massa schema voor komende periode gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• massa schema voor komende periode gezocht

Hey,

Ik zoek een goed massa schema wat aansluit bij mijn fitness verleden. Wat ik tot nu toe heb gedaan (in chronologische volgorde) verspreid over ongeveer 15 maanden:

full body:
    3x15
    3x12
    3x10
    4x8

4 dagen split:
    4-6-8-10
    4x8
    4x6

Zelf dacht ik aan een upper body/lower body split en dan 10-8-8-6 (met andere oefeningen dan nu uiteraard). Dit 4x per week (dus elke spiergroep 2x in de week). Is dit een logische keuze gezien wat ik allemaal heb gedaan tot nu?

Ik volg ook een ander voedingsschema dan eerst, wat jullie kunnen vinden in desbetreffende topic.

bedankt!
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

de oefeningen die ik nu doe zijn de volgende: (misschien wel handig om te vermelden):

dag 1: rug + biceps
    Chin ups bovenhandse greep
    chin ups onderhandse greep
    bent over barbell row bovenhandse greep
    bent over dumbell row smalle greep
    (onderrug bij benen)
    1 handed cable pull up
    dumbell preacher curls

Dag 2: Borst + triceps
    Bench press flat
    Bench press incline
    laying cable crossovers
    1 handed cable pull down
    2 handed overhead extensions

Dag 3: rust

Dag 4: Benen
    Deadlift (de echte, met het gewicht na elke rep op de grond laten rusten)
    squatten
    leg extensions
    leg curls
    laying leg curls
    seated calf raise

Dag 5: schouders
    Military front press
    front laterals
    reverse cable flyes
    shrugs

Dag 6: rust

Dag 7: rust

Buik na elke trainen 2 oefeningen (hanging leg raise en hanging leg side raises)
    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

schema van Leo1988 is goed, zou dit overnemen
      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

hehe dat ben ik zelf, ik heb niet ge-edit maar een nieuw bericht geplaatst. dit schema doe ik nou zeg maar, die 2e.

Comment

Goed schema hoor.
          naar mij idee zijn de shrugs voor de traps ipv schouders.
          En ik zie geen zijkant van je schouder?
          Ik zou een front raise vervangen door een lateral raise omdat je dan alle kanten pakt !

Succes

Comment

de military press is wel degelijk voor de zijkant van je schouders hoor! wat dacht jij dan?

en over de traps heb je gelijk, die heb ik bij de schouders gedaan

Comment

hoeveel sets en herhalingen doe je per oef?

Comment

Military is ook voor de zijkant, zeker waar, enige wat je dan wel hebt is dat je de voorkant schouders nu drie keer pakt, en de zijkant maar 1x. Als je die frontraise vervangt door een side raise heb je beide 2x (de achterkant heb je ook 2x, de row met bovenhandse greep en reverse cable flyes).
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                  de military press is wel degelijk voor de zijkant van je schouders hoor! wat dacht jij dan?

en over de traps heb je gelijk, die heb ik bij de schouders gedaan
                  Maar niet als target, het zal wel helpen voor de zijkant. Maar tis een oefening voor de anterior deltoids.
                  Zoals general ook zegt, front raise vervangen door side raise.

Comment

ja dat had ik eerst ook zo begrepen, maar de reden dat ik geen side laterals meer deed, was omdat general eerder tegen me zei dat ik beter alleen front laterals kon doen en geen side laterals in precies hetzelfde 4 dagen split schema.

maar nu begrijp ik dat het juist andersom zit? dus beter geen front laterals en wel side laterals

ik doe trouwens 4x6 op dit moment met 2 minuten rust

Comment

Ja klopt. Ik was toen vergeten dat je met bankdrukken ook je voorkant schouders flink trainde. Vandaar nu de rectificatie.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

oke dan, dan zal ik in mijn nieuwe schema weer de lateral side raises opnemen.

Ik had ook nog van iemand anders advies gekregen, en die zei iets in de richting van dit:

dag 1) benen
                        dag 2) borst + rug
                        dag 3) rust
                        dag 4) armen
                        dag 5) schouders + buik
                        dag 6 en 7 rust

en dan met 10 - 8 - 8 - 6

is dit nog beter? ik wil echt graag die 80 kg halen, zal waarschijnlijk niet lukken voor de zomer, maar ik wil wel graag zoveel mogelijk. Nog 4 weken bulken en dan cutten. Misschien 1-2 kg in deze maand?

en is dit schema misschien beter dan die andere die ik hier beschreef?

ook vertelde hij een paar variaties op oefeningen die ik al deed, zoals: laying cable crossover, maar dan niet voor je borst kruisen maar een beetje boven je hoofd om goed de bovenkant te pakken

en ook bij het apparaat seated row de schuine/onderhandse greep te pakken, naar je toe trekken en dan korte reps maken (dus niet helemaal toe trekken en terug laten gaan maar alleen het korte stukje dichtbij je) om zo goed je posterior deltoids te isoleren.

wat denken jullie hiervan?

Comment

Probleem wat ik heb met borst/rug is dat je dan (normaal gesproken) antagonistisch traint, en aangezien ik voor borst twee oefeningen zat vind, en voor rug er vier doe gaat die vlieger niet op.
                          Als je ze gewoon na elkaar doet, krijg ik problemen met de intensiteit: die moet naar beneden. En aangezien je met een split elke spiergroep maar 1x per week pakt moet dat volgens mij met de maximale intensiteit.
                          Zou eerder gewoon borst met schouders combineren. Die zijn dan toch opgewarmd en twee oefeningen is zat.
                          Verder is de opzet niet verkeerd. Dit zou ik dan doen:
                          Maandag: borst+schouders
                          Dinsdag: rug
                          Woensdag: rust
                          Donderdag: benen
                          Vrijdag: armen.

sigpic

Comment

ja ik ga ook 4 oefeningen voor rug doen (tot nu toe deed ik er 5) maar eentje daarvan is deadlift en die doe ik bij benen. Dan blijven er nog 3 over en voor borst doe ik er ook 3.

Waar ik een beetje mee zit, is of het genoeg afwisseling is wat jij zegt tov mijn vorige schema. Daarin deed ik ook 4 dagen split maar had ik armen alleen niet uitgesplitst, die deed ik bij rug en borst. Verder deed ik schouders apart.

En de reden dat de intensiteit omlaag gaat als ik borst met rug combineer is omdat het teveel energie kost om die beide groepen in 1 training te doen ofzo? Ik heb nog nooit borst met rug gecombineerd en ik dacht dat de spiergroei het wel kon waarderen als ik dat wel een keer deed

edit: en ik neem aan dat de achterkant van de schouders bij rug moet in het voorbeeld dat jij gaf?

Comment

Ja achterkant schouders bij rug.

Bij borst en rug moet inderdaad de intensiteit omlaag, omdat je anders je training niet kunt volmaken. Als je de deadlift niet bij rugtraining trekt is het wel al beter mogelijk, ervaring leert dat als ik die op het begin deed ik de rest van de training nog maar op 80% kon ofzo, en zeker als ik daar borst nog eens naast moest doen...
                              Heb het een keer gedaan. Was geen succes.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X