Bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Home

Dit kwam ik tegen op mn zoektocht gaat wel ergens anders over maar zeker intressant!
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Gaat over WSB. Heb hier nog wel een artikel voor je als je er in geïntresseerd bent (of voor anderen).

http://www.elitefts.com/documents/seminar.pdf

Comment

Originally posted by fiedeldiedo
        Klop helemaal, maar waar je hem pakt hangt natuurlijk af van het doel van de oefening. hoe wijder hoe meer de druk op de buiten kant komt, moet je maar eens de afleveringen kijken van de fit show kijken wordt uitgelegd waarom en wanneer je vershillende grips kan en moet toepassen... Milos Sarcev - Chest Training van 28-06-2005
        Ja, dat klopt, maar Milos is natuurlijk helemaal gericht op bodybuilding, het daarbij gebruikte gewicht speelt eigenlijk niet zo'n grote rol.

Mijn post was eigenlijk voor Iguana, omdat ik weet dat hij zijn bank graag wil verhogen, en dan moet je voor jezelf uitvinden welke techniek het best bij je past, ook de breedte van je grip moet je dan zelf uitzoeken.

De standaardnorm voor het powerliftbankdrukken is dan toch wel, dat je je schouders samentrekt, je borst zo hoog mogelijk, evt een brug maken als je dat kunt, ellebogen op 45 graden, dus niet haaks zoals bij het bodybuilden, laag op de borst enz.
        Dus dat bedoelde ik eigenlijk met mijn post.
        Brear.

Comment

Originally posted by Iguana
          Hehe ik vraag het me serieus af volgens 3xl op een ander forum moet iemand van 1.70 de stang veel smaller pakken als iemand van 2.00 ik ga es experimenteren aangezien ik ook niet echt bepaald lang ben..
          hoe langer je ben hoe breder je moet pakken moet tussen """"

ik zorg er altijd voor dat als ik hem op de borst heb mijn onder armen nagenoeg haaks op de stang staan dan zit je in de goede baan

volgens mij zit ik met me wijsvinge op of net buiten de ring
          Who's the Chef

Comment

moet je eens kijken naar deze vent

Putfile - BenchPress25

:S vaage kerel

Comment

Ja, het is misschien wel een "vaage kerel'' hehe,, maar dit is wel een enorm gewicht wat ie probeert te drukken, wat ik eruit begrijp, is dat hij probeert zijn record van 1000 lbs ( 455 kg) te verbreken.
              Daar heb ik wel respect voor.
              Brear.

Comment

haal ik ook wel doe er alleen 10x over
                Who's the Chef

Comment

Sinds kort bank ik met mijn duimen net buiten "de ringen", persoonlijk vindt ik dat ik hem nu beter voel.
                  konuşma!, yap!

Comment

Originally posted by John87 View Post
                    Als je wel buitenkant borst zou kunnen trainen, dan zou je ook binnenkant borst kunnen trainen.

Ik snap idd het verschil in grip, maar dit heeft geen zak te maken met het gedeelte van de borst wat je aanpakt.

Wijd=kleinere ROM (voor sommige ook kutter voor schouders)
                    Small=triceps

Alles daar tussen in heeft te maken met hoe jij het sterkste bent op je bank, maar niet met de nadruk ergens op leggen.

Nadruk leggen op een gedeelte van je borst doe je door Incline/Decline/Flat te pressen.
                    ja idd helemaal mee eens. ligt idd aan hoe sterk je bent op de bank. als je sterk in je tryceps bent kun je beter smaller pakken. als je sterker bent uit je borst is breder beter. maar ook als je meer borst wild pakken is ook breder vast pakken aan te raden. en dat het met je lengte heeft te maken vind ik dikke onzin

Comment

Ik heb ook wat te melden, ook al heet ik geen 3XL.

-Dat de breedte van je grip te maken heeft met je lichaamslengte vind ik klinkklare onzin. Het heeft te maken met de breedte van je frame en de langte van je armen.

-Met bankdrukken vind ik het een kunst om de 3 actief betrokken spiergroepen (borst, voorkant schouders &triceps) allen vanuit hun sterkste positie te laten werken. Als je de stang (te) smal pakt is de inbreng van de triceps te groot, pak je deze te wijd, dan is de inbreng te weinig. Laat je de stang te hoog op je borst neerkomen, dan is de inbreng van de schouders te groot en de positie van de armen te 'scheef' voor optimale kracht.
                      Ik laat de stang op de tepellijn neerkomen en mijn armen vormen een hoek van ongeveer 90 graden op het contractiepunt.
                      We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
                        Ik heb ook wat te melden, ook al heet ik geen 3XL.

-Dat de breedte van je grip te maken heeft met je lichaamslengte vind ik klinkklare onzin. Het heeft te maken met de breedte van je frame en de langte van je armen.

.

als je je armen spreid en het opmeet is het even lang als je lengte vanaf je tenen naar je hoofd dus het is geen klinkklare onzin

en ik denk dat als je hem gewoon met je middelvingers op de ringen pakt dat je dan de beste grip hebt...iig voor mij dan

grtz
                        Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Originally posted by ahmet View Post
                          als je je armen spreid en het opmeet is het even lang als je lengte vanaf je tenen naar je hoofd dus het is geen klinkklare onzin
                          Geloof jij het?
                          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

probeer het uit zal ik zegge
                            on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                              probeer het uit zal ik zegge
                              Mja heb ik gedaan, bij mij klopt het wel ongeveer, maar een vriend van mij heeft kortere armen als mij en is een stukje langer als ik. Dus vandaar gelijk mijn reactie, Geloof jij het? .
                              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

tis meer een algemene benadering , natuurlijk de een heeft lange armen de ander kort en de ander normaal ik denk dat het over het algemeen wel kan kloppen.
                                on the road to get huge

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X