Doe je de stiff leg niet met je hamstrings??
Deadlift
Collapse
X
-
Originally posted by GeneralIx View PostMonsterbump! Maar om de vraag te beantwoorden: je moet het gewicht na elke herhaling volledig op de grond leggen. Je moet de stang weer los kunnen laten zonder dat er iets gebeurd. Het heet niet voor niets een deadlift, het gewicht ligt volledig (dood) op de grond.
Voor de stiff legged deadlift geldt wat anders, daarbij moet je de stang laten zakken tot je knieƫn, en dan weer omhoog takelen vanuit je onderrug.
grts
Comment
-
Dat is ook een optie, maar aangezien gais_der_german geen ervaring heeft, lijkt het me beter om niet meteen vanaf de grond te pakken. Wellicht dat ik dat verkeerd zie, ik ben er ook pas net mee begonnen, maar dat is het idee dat ik erbij heb."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by fitnessfreak View PostDatum bro!!!!! Maak anders ff een eigen topic aan
Toch bedankt voor de adviezen. Ik had vandaag geluk, namelijk net voor ik met de oefening wilde beginnen was er een ervaren kerel bezig. Hij heeft me wat tips gegeven en gekeken of ik het goed deed.
Ik merkte dat het een voordeel is als je de squat beheerst. Het is natuurlijk een heel andere beweging alleen hierbij moet je ook je rug recht (hol) houden.
Het was trouwens rete zwaar (zelfs met bijna geen gewicht) maar techniek ging goed dus ik ga het rustig opbouwen.
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostIk ken er genoeg die het gewicht net niet neerleggen en in een beweging weer omhoog gaan. Daarin kun je met de deadlift varieren.
grts
Zelf laat ik hem tot net onder me knie zakken eer ik weer terug omhoog ga, strek, schouders goed naar achter en weer terug naar beneden. Ten alle tijden een holle rug houden tenzij je compleet gestrekt staat.
Comment
-
Ik vind de tweede lekkerder. Gewoon lekker zwaar, en knallen. Ben drie weken geleden begonnen (met lege stang), en ik mijn 8rm is nu 82kg. Over twee weken wil ik mijn 8rm door de 100kg hebben, en zoals het nu gaat moet dat lukken.
Ik vind de stiff legged niet zo, hij is wel lekker voor je onderrug, maar ik voel nagenoeg niets in mijn hamstrings."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Hamstrings hoef je niet te voelen, het gaat om je rug. Als je hamstrings wilt ga dan stiffed legged doen of goodmornings :P
Deadlift is zo'n oefening dat, als je geen zeurende onderarmen krijgt, je meer doet dan squat. De 100kg zou je binnen een maand dan moeten kunnen doorbreken. Ik zit helaas vanwege de onderarmen al weken op de 80kg
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostHamstrings hoef je niet te voelen, het gaat om je rug. Als je hamstrings wilt ga dan stiffed legged doen of goodmornings :P
Deadlift is zo'n oefening dat, als je geen zeurende onderarmen krijgt, je meer doet dan squat. De 100kg zou je binnen een maand dan moeten kunnen doorbreken. Ik zit helaas vanwege de onderarmen al weken op de 80kg"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
15 minutes ago -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...2 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment