Deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Doe je de stiff leg niet met je hamstrings??

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Monsterbump! Maar om de vraag te beantwoorden: je moet het gewicht na elke herhaling volledig op de grond leggen. Je moet de stang weer los kunnen laten zonder dat er iets gebeurd. Het heet niet voor niets een deadlift, het gewicht ligt volledig (dood) op de grond.
      Voor de stiff legged deadlift geldt wat anders, daarbij moet je de stang laten zakken tot je knieƫn, en dan weer omhoog takelen vanuit je onderrug.
      Ik ken er genoeg die het gewicht net niet neerleggen en in een beweging weer omhoog gaan. Daarin kun je met de deadlift varieren.

grts

Comment

Dat is ook een optie, maar aangezien gais_der_german geen ervaring heeft, lijkt het me beter om niet meteen vanaf de grond te pakken. Wellicht dat ik dat verkeerd zie, ik ben er ook pas net mee begonnen, maar dat is het idee dat ik erbij heb.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
          Datum bro!!!!! Maak anders ff een eigen topic aan
          Ik dacht 'die zoekfunctie is er toch niet voor niets'. Maar als ik het goed begrijp hebben jullie liever niet dat ik zo'n oud topic omhoog schop.

Toch bedankt voor de adviezen. Ik had vandaag geluk, namelijk net voor ik met de oefening wilde beginnen was er een ervaren kerel bezig. Hij heeft me wat tips gegeven en gekeken of ik het goed deed.
          Ik merkte dat het een voordeel is als je de squat beheerst. Het is natuurlijk een heel andere beweging alleen hierbij moet je ook je rug recht (hol) houden.
          Het was trouwens rete zwaar (zelfs met bijna geen gewicht) maar techniek ging goed dus ik ga het rustig opbouwen.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
            Ik ken er genoeg die het gewicht net niet neerleggen en in een beweging weer omhoog gaan. Daarin kun je met de deadlift varieren.

grts
            Neerleggen of laten zakken en door gaan. Het verschil tussen een Deadlift of Full Stop Deadlift. De tweede is zwaarder aangezien je telkes weer dat gewicht moet optillenv an de grond nadat de spanning uit je lichaam weg is.

Zelf laat ik hem tot net onder me knie zakken eer ik weer terug omhoog ga, strek, schouders goed naar achter en weer terug naar beneden. Ten alle tijden een holle rug houden tenzij je compleet gestrekt staat.

Comment

Ik vind de tweede lekkerder. Gewoon lekker zwaar, en knallen. Ben drie weken geleden begonnen (met lege stang), en ik mijn 8rm is nu 82kg. Over twee weken wil ik mijn 8rm door de 100kg hebben, en zoals het nu gaat moet dat lukken.
              Ik vind de stiff legged niet zo, hij is wel lekker voor je onderrug, maar ik voel nagenoeg niets in mijn hamstrings.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik leg hem ook nooit op de grond neer heb moeite om me rug dan goed te houden dus net voor hij de grond raakt ga ik weer omhoog.

Comment

Hamstrings hoef je niet te voelen, het gaat om je rug. Als je hamstrings wilt ga dan stiffed legged doen of goodmornings :P

Deadlift is zo'n oefening dat, als je geen zeurende onderarmen krijgt, je meer doet dan squat. De 100kg zou je binnen een maand dan moeten kunnen doorbreken. Ik zit helaas vanwege de onderarmen al weken op de 80kg

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Hamstrings hoef je niet te voelen, het gaat om je rug. Als je hamstrings wilt ga dan stiffed legged doen of goodmornings :P

Deadlift is zo'n oefening dat, als je geen zeurende onderarmen krijgt, je meer doet dan squat. De 100kg zou je binnen een maand dan moeten kunnen doorbreken. Ik zit helaas vanwege de onderarmen al weken op de 80kg
                    Ja dat is ook mijn verwachting. Als alles zo blijft doorgaan als nu, ben ik van een lege stang naar 100kg gegaan in 5 weken.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X