Kip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kip

Goedenavond!

Al sinds een tijdje volg ik mijn dieetschema waarin ik dagelijks bijna 500 gr kip per dag eet, bestaande uit brood beleg (125gr), een lap kip bij de ene maaltijd (150 gr) en nog bij de andere (150gr). Waar het om gaat is dat hierom een discussie ontstond bij op het thuisfront, waardoor ik zelf ook met vragen zit en die graag beantwoord zou willen, omtrent de hormonen in kippen om ze snel te laten groeien. Ik weet hier zelf niet echt veel van en was ook niet in staat hier een goed antwoord op te geven. Hoe zit dit?
    All time PRs: 195/135/232,5
    Meet PRs: 185/132,5/232,5

Volgens mij is het gebruik van hormonen voor vlees in Nederland verboden, al durf ik dat niet helemaal met zekerheid te zeggen. Er zit wel heel veel antibiotica in, wat ook niet echt gezond is (muterende virussen waar je resistent voor kan worden enzo).
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Bedankt Patricia voor je antwoord!

Ik vind het idee toch wel een beetje beangstigend om straks op latere leeftijd ineens iets op te lopen dankzij mijn passie voor deze sport. Hoe denken anderen erover? En wat doen jullie eraan? Nemen jullie andere producten?

BTW: Perongeluk in de verkeerde categorie geplaats... xD

Comment

In kip kan inderdaad antibiotica zitten en dat is inderdaad gevaarlijk. Dan kunnen bacteriƫn (geen virussen) namelijk resistent worden voor antibiotica en dan heb je een groot probleem bij infecties. Maar eigenlijk maak ik me daar niet zo druk om. Wel probeerde ik eerst altijd zoveel mogelijk vlees/vis te eten i.p.v. kip, maar dat is helaas niet met alle schema's te combineren.
        Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Mushrambo View Post
          Bedankt Patricia voor je antwoord!

Ik vind het idee toch wel een beetje beangstigend om straks op latere leeftijd ineens iets op te lopen dankzij mijn passie voor deze sport. Hoe denken anderen erover? En wat doen jullie eraan? Nemen jullie andere producten?

BTW: Perongeluk in de verkeerde categorie geplaats... xD
          Het gevaar van heel veel van Ć©Ć©n product nemen, is dat wanneer er iets in zit wat slecht voor je is, dat je daar heel veel van binnenkrijgt.

Door af te wisselen qua bronnen waar je je eiwitten vandaan haalt, spreid je een eventueel risico. Tevens kan je lichaam van bepaalde stofjes wel kleine hoeveelheden verdragen, maar wordt het gevaarlijker bij grotere hoeveelheden (zoals tonijn). Kortom eet gevarieerd en zorg voor een breed spectrum aan voedingsmiddelen die jou koolhydraten eiwitten en vetten leveren.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            Het gevaar van heel veel van Ć©Ć©n product nemen, is dat wanneer er iets in zit wat slecht voor je is, dat je daar heel veel van binnenkrijgt.

Door af te wisselen qua bronnen waar je je eiwitten vandaan haalt, spreid je een eventueel risico. Tevens kan je lichaam van bepaalde stofjes wel kleine hoeveelheden verdragen, maar wordt het gevaarlijker bij grotere hoeveelheden (zoals tonijn). Kortom eet gevarieerd en zorg voor een breed spectrum aan voedingsmiddelen die jou koolhydraten eiwitten en vetten leveren.
            Thanx dynobet.

zoals ik al eerder aangaf eet ik dus bijna 500 gr kip per dag, plus 130 gr tonijn. Is dit te overzien of moet ik het anders aanpakken?

Comment

Ik zou niet precies weten wat ik dan moet aanpassen. Lijkt me niet de oplossing om kip alleen af te wisselen met biefstuk of gehakt.

Comment

Met elke dag tonijn (uit blik of niet) krijg je sowieso te hoge concentraties kwik binnen. Het liefst beperken tot 2-3 blikjes per week:
                Fish Intake and Mercury | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Is het een idee om 200g van die kipfilet te vervangen voor rund of paard?
                Dus 3 ons kip en 2 ons beef/paard? Eventueel ook vis eten. Denk aan haring/zalm/kabeljauw etc.
                Last edited by dynobet; 21-10-2013, 00:41.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

[QUOTE=dynobet;1159869]Met elke dag tonijn (uit blik of niet) krijg je sowieso te hoge concentraties kwik binnen. Het liefst beperken tot 2-3 blikjes per week: QUOTE]

Hoor ik echt voor het eerst, dacht dat falstyr zelfs 2 blikkies per dag at tijdens de cut..

Comment

Ik haal mijn kip bij een plaatselijke boer waar de kip 10x beter smaakt als bij de supermarkt en ik betaal een 5% meer. Ik weet niet zeker of er net zoveel troep in zit als de ah kip maar zoieso veel minder vocht!
                    Als het je echt dwars zit kan je ook nog voor biologische kip gaan maar trek dan je knip maar!
                    The expert in anything was once a beginner..

Comment

vraag me af of biologische kip zo zuiver is... lijkt mij commerciƫle onzin, ze krijgen nog steeds dezelfde rotzooi alleen ipv 1 vierkante meter hebben ze 2 vierkante meter. (Baseer ik trouwens op niks, als iemand wel weet wat het verschil is tussen biologisch en niet biologisch, en waar biologisch dan op gekeurd wordt heur ik het graag! )

Comment

Bestaat er niet zo iets als kwik vrije tonijn? Of zijn alle tonijn gewoon hetzelfde qua kwik niveau?

Comment

Originally posted by Pren View Post
                          Dan kunnen bacteriƫn (geen virussen)
                          Die ja, ik haal ze steeds door elkaar. Suf van me

Originally posted by dynobet View Post
                          Is het een idee om 200g van die kipfilet te vervangen voor rund of paard?
                          Dus 3 ons kip en 2 ons beef/paard? Eventueel ook vis eten. Denk aan haring/zalm/kabeljauw etc.
                          Ik denk dat van alles, paard het meest veilige vlees is?
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by godisadj View Post
                            vraag me af of biologische kip zo zuiver is... lijkt mij commerciƫle onzin, ze krijgen nog steeds dezelfde rotzooi alleen ipv 1 vierkante meter hebben ze 2 vierkante meter. (Baseer ik trouwens op niks, als iemand wel weet wat het verschil is tussen biologisch en niet biologisch, en waar biologisch dan op gekeurd wordt heur ik het graag! )
                            Leven een Wiki verhaal. Ga het verschil maar eens proeven tussen de soorten kip dan snap je wat ik bedoel.

Biologische kippen: Een biologische kip (500.000 in Nederland, cijfer van 2005) heeft 4 m2 weiland ter beschikking. Daarnaast is er stalruimte, waar de kip 's nachts slaapt en 's ochtends haar eitje legt (ze worden dan even opgehokt), hier delen zes kippen samen 1 m2. De snavels worden niet geknipt of gebrand. Het mengvoer van deze kippen is voor 80 procent biologisch. Er wordt in de landen van de Europese Unie geen genetisch gemanipuleerd voedsel gegeven. De kippen hebben legnesten, zitstokken en een stofbad, evenals scharrelkippen.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Die ja, ik haal ze steeds door elkaar. Suf van me

Ik denk dat van alles, paard het meest veilige vlees is?
                              Klopt wel denk ik, paard word niet gefokt voor het vlees volgens mij..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X