Bodybuilding vs Powerlifting Squat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by inferno_0666 View Post
    Op de achterkant van de delts is prima. Gewoon de laagste stand die haalbaar is zonder dat het ten koste gaat van de balans. Als je in mijn profiel kijkt vind je onderwerpen over flexibiliteit in de schouders, plaatsing van de stang, etc.
    Dankjewel! Ik heb hem gevonden. Voor overige geïnteresseerden: http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...ibiliteit.html

    Is trouwens best sticky-waardig.
    Ik doe een gok

    Comment


    • #17
      •Mix lower rep squats and higher rep squats for hypertrophy (8-12 and even sets of 25 or 50) and use lower rep squats for strength (1-5).

      Mixen is altijd wel aan te raden, maar meer reps voor hypertrofie en weinig reps voor kracht vind ik toch wel wat achterhaald. Je kan op 1-5 reps prima massa bouwen.


      •A longer time under tension is great for hypertrophy, but not so great for strength.


      Of een langere TUT "great" is voor hypertrofie hang maar net af hoe die TUT is opgebouwd


      •Generally speaking, use a high-bar placement for bodybuilding squats and a low-bar placement for powerlifting squats.

      ???????????? Onzin, de bar positie waar je de meste ktracht mee kan zetten is de positie die de meeste spier aanspreekt. Dus als je al BB een low bar positie kiest omdat je hier in sterker bent is dat prima om massa mee te bouwen (zeker als je de ham/glute er flink bij wilt betrekken)



      •A bodybuilding squat requires a narrow stance while a powerlifting squat is best approached with a hip dominant stance.

      ?????? Zelfde verhaal eigenlijk. De stand waarin je de meeste spier aanspreekt is de stand die de meeste massa bouwt

      Vind het een er z/w BB/PL artikel.
      Last edited by 3XL; 11-09-2014, 18:45.
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

      Comment


      • #18
        Originally posted by 3XL View Post

        •A bodybuilding squat requires a narrow stance while a powerlifting squat is best approached with a hip dominant stance.

        ?????? Zelfde verhaal eigenlijk. De stand waarin je de meeste spier aanspreekt is de stand die de meeste massa bouwt
        Vind ik ook. Ik heb nooit zitten varieren met verschillende standen tijdens de squat om bepaalde delen beter aan te spreken. Daar zijn andre oefeningen voor. Gewoon de stand kiezen waarmee je het makkelijkst veel gewicht kunt verzetten en die de minste stress veroorzaakt rondom de gewrichten. Dus ook geen gedoe met de tenen recht naar voren of meer van dat soort geintjes.

        Overigens, oly lifters doen geen low bar squats. Met de high bar is sprake van meer overdracht naar de oefeningen die zij moeten doen vanwege de houding.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

        Comment


        • #19
          [QUOTE=inferno_0666;1238824Gewoon de stand kiezen waarmee je het makkelijkst veel gewicht kunt verzetten en die de minste stress veroorzaakt rondom de gewrichten. Dus ook geen gedoe met de tenen recht naar voren of meer van dat soort geintjes.[/QUOTE]

          Yep +1
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

          Comment


          • #20
            weet iemand wat meer over de hatfield bar squat ?

            ben die namelijk een tijdje aan het doen , ik vind hem veel leuker dan de conv squat ivm mn schouder .

            het gewicht wat ik gebruik ligt tussen een high bar en front squat in . vind het ook handig om de laatste reps hand assist eruit te persen . legt imo veel meer nadruk op de quads en upperback
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

            The upper back is the new chest Defranco

            Comment


            • #21
              Originally posted by mascotte View Post
              weet iemand wat meer over de hatfield bar squat ?

              ben die namelijk een tijdje aan het doen , ik vind hem veel leuker dan de conv squat ivm mn schouder .

              het gewicht wat ik gebruik ligt tussen een high bar en front squat in . vind het ook handig om de laatste reps hand assist eruit te persen . legt imo veel meer nadruk op de quads en upperback
              Nooit van gehoord. Wat is dat voor ding?
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

              Comment


              • #22
                Denk dat de safety bar aka Hatfield (Dr. Squat) bar bedoeld wordt. Kan je door de vorm zonder handen mee squaten.
                Last edited by 3XL; 13-09-2014, 13:40.
                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

                Comment


                • #23
                  Originally posted by 3XL View Post
                  Denk dat de safety bar aka Hatfield (Dr. Squat) bar bedoeld wordt. Kan je door de vorm zonder handen mee squaten.
                  dat klopt als een bus , zeer handig ook voor good mornings en lunges mee te doen . heb deze bar erg goedkoop op de kop kunnen tikken , vandaar dat ik hem ook niet kon laten liggen voor in mn homegym .

                  maar vind er weinig info over ! iedereen voert hem anders uit .
                  Last edited by mascotte; 25-09-2014, 16:09.
                  You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                  The upper back is the new chest Defranco

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by inferno_0666 View Post
                    Nooit van gehoord. Wat is dat voor ding?
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                    The upper back is the new chest Defranco

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by mascotte View Post
                      iedereen voert hem anders uit .
                      Belangrijk is te onthouden dat de stang is ontwikkeld om je handen vrij te hebben tijdens de squat zodat je jezelf "ergens" aan vast kunt houden om te stabiliseren.

                      Impliceert dus dat de variant op zich met een vrij recht op positie is (ergens tussen frontsquat en squat in)

                      Last edited by 3XL; 27-09-2014, 14:27.
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

                      Comment


                      • #26
                        maar op de plaatjes die ik zie , lijkt het alsof de knieen bijna NIET naar voren gaan tijdens de uitvoering



                        Deze video , even doorspoelen naar het einde , lijkt me de meest logische manier van uitvoering .


                        correct me if i'm wrong
                        Last edited by mascotte; 29-09-2014, 17:03.
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                        The upper back is the new chest Defranco

                        Comment


                        • #27
                          Als je jezelf vasthoud is het heel goed mogelijk zodanig te squaten dat de onderbenen (bijna) loodrecht blijven waardoor je het accent op de voorkant houd. Maar als je de stang gewoon gebruikt als alternatieve stang en je doel een "gewone" squat is de beweging gelijk aan die van een gewone stang
                          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by 3XL View Post
                            Als je jezelf vasthoud is het heel goed mogelijk zodanig te squaten dat de onderbenen (bijna) loodrecht blijven waardoor je het accent op de voorkant houd. Maar als je de stang gewoon gebruikt als alternatieve stang en je doel een "gewone" squat is de beweging gelijk aan die van een gewone stang

                            thx voor de uitleg

                            ik houdt mezelf graag vast aan het rack bij deze uitvoering . aangezien ik alleen train (thuis) kan ik zo op een vrij veilige manier de intensiteit goed opschroeven zonder veel form verlies te hebben .
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                            The upper back is the new chest Defranco

                            Comment


                            • #29
                              Over het algemeen is het met squatten zo dat veel volume met veel gewicht zorgt voor veel groei. Schema's waarbij ik weinig vooruit ging was toen ik te weinig totaal herhalingen squat deed in de week. Alleen hoge of lage reps vind ik ook achterhaald. Ook voor kracht heb je soms periodes nodig waarin je hogere reps pakt. Na een tijd op lage reps te hebben gezeten maak ik nu weer goede gains met squat door weer setjes rond de 10 reps te doen.
                              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                              If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by adon1s View Post
                                Over het algemeen is het met squatten zo dat veel volume met veel gewicht zorgt voor veel groei.
                                Toch maakten mijn benen de grootste progressie door toen ik ze 1 keer in de 10 dagen HIT trainde
                                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X