Zere elleboog na squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zere elleboog na squatten

Er is vast wel iemand die weet wat ik verkeerd doe?

Het is alleen mijn linker elleboog, en zelf zou ik niets weten wat ik ineens anders doe.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Moet je je squat even vanachter filmen dan kunnen we waarschijnlijk wel zien wat er aan de han...elleboog is.

Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
      Moet je je squat even vanachter filmen dan kunnen we waarschijnlijk wel zien wat er aan de han...elleboog is.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Er is vast wel iemand die weet wat ik verkeerd doe?

Het is alleen mijn linker elleboog, en zelf zou ik niets weten wat ik ineens anders doe.
        Wat is de positie van de stang op jouw bovenrug. Wat is de stand van je polsen/handen en ellebogen gedurende de stang zich op je bovenrug bevindt?

Misschien is er al een tijdje wat mis met je techniek en uit zich dit nu gewoon door overbelasting door het verstrijken van de tijd.

p.s. Eens met Rickerd
        "Straight outta gym"

Comment

Haha

Is het niet dat je je handen teveel naar je schouders drukt? Dat hierdoor de spieren of zenuwen geirriteerd worden?
          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
            Wat is de positie van de stang op jouw bovenrug. Wat is de stand van je polsen/handen en ellebogen gedurende de stang zich op je bovenrug bevindt?

Misschien is er al een tijdje wat mis met je techniek en uit zich dit nu gewoon door overbelasting door het verstrijken van de tijd.

p.s. Eens met Rickerd
            Ik leg hem altijd gewoon op mijn traps,. De ene keer pak ik wijd, dan weer smal, is maar net wat uitkomt. Voor mij gevoel ligt hij dan al aardig stevig, en zijn mijn handen alleen ter voorkoming dat het wegrolt. Volgens mij oefen ik er geen druk op uit, maar tegelijkertijd moet het bijna wel zo zijn dat ik dat onbewust doe, toch?

Ik dacht eerst dat het van de walking lunges kwam, maar die heb ik er met de laatste beentraining uit gelaten, dus dat kan het niet zijn.

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Ik leg hem altijd gewoon op mijn traps,. De ene keer pak ik wijd, dan weer smal, is maar net wat uitkomt. Voor mij gevoel ligt hij dan al aardig stevig, en zijn mijn handen alleen ter voorkoming dat het wegrolt. Volgens mij oefen ik er geen druk op uit, maar tegelijkertijd moet het bijna wel zo zijn dat ik dat onbewust doe, toch?

Ik dacht eerst dat het van de walking lunges kwam, maar die heb ik er met de laatste beentraining uit gelaten, dus dat kan het niet zijn.
              Dat moet inderdaad wel,

kun je bij jezelf posities kiezen die de pijn provoceren met de barbell op je traps? Door te spelen met je handpositie, breed vs. smal etc.

Bij een smalle handpositie bij de squatten heb je een grote kans dat je je gewrichten toch belast. Zowel je schoudergordel als ellebogen. Ikzelf heb hier toen een tijd terug last door gekregen i.c.m. low bar squatten.

Je kunt beter je schouderbladen enkel samenknijpen ipv je handpositie gebruiken om dit te bewerkstelligen (als dit tenminste de reden is waarom je smal pakt)
              "Straight outta gym"

Comment

Ik denk dat het te maken kan hebben met de positie van je ellebogen.
                Duw je ze niet onbewust iets naar binnen/naar elkaar toe?
                Het kan natuurlijk ook nog dat het niet door squatten komt, maar dat je het dan wel voelt.

Doe jij triceps overhead extensions?
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dubbel
                  Last edited by rain; 27-06-2014, 08:05.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                    Dat moet inderdaad wel,

kun je bij jezelf posities kiezen die de pijn provoceren met de barbell op je traps? Door te spelen met je handpositie, breed vs. smal etc.

Bij een smalle handpositie bij de squatten heb je een grote kans dat je je gewrichten toch belast. Zowel je schoudergordel als ellebogen. Ikzelf heb hier toen een tijd terug last door gekregen i.c.m. low bar squatten.

Je kunt beter je schouderbladen enkel samenknijpen ipv je handpositie gebruiken om dit te bewerkstelligen (als dit tenminste de reden is waarom je smal pakt)
                    Ik heb niet echt een reden waarom ik smal of breed pak, gewoon wat op dat moment uitkomt
                    Maar ik zal de volgende training alleen breed pakken, kijken of het daar iets mee temaken heeft, dankje

Originally posted by rainman View Post
                    Ik denk dat het te maken kan hebben met de positie van je ellebogen.
                    Duw je ze niet onbewust iets naar binnen/naar elkaar toe?
                    Het kan natuurlijk ook nog dat het niet door squatten komt, maar dat je het dan wel voelt.

Doe jij triceps overhead extensions?
                    Ik voel het de volgende dag altijd pas, dus zou idd kunnen dat het iets anders is hoor.
                    Ja die doe ik wel weer, maar daar zit zoveel tijd tussen dat het bijna niet daarvan kan komen

Comment

Ik heb het ook soms. Ligt bij mij er dan aan dat ik te hard naar beneden duw tijdens de laatste reps. Breder de stang vastpakken kan helpen

Comment

Originally posted by optiflex View Post
                        Ik heb het ook soms. Ligt bij mij er dan aan dat ik te hard naar beneden duw tijdens de laatste reps. Breder de stang vastpakken kan helpen
                        Dat klopt en is ook logisch.
                        Hoe breder je de stang vastpakt, hoe minder je ellebogen onder spanning staan.
                        Pak je de stang dichterbij, voel je dat je ellebogen naar voren gaan wijzen en dus onder spanning staan.

Ik ben qua uitleg geen fysiotherapeut, maar zelfs met een bezemsteel voel je het verschil al.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Handen verder uit elkaar.

zelf vind ik wel lekker handen helemaal tegen sluiting/schijven aan.

Daar heb jij alleen de spanwijdte niet voor ben ik bang
                          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Ik squat tegenwoordig met een safey squat bar , weg met schouder en elleboogpijn . heb al jaren zeurende tendinitis in de elleboog en komt steeds terug nu heb ik er tenminste geen last van als ik squat
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Bedankt, volgende keer dus wijd pakken, dan is het vast opgelost. Top!

Originally posted by Ruhl View Post
                              Handen verder uit elkaar.

zelf vind ik wel lekker handen helemaal tegen sluiting/schijven aan.

Daar heb jij alleen de spanwijdte niet voor ben ik bang
                              Ah gosh, heb je monkey arms?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X