Trainings/kuur-schema..??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainings/kuur-schema..??

Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort aan de kuur zie sectie A.S.

Mijn vraag was hoe kan ik het meeste massa maken en mijn vet% stabiel houden, kortom een optimaal resultaat.
    -Hoevaak een spiergroep trainen??
    -Hoeveel oefeningen en reps per spier??
    -Welke spiercombinaties op de dag trainen??
    -Trouwens in sauna en-/of stoombad goed tijdens kuur (ivm vochtverlies)??

Dit is natuurlijk verbonden met 3 aspecten;
    1-Goed trainen
    2-Gezond eten
    3-Voldoende rust

Mijn Trainingsschema (normalitair) is als volgt;
    Dag 1-Rug, Schouders
    Dag 2-Borst, biceps en triceps.
    Dag 3-Benen
    Voor elke training 15 min buik en na elke training 30 min. cardio.

Train ongeveer 4/5 dagen in de week en kom uit op 3x elke spiergroep in 2 weken.

Zou het zeer op prijs stellen als er wat ideetjes vrijkomen vanuit jullie kant.

Verheug me zeer op jullie reacties

Alvast bedankt allemaal...

Mvgr,

HAGI

hoevaak je een spiergroep traint kan verschillen, bij sommige train je ze 2 x, bij sommige 1 x en bij andere 3x.
    reps zijn het beste 10-8 (maar je moet zelf voelen op welk aantal je je spier het meeste voelt, dus dit kan minder of meer zijn)
    ik vind de beste split : borst/biceps - benen - rug - schouders/triceps.
    maar jou manier is goed, ik zou er niets aan veranderen.

aantal oefeningen:

borst: 3/4
    benen: 4
    triceps: 3
    biceps: 3
    schouders: 2
    rug: 4

hier staat geen vast getal op, maar dit is het ongeveer (ook het aantal oefeningen moet je op gevoel doen)

ik denk dat sauna heel goed is, omdat je spieren heel erg relaxen, maar de wetenschappelijke kant ervan ken ik niet

Comment

Hoi Sandero,

Volgens mij doe ik te veel aan oefeningen...

Borst-6
      Rug-6
      Schouders-5
      Biceps-4
      Triceps-4
      Benen-5

Blijft weinig keuze over, of ik moet een aantal oefeningen eruit halen (wat ik helemaal niet wil) of een ander optie is dat ik de sets verlaag, zodat ik ongeveer op dezelfde aantal sets kom in het totale... Gewoon elke oefening 2 sets bijv.
      6x oef. x2 sets = 12 sets ( voor een grote spier)
      4x oef. x3 sets = 12 sets ( kleinere spier)
      Jah.... anders kom ik er helemaal niet uit...

Comment

ik denk dat jij je oefeningen niet intensief genoeg doet.
        de laatste rep moet je er echt uitperse en als je bv 8 wilt doen en je voelt dat je er nog één uit kan perse, doe je maar 9 of misschien 10.
        als je dan 4 oefeningen doet voor biceps kan je die onmogelijk (tenzij je een echte bodybuilder bent en al lang traint) goed uitvoere.
        het is aangeraden om 10 of minder sets te doen per spiergroep.
        meer is voor gevorderden.

edit: zeker je schouders en je borst overbelast je

Comment

Nee klopt, ik geef me ook niet 100% ervoor. Vooral niet als ik weet dat ik nog oefeningen te gaan heb...
          Pas de laatste sets, dan ga ik er 100% voor. Duur van de trainingen zijn dan ook rond 80/90 min.p/d.
          Ben geen bodybuilder, maar heb wel degelijk resultaat geboekt met dit schema...

Ben opzicht tevreden met me schema, maar dacht misschien wat meer meningen en ideeen uit te wisselen met ervaren jongens hier.

