Squatten jullie high- of lowbar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat is hetzelfde als zeggen incline bp is even goed of beter dan normale bp. Het is maar waar je op doelt, zou niet zeggen dat 1 van de 2 per definitie beter is. Alleen als je puur op massa traint neem ik aan dat je er ook aanvullende oefeningen bijdoet zoals leg curls e.d.

Comment

eerst begonnen high bar . daarna wat op techniek gewerkt low bar rippetoe) , maar ik krijg zo een gekke spanning in mijn pols-elleboog schouder als ik de ellebogen omhoog hou zoals geadviseerd .

nu terug high bar
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

High bar, heb low bar eigenlijk nog nooit geprobeerd.
        Train Insane Or Remain The Same.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
          Je kont gaat bij high bar net goed naar achteren daar bepaal je ook je spanning mee, squaten moet vloeiend gaan en niet te veel nadenken, bar op je bult, spanning op je lichaam zoeken en gaan.
          Hier ben ik het mee eens. Ik wist eerst niet eens dat er een verschil in squatten was. Toen begon ik meer te lezen en las ik over high/low bar, over dat je niet op renschoenen moet squatten en nog veel meer dingen. Ik leg nog altijd gewoon de bar in mn nek, loop naar achteren en buig door mn knieeen. Dat heb ik altijd blessurevrij gedaan en mijn benen zijn veruit de beste spiergroep die ik heb. Ik heb soms het idee dat sommigen zich te erg vastbijten in de theorie
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
            Ik heb soms het idee dat sommigen zich te erg vastbijten in de theorie

Dit. +10
            Broomstick_bodybuilding op insta
            F#CK heavy weights

Comment

Idd Guus, theorie is leuk maar uiteindelijk moet je het simpelweg gewoon doen, van alles doodanalyseren heeft nog nooit goeie benen gekregen, imo ook niet van low bar omdat het uitgangspunt zowiezo al niet gericht is goed inkwaliteit, maar gericht is op kracht.
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Het is ook maar net welke sport je beoefent. Oly lifters gebruiken de high bar squat en de front squat vanwege de overdracht naar de lifts die zij moeten doen.

Training just days before the 1993 World Championships, Ivan Chakarov does a no-no-no back squat with 270 kgs weighing about 91 kgs for three reps.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

High bar, geen idee waarom.
                  "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Comment

Originally posted by reydan19 View Post
                    High bar, geen idee waarom.
                    Omdat het voor natuurlijk aanvoelt. Personen die voor het eerst met squatten beginnen leggen de stang in veruit de meeste gevallen automatisch in de high bar positie.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Omdat het voor natuurlijk aanvoelt. Personen die voor het eerst met squatten beginnen leggen de stang in veruit de meeste gevallen automatisch in de high bar positie.
                      Dat is inderdaad zo ja, maar heb ook een tijdje MadCow gevolgd is het niet dat je daar juist Low bar Squat moet uitvoeren? Ik heb het weleens geprobeerd hoor, maar vond het niet echt fijn.
                      "The past is seldom as we would have it. The future yet to be known. Embrace the present and strike all else from concern."

SQ: 120 - BP: 95 - DL: 155 - Mp: 55

Comment

Originally posted by reydan19 View Post
                        Dat is inderdaad zo ja, maar heb ook een tijdje MadCow gevolgd is het niet dat je daar juist Low bar Squat moet uitvoeren? Ik heb het weleens geprobeerd hoor, maar vond het niet echt fijn.
                        Het wordt wel aangeraden, maar ik zie geen reden waarom je geen hb squat zou kunnen doen in madcow.
                        - Dave Tate

Comment

High bar, zit gewoon goed.
                          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                            Volgens mij low. Weet niet zeker, zit ergens tussen die plaatjes in. In ieder geval zo dat hij lekker ligt, maar dat ik ook niet zo idioot ver naar voren leun
                            Dit dus. De stang ligt op een zodanige plek dat het niet al te onplezierig aanvoelt.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X