is mijn UB/LB-schema oke?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik denk dat sony bedoelt van 3dagen trainen
    dag 1 ub
    dag 2 rust
    dag 3 ub
    dag 4 lb
    dag 5 6 7 rust
    dan opnieuw beginnen
    dag 1 lb
    dag 2 rust
    dag 3 lb
    dag 4 ub

begrijp alleen niet waarom ie 2x na elkaar dezelfde workout verkiest, zal ie zelf wel komen uitleggen denk ik

wat je schema betreft zou ik dan eerder de bor dan cable row nemen
    tricep zou ik ene vervangen voor dips
    schouders absoluut die side lateral raise erin en reverse cable eruit
    en een gouden tip (van mr punani) als je voor massa gaat doe dan alles incline qua borst
    dus stel ik voor incline benchpress en daarna incline dbpress of cgpb...
    oh en ik mis absoluut hier de shrugs en 1 oef voor de kuiten is ruim voldoende

Comment

Hoi Hoi,

@Poseidon, de suggestie die ik weergeefde was gewoon een voorbeeldje van hoe ik zelf ongeveer train, had niet echt een zo'n grootte aansluiting van de dagen in het hoofd. Meer iets van een per week dingie iets zoals,

Ma - UB
      Di - Rust
      Wo - Ub
      Do - LB
      VR - Rust
      Za - Buik, onderarmen, kuiten
      Zo - Rust

Dit is zoals ik zei hoe ik zowat train, Zaterdag is meer zowat een Optie dag en hangt ervan hoe ik me voel ik neem die zowiezo al mee op de "echte" dagen.

@topic, ik vind het wat moeilijk te helpen omdat somige dingen onduidelijk zijn voor mij, de ene moment heb je geen tijd dan de andere moment kan je opeens 4 dagen trainen. Voor de rest denk ik dat als je echt massa gericht wilt trainen wat meer oefeningen moet bijvoegen bij de UB.

Greetz..

Comment

als je zo fanatiek mma traint zou ik gewoon een FB met flinke compounds doen.
        gewoon 2x pw ter ondersteuning.

Comment

Originally posted by quibus View Post
          denk eerlijk gezegd ook dat dit meer iets voor jou is en kan je eens een keer meer trainen in de week dan plak je er gewoon een fb dag bij

Comment

@sony
            ok begrijp je doelstelling
            hoe ziet je indeling er dan uit met dat je maar 1x lb doet en dan wel 2x ub

Comment

Originally posted by angel78 View Post
              Oke dan zou het er als volgt komen uit te zien...

UB

Borst
              -Bench Press
              -Incline Bench Press

Rug
              - Chin ups
              - Cable Row (eventueel vervangen door lattpulldown oid)
              (als je tijd hebt zou je 1 borst en rug kunnen toevoegen flys, en DB row)

Schouders
              -Reverse cable flyes
              -Palm in presses

Biceps
              -Staande curl (dummbels)
              -Preacher Curl (EZ-stang)

Triceps
              -Pressdown
              -Cable pushdown
              Zou hier 1 vervangen door bijv skullcrusher

LB

Bovenbenen
              -Squats
              -Deadlifts
              -Leg curl
              (leg curl eruit, leg press erin. en bijv nog lunges)

Kuiten
              -Calf raises
              -Rotary calf
              (imo is 1 calf genoeg. doe vaak standing calfes na bovenstaande 4 oef meer dan zat.)

Rug onderzijde
              -Bodylifts
              Verplaats deze naar de rug UB dag of eventueel1 setje aan begin deze training als warming up voor de deadlift.. met deadlift pak je je onderug genoeg

Buik
              Verder kwa training. heb zelf ene lange tijd ub/lb gedaan en gaat prima 4x pw.
              bijv.
              Ma lb
              di ub
              wo rust
              do lb
              vrij ub
              Last edited by Beachboy; 27-09-2008, 07:46.

Comment

Ben het totaal niet eens met de wijzigingen die jij beschrijft possel. Leg curl zit erin omdat je niet 1 hamstring dominante oefening in het schema hebt, als je die vervangt door leg press zal je alleen maar meer quad dominant trainen. Zou dat zo laten zoals het eerder was dus. Bij rug spreek je met rows je rug anders aan dan met chins/latpulldown. Chins+latpulldown zijn gelijkwaardige oefeningen qua beweging, rows totaal anders, dus zeker een row in het schema houden.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

daarom heb ik al ik row de db row als optie erbij gegeven.
                  Kan de leg curl begrijpen. was denk beetje in de war met de andere. al vind ik zelf deadlift al een vrij zware voor de hams. en laat ze bij mij flink gloeien. maar waarom geen leg press, heerlijke oef

Comment

Wat is het nut van leggpress als je al geaquat hebt dan=

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Ik wil proberen 4x in de week te trainen.

De reden waarom ik voor een UB/LB-schema kies boven een FB, is dat ik in een UB/LB meer oefeningen per spiergroep kwijt kan.

Comment

Oke volgende finetune poging:

UB

Rug
                        - Chin ups
                        - Cable row

Borst
                        -Bench Press
                        -Incline Bench Press

Schouders
                        -Reverse cable flyes
                        -Palm in presses

Biceps
                        -Staande curl (dummbels)
                        -Preacher Curl (EZ-stang)

Triceps
                        -Pressdown
                        -Cable pushdown

LB

Bovenbenen
                        -Squats
                        -Deadlifts
                        -Leg curl

Kuiten
                        -Rotary calf

Buik

Deze veranderingen heb ik aangebracht:
                        - Rug voor Borst geplaatst
                        - 1x kuitenoefening ipv 2
                        - Bodylifts eruit

Moet/kan ik evt. nog een Leg Press toevoegen of worden dat te veel oefeningen voor de bovenbenen?

Voor elke oefening:
                        1x set van 10
                        1x set van 8
                        2x set van 6

Denk dat ik nu toch wel aardig in de buurt kom van een goed schema of niet?

Comment

Als je dan nog wat toe wilt voegen voor benen zou ik step ups of lunges erbij doen aan het eind om het af te maken. Geen machines gebruiken die je bewegingsbaan 'vastzetten' als het ook anders kan. Je schema is nu al redelijk vol qua been-oefeningen hoor, ligt er ook een beetje aan hoeveel sets en reps je doet voor de oefeningen. Als je overal bijv. maar 3 setjes van doet kan er makkelijk nog wat bij.
                          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Shouder oefeningen:
                            Militairy Press
                            Side Raises

Rest doe je eigenlijk al voldoende bij borst/rug oefeningen.
                            Schouders zijn vrij blessure gevoelig bij de meeste mensen dus doe als het even kan niet degene die jij van plan bent.

In plaats van preacher curl zou ik Hammer curl doen. Pak je de biceps iets anders, maar je pakt ook de onderarm lekker mee. En dat heeft lichte, doch handige, overdracht in trek oefeningen qua grip en stelt je in staat met Curl voor biceps meer te tillen wat resulteert in meer "kracht".

Lunges goede optie als 2e quads oefening om de Squat af te maken. Zoals Leg Curl de Hamstrings doet na het deadliften.

Comment

Ik zal bovenstande posts nog proberen mee te nemen in het schema.

Tevens wil ik bij deze iedereeen bedanken die gereageerd heeft en mij te hulp is geschoten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X