Polsen trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Polsen trainen

Heren,

Nou merk ik dat hoe meer progress ik maak ik ook steeds vaker last van mijn polsen krijg.
    Dit voora b.vl bij Fly's en upright row.
    Nou ben ik bezig met een 5 daags schema namelijk het volgende:

Ma:
    Bench Press 6-10 reps. 4 sets
    Incline Barbell press 8 reps, 3 sets
    Decline Barbell press 8 reps, 3 sets
    Overhead Dumbell press 8 reps, 3 sets
    Cable Crossover 8-10 reps, 3 sets

Di:
    Barbell Curls 8-10 reps, 4 set
    Dumbbell Hammer Curls 8 reps, 3 set
    Bet Bar Curls 8 rep, 3 set
    Alt. Dumbbell Curls 8 reps, 3 set
    Preacher Curls 8 reps, 3 set
    Concentration Curls 8 reps, 3 set

Wo:
    Straightbar Pressown 8 reps, 3 set
    Skull Crushes 8 rep, 3 set
    Overhead Dumbell Extensions 8 rep, 3 set
    Rope Pressdown 8 rep, 3 set
    Reverse Grip Pressdown 8 reps, 3 set
    Dips 8-10 reps bodyweight + plates
    15m Abs.

Do:
    Squats 6-10, 4 set
    Leg Press 8 rep, 3 set
    Roman Deadlifts 8 rep, 3 set
    Leg Extensions 8 rep, 3 set
    Leg Curls 8 rep, 3 set
    Calf Raises 8 rep, 3 set

Vr:
    MP 6-8 rep, 4 set
    Dumbbell Front Raises 8 rep, 3 set
    Lat Pulldowns 8 rep, 3 set
    Single Arm Rows 8 row, 3 set
    Cable Rows 8 rep, 3 set
    Upright row/Shrugs(superset) 8 rep, 3 set

Elke training 30m cardio.

Za,Zo Rust.

Nou heb ik bij de vrijdag als toevoeging Wrist Curls en Reverse Wrist Curls 10-12 rep, 3 set.
    Is dit genoeg om mijn polsen/onderarmen bij te werken?
    Ik wil vanaf nu ook zo weinig mogelijk Wrist Wraps gebruiken om ze zo ook aan te sterken.
    Graag hoor ik tips en of aanmerkingen!

onderarmen kan je wel trainen, polsen niet

Comment

Ah ok, dus de wrist oefeningen zijn dan in principe voor de onderarmen?
      Zorgt dit bv ook dat ik dan niet meer zo een 'pijn' krijg bij bv de Upright Row?

Comment

zal met de uitvoering of de manier waarom je de stang vast houd te maken hebben. als je u een rechte stang gebruikt zou je eens een ezcurl stang moeten proberen en deze smal vastpakken, je polsen staan dan ook in een andere hoek vergeleken met een rechte stang

en bij flys je handen/ polsen in het verlengde van je onderarm houden, zoals je een goede vuist maakt en iemand wilt hoeken.

Comment

Ah ok, zal dan deze week eens de EZ bar pakken inplaats van de straight bar, kijken hoe dat aanvoelt.
          Nu je het zegt betreffende de flys heb ik deze inderdaad vaak losjes vast.
          Zal bij deze zeker ook jou tip daarin opvolgen!
          Zijn er trouwens nog meerdere goede manieren om je onderarm te versterken?
          IS het waar dat als je goed in de gewichten knijpt dit ook tevens je onderarm traint?

Comment

probeer het is , maak maar eens een vuist en zie wat er met je onderarm gebeurd.
            ik vind onderarmen trainen overrated voor de "beginnende bodybuilder" inderdaad gewoon goed je gewichten vastpakken. zelfde met bankdrukken gewoon lekker die stang vastpakken, tevens met flys als er een beetje gewicht aankomt moet je wel in die dumbell knijpen anders rolt hij uit je handen..

oefeningen als deadlift lunges, bbrow moet je allemaal de stang vasthouden.

maar denk zeker dat je al veel verschil gaat merken met een ez stang en met flys die dumbells gewoon goed vast houden.

Comment

Aight, Thnx voor de hulp ga het zeker doen!

Comment

Possel was me voor grrrrr hahs mooie reply reinier.

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                  onderarmen kan je wel trainen, polsen niet
                  jahwel als je de skullcrushers pakt met curlstang
                  en dan de stang andersom dus dat je vingers richting je hoofd staat.
                  zal begin zwaar wezen voor polsen maar naar een tijd versterken ze.
                  dus rustig opbouwen met gewicht.
                  Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
                    jahwel als je de skullcrushers pakt met curlstang
                    en dan de stang andersom dus dat je vingers richting je hoofd staat.
                    dus rustig opbouwen met gewicht.
                    dat is gewoon statische belasting en je polsen in de juiste positie houden. niet anders dan bijv flys waar je je polsen het zwaar te verduren hebben en later makkelijker hebben, lijkt mij athans. ben geen geleerde in het menselijk lichaam. Polsen bestaan voornamelijk uit pezen, met een paar kleine spieren

Comment

Kan het wel eens afwisselen bij de skullcrushes en dan kijken naar verloop van tijd hoe het gaat.
                      Trouwens zit het schema verder gewoon goed in elkaar?
                      En als laatste had ik de vraag na hoeveel tijd is het verstandig om van schema te wisselen?
                      Ik doe het nu meestal na 1,5-2 maanden.

Comment

Wanneer je je schema zat bent of weinig progressie boekt.
                        Ga je goed en vind je het leuk kun je ook een jaar lang hetzelfde schema gebruiken.

Comment

Originally posted by tommyzz View Post
                          Of je creëert een overbelasting, en waarvoor? Waarvoor heb je sterke polsen nodig? Om een dramatische uitvoering vol te houden? Als het goed is worden je polsen amper belast tijdens een training
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Njah tis zoiezo eigenlijk overgrote deel bij de Upright row waar ik het echt heb.
                            odmat de polse dan in een rare(scherpe) hoek komen.
                            Ik doe hem zoiezo altied met de straight bar dus ga hem eens met EZ bar doen of met dumbbells dit zal wss al veel beter zijn en midner blessuregevoelig

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Of je creëert een overbelasting, en waarvoor? Waarvoor heb je sterke polsen nodig? Om een dramatische uitvoering vol te houden? Als het goed is worden je polsen amper belast tijdens een training
                              overbelasting heb je zelf in de hand kan met elke spiergroep.
                              rustig opbouwen met gewicht.

sterke polsen vind ik zelf wel belangrijk.
                              juist om overbelasting tegen te gaan en blessures.
                              ook is het beter om sterke polsen te hebben als je zwaar of
                              zwaarder gaat trainen.

posseltje:
                              klopt wat je zegt.
                              maar zoiezo is krachttraining belasting voor je spieren.
                              ik zou zeggen probeer het.
                              Chaka Chaka Boy

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X