Comment

Kun je er anders ook ff je oefeningen bij posten? Is makkelijker commentaar geven .

greetz
            Trainingslog Farmboy:

Comment

Originally posted by Farmboy View Post
              Kun je er anders ook ff je oefeningen bij posten? Is makkelijker commentaar geven .

greetz

Hallo,

Weet niet hoe de apparaten heten of de oefeningen maar zal het alsnog proberen te uitleggen..

Borst-6 (bankdrukken plat, plat smal, schuin, schuin smal, fly's en pull over).
              Rug-6 (stang verticaal naar beneden trekken tot je boveborst, tot je nek, smal beet pakke, horizontaal trekken, zagen, onderrug).
              Schouders-5 (voorwaarts dumbel omhoog hijsen, zijwaarts dumbel omhoog hijsen, stang press, arnold press en trapezium).
              Biceps-4 (concentration, hameren, apparaat zittend en stang).
              Triceps-4 (touw, stang, zittend apparaat en dippen)
              Benen-5 (scouten, lounchen, been press, bil oefening, hamstring en kuiten).

Hoop dat het duidelijk is, ken de namen niet best van de oefeningen.

Comment

veel te veel oef kerel.

Borts 3
                rug 4
                schouders 2 a 3
                Who's the Chef

Comment

Originally posted by HAGI View Post
                  Hallo,

Weet niet hoe de apparaten heten of de oefeningen maar zal het alsnog proberen te uitleggen..

Borst-6 (bankdrukken plat, plat smal, schuin, schuin smal, fly's en pull over).

Is veel te veel. Vlak bankdrukken met smalle grip is meer een triceps oefening. Pullovers zijn meer voor je lats.
                  2 pressoefeningen en een flye oefening moet voldoende zijn.

Rug-6 (stang verticaal naar beneden trekken tot je boveborst, tot je nek, smal beet pakke, horizontaal trekken, zagen, onderrug).

De eerste 3 oefeningen zijn hetzelfde. Zou elke keer 1 oefening hiervan kiezen en afwisselen. Zou er een row variant aan toevoegen (bent over rows, T-bar rows enz). Zou ook Deadlifts toevoegen omdat deze oefening een algemene (rug) massa bouwer is.

Schouders-5 (voorwaarts dumbel omhoog hijsen, zijwaarts dumbel omhoog hijsen, stang press, arnold press en trapezium).

Zou het voorwaarts dumbbell heffen (front raise ) er uit laten. 1 Press oefening moet overigens ook voldoende zijn.Vergeet ook niet de achterkant van de schouders.

Je krijgt dan:
                  voorkant schouders: press oefening
                  zijkant schouders: side raises (zijwaarts heffen)
                  achterkant schouders: bent over raise
                  tot slot de traps (shrugs)

Biceps-4 (concentration, hameren, apparaat zittend en stang).

3 oefeningen met goede intensiteit moet volstaan. Zou er 1 oefening uit gooien.

Triceps-4 (touw, stang, zittend apparaat en dippen)

Hiervoor geldt hetzelfde als bij de biceps. Zou beginnen met dippen, omdat deze oefening het zwaarst is. Aan het einde kun je extensions doen.

Benen-5 (scouten, lounchen, been press, bil oefening, hamstring en kuiten).

Dit kan prima zo.

Hoop dat het duidelijk is, ken de namen niet best van de oefeningen.
                  Net wat beentje zegt: je doet teveel . Hoop dat je hier wat aan hebt, en kijk maar wat je ermee kunt of doet .

greetz
                  Trainingslog Farmboy:

Comment

Hallo,

Dit deed ik al 2 jaar... maar jah kan geen kwaad.

Ik zal deze schema aanhouden wat jij zegt farmboy.

En welke combinatie, en hoevaak elk spier in de week moet ik trainen...???

En dat achterkant van schouder, kan je dat vertalen in NL aub, gaat makkelijker

Been jij ook thnx voor je advies...

Comment

Er vallen mij een aantal zaken op.

