meteen de hele week.

Comment

Zonder spotter maximaal gaan is op push oefeningen ronduit gevaarlijk en de kans een blessure op te lopen is vele malen groter. Beter lichter trainen of een spotter zoeken dan grotere kans op langdurige blessures (denk helemaal om je kwetsbare schouders).

Comment

Assisted reps tellen niet. Ik train altijd alleen en ikheb ook wel eens een bench press hard gefaild en dan lig je er idd onder.

Comment

Originally posted by erikz View Post
                        Assisted reps tellen niet. Ik train altijd alleen en ikheb ook wel eens een bench press hard gefaild en dan lig je er idd onder.
                        Oke. Dus wat wil je hiermee zeggen?
                        Gewicht lager om ervoor te zorgen dat ik in ieder geval 10 kan halen en dan de 10+ reps eventueel met assist?

Comment

Nog niemand? Dan doe ik het wel:

Welke gym zit je btw. Misschien sport iemand hier op het forum daar ook wel.
                          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                            Ik ging toen ik split trainde altijd tot max fail bijna, nooit een spotter gehad, bij bench? Drop de barbell rustig op je buik en rol hem af. Bij shouder presses, zak langzaam en drop het gewicht. Je kan wel gewoon trainen zonder spotter hoor, met is chiller heb ik ontdekt, maar zonder kan heel goed.

Vraag of een van je maten een keer meegaat, willen ze vast meteen de hele week.
                            Dat afrollen heb ik ook welleens gedaan, voelde me wel een beetje een sukkel hoor . Had de volgende dag een bloeduitstorting boven m'n navel.
                            2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                            14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                            25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Is het een idee om met losse dumbels chest press te doen? Deze kan je makkelijker laten vallen dan een barbell..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X