kleintjes trainingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kleintjes trainingsschema

Hey mensen,

zo pak ik het normaal gezien aan:

Op maandag train ik borst en biceps met volgende oefeningen:
    * biceps:
    - scott curl
    - barbell curl
    - hammer curl
    - dumbell curl

* borst:
    - bench press
    - dips
    - dumbell press
    - incline dumbell press
    - peck deck

Dinsdag rustdag

Woensdag train ik rug + schouders en triceps met de volgende oefeningen:
    * rug + schouders:
    - dumbell press
    - pull up
    - front pulldown
    - pulldown behind the neck
    - cable row
    - t-bar row
    - dumbell shrugs
    - rear deltoid machine
    - machine side raise
    - front raise
    - neck press

* triceps:
    - reverse grip triceps pushdown
    - lying triceps extension
    - lying dumbell triceps extension

Donderdag terug rustdag

Vrijdag train ik dan tenslotte mijn benen en buik
    * buik:
    - allerlei sit-up varianten

* benen:
    - hack squat
    - leg extension

Zo... Uit deze oefeningen maak ik dan een selectie voor mijn training op maandag, woensdag en vrijdag. Daarvoor kies ik dan 3 a 4 oefeningen voor kleine spiergroepen en 4 a 5 oefeningen voor de grote spiergroepen. Doordat ik elke week een andere selectie maak uit mijn oefeningen behoud ik dan genoeg variatie naar mijn mening. Ik doe altijd 4 serie'kes van 10 keer waarbij ik telkens het gewicht zwaarder maak. Mijn doel is om een beetje body te krijgen dus volgens mij moet ik net per serie minder herhalingen doen maar met een zwaarder gewicht? Of is het oké zoals ik het doe?

Wat er volgens mij beter kan: meer variatie voor benen te trainen want door benen te trainen kan je heel wat gewicht winnen als je dit deftig aanpakt volgens mij.

Iedereen mag gerust aanwijzigingen geven waar het beter kan of waar ik het op een andere manier kan aanpakken.

In ieder geval al bedankt voor de moeite die je gedaan hebt om heel m'n post te overlezen

Dit is vette overkill man.

Hou het is simpel
    Borst 3
    bi 2-3
    rug 4
    schouders 2-3
    triceps 3
    benen 4-5
    kuiten 1-2

Je doet 6 schouder oefeningen man das veel te veel, over de rest dan nog maar te zwijgen.
    Who's the Chef

Comment

Vreemd..voor borst doe je 6 oefeningen wat zelfs ik al teveel van het goede vind. Ik doe 4 oefeningen voor deze groep. Benen daarentegen verwaarloos je. Doe daar 4 tot 5 oefeningen voor. Benen moet je nooit verwaarlozen. Het is een zeer grote spiergroep in je lichaam en als je deze ontwikkelt dan zul je ook beter en makkelijker droog worden.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Neenee, ik doe niet 6 oefeningen per keer dat ik borst ga trainen hoor :$ Ik kies elke week 3 a 4 oefeningen uit die 6 oefeningen om mijn borst te trainen. Zo behoud ik variatie in mijn schema MAAR

Dit kan ik dus beter aanpassen zoals Been zegt:

"Borst 3
        bi 2-3
        rug 4
        schouders 2-3
        triceps 3
        benen 4-5
        kuiten 1-2"

En net zoals de Sterkste Ophaler zegt moet ik echt veel meer in mijn benen steken want zoals hij zegt verwaarloos ik ze veel te hard!

Comment

Je bericht is wat misleidend Ik dacht in het begin dat je niet goed bij je hoofd was. haha. Maar goed je maakt dus een selectie daarvan.

Ik sluit me volledig bij been aan qua aantallen oefeningen en bij ophaler aangaande je benen.

Ik wil er nog aan toevoegen dat je beter Borst/Triceps en Rug/Biceps kunt combineren ipv andersom. Deze overlappen elkaar namelijk.
          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
            Je bericht is wat misleidend Ik dacht in het begin dat je niet goed bij je hoofd was. haha. Maar goed je maakt dus een selectie daarvan.

Ik sluit me volledig bij been aan qua aantallen oefeningen en bij ophaler aangaande je benen.

Ik wil er nog aan toevoegen dat je beter Borst/Triceps en Rug/Biceps kunt combineren ipv andersom. Deze overlappen elkaar namelijk.
            Hihi, sorry Heb m'n best gedaan om het zo overzichtelijk mogelijk te laten overkomen

Wel, vanaf maandag ga ik jullie tips zeker gebruiken. Eerst en vooral het aantal oefeningen aanpassen, benen zeker veel uitgebreider trainen en dag 1 wordt borst/triceps en dag 2 wordt dan rug/biceps.

Thx guys voor het advies!

Comment

Hey mannen,

ondertss heb ik jullie advies een weekje opgevolgd en ik moet zeggen: het bevalt me! Nu goed blijven trainen en dringend werk maken van m'n voeding!

Comment

Originally posted by Heineken View Post

Kan maar hoeft niet. Ik vind het ook altjd wel lekker om met een nog niet zo vermoeide biceps of triceps helemaal los te gaan.

Comment

Originally posted by kleintje View Post
                  Hey mannen,

ondertss heb ik jullie advies een weekje opgevolgd en ik moet zeggen: het bevalt me! Nu goed blijven trainen en dringend werk maken van m'n voeding!
                  Mooi !
                  Ook al lager in reps gegaan?
                  En voeding direct aanpassen, anders heeft het niet veel nut. Zonder goede voeding kom je er niet, maar dat wist je wel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X