Je verteld dat je gaat beginnen aan een kuur. Vervolgens vraag je hoe dat je het beste je spieren kunt trainen.
                      Farmboy post een schema met algemeen gebruikte namen voor oefeningen en jij begrijpt ze niet omdat ze in het engels zijn. Hieruit concludeer ik dat je weinig kaas hebt gegeten van elementaire trainingsleer! Als je jezelf daarin niet verdiept hebt mis je duidelijk de basis!
                      Hier begint het! Een goed trainingsschema (naast goede voeding en voldoende rust uiteraard!) is het begin van een het behalen van resultaten. Zonder deze basis is je kuur niets waard en zul je jezelf aléén maar schade toebrengen.

Mijn advies: Vergeet die kuur voorlopig! Verdiep je in de trainingsprincipes en leer/lees meer over oefeningen en trainingsschema`s. Probeer op die manier het maximale uit jezelf te halen. Daarna zou je alsnog een kuur kunnen overwegen.

grts

Comment

Hallo Erik,

Ik ben al bijna 4 jaar aan het fitnessen, en ben puur van 65kg naar 78kg gegaan. Vervolgens 1 kuur in 2005 (kan je ook lezen onder sectie anabolen)ben toen naar de 84 en na me 2 kuur in 2006 naar de 90 gegaan. Dus degelijk resultaat heb ik wel geboekt (totaal 25kg) denk ik. Volgens mij kan je dat niet kweken althhans resultaat boeken als je geen verstand van fitnes heb. Ik beweer ook niet dat ik een prof oftewel bodybuilder ben, ben maar een 'simpel' fitnesser met een sportverleden.
                        En zoals ik het ook eerder zij; "Misschien zijn het al antwoorden die ik al weet, maar voor alle zekerheid ter bevestiging vraag ik het alsnog". Ik schaam me er ook niet voor wat ik niet weet. En inderdaad ik weet niet wat 'last of 'traps' zijn..???? Maar dat sluit niet uit dat ik het nooit getraind heb, of wel...????
                        En de motivators of fitt-instructeurs zijn dan degelijk minder in kennis gesteld, aangezien ik na 4 jaar 'last' en 'traps' niet ken.
                        Ik train bij een redelijk grote fitness centrum en geen Bodubuilding centrum. Een gemiddelde normale fitnesser die daar op de vloer loopt zit veel lager met zijn stats. vergeleken met de jongens die ik hier heb leren kennen. Dat zegt al genoeg wat betreft kennis, vind ik.
                        Ik weet dat ik goed train en dat ik voldoende vooruit ben gegaan. Alleen wat Been en Farmboy zegt betreft het schema, moet gewoon aantal oefeningen beperken. Dat zal beter zijn wat betreft schema, dan nog ik heb al me resultaten geboekt in het verleden met 'mijn' trainingsschema.
                        En het reden dat ik alles open en eerlijk vraag is gewoon of er uberhaupt nog dingen zijn wat verbeterd kan worden. Ik vraag liever 2x dan dat ik een verkeerde stap zet.
                        Maar waarschijnlijk denken sommigen hier van ohw kijk nou wat een domme vraag die heeft vast geen verstand ervan of die is pas begonnen en wil direct spuiten..??!! Geloof me maar, ik weet heel goed waar ik mee bezig ben..!! Sorry ben ook geen type die zich uitsloof op de site als mr.Schwarzenegger met zijn theorieverhalen en die in praktijk niks voorsteld.
                        Maar nogmaals bedankt voor je zorgen om me gezondheid en sorry voor het mindere engels...

Mvgr,

Hagi

Comment

als je precies weet waar de spieren liggen, dan is het geen probleem dat je de namen niet kent.
                          maar door al die namen te lezen en hebben opgezocht, weet je ook hoe je ze moet trainen.
                          dat je bij een rugtraining niet 2x hetzelfde traint.

Comment

Originally posted by HAGI View Post
                            En dat achterkant van schouder, kan je dat vertalen in NL aub, gaat makkelijker

greetz
                            Trainingslog Farmboy:

Comment

je kunt ook op een bankje steunen met 1 knie en 1 hand en dan side raises doen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X