TRIPLE_OG's Gevorderde trainingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TRIPLE_OG's Gevorderde trainingschema

heey mensen

ik wou mijn trainingschema even met jullie delen, kijken wat jullie er van vinden.
    ik ben al 1 jaar bezig met fitness, met als doel meer kracht, mag ook wel meer massa
    Alleen valt mijn krachtoename's de laatste tijd een beetje tegen dus heb ik een andere schema gemaakt, Ik maar gebruik van periodisering, sommige mensen zullen hier wel bekend mee zijn.
    Dit houdt in dat ik in mijn geval 2 maanden krachttraing doe en 1 maand bodybuilding, de duur van dit schema maakt niet zo veel uit als de verhouding 2:1 maar hetzelfde blijft.

Grote spiergroepen doe ik meestal 4 oefeningen en kleine spiergroepen doe ik meestal 3 oefeningen

Uiteraard zal ik altijd eerst strekken en een opwarmsetje doen elke keer als ik begin met trainen.
    Strekken van spieren zal er ook voor zorgen dat je spieren niet korter worden en je hebt zo minder kans op blessures.

Krachttraining

Bij krachtraining moet je vaak langer rusten tussen 1 set ong 3 a 4 min, dus heb ik bed8 om supersets te gaan doen, dit wil zeggen dat ik na 1 set borstoefening in mijn rust gelyk een set rugoefening doe omdat je hiervoor andere spieren gebruikt.

De Herhalingen:
    8-6-6-3-1-8

8= voor behoud van massa
    6 en 3= voor explosief kracht
    1= voor toppen, zodat me hersenen en spieren wennen aan het gewicht, een tijdje later zal je meer kunnen optillen

De dagen kunnen afwisselen omdat ik 3 dagen 8erelkaar train en dan 1 dag rust

Maandag: Borst+rug supersets

dinsdag: benen onderrug buik

Woensdag: schouders (triceps+biceps supersets)

Donderdag: rust

Vrijdag: Borst+rug supersets

Zaterdag: benen onderrug buik

Zondag: schouders (triceps+biceps supersets)

BodyBuilding

Herhalingen: 8-8-8-8 (som ook herhalingen van 10)

Bodybuilding rust ik half tot 1 minuut tussen setjes, hier zal ik dus geen supersets doen

De dagen kunnen afwisselen omdat ik 3 dagen 8erelkaar train en dan 1 dag rust

Maandag: Borst Schouders Triceps

Dinsdag:
    Benen buik onderrug

Woensdag:
    rug biceps

Donderdag:
    rust

Vrijdag:
    Borst schouders triceps

Zaterdag: Benen buik onderrug

Zondag: rug biceps

En nee dit is niet te veel training, ik herstel namelijk heel snel :P

Reacties hoor ik graag
    18 jaar, 105 kg,

DL:
    210 BP: 130 NP:100 SQ:175

zoals je reageerd geeft al aan dat je negatieve reacties toch in de wind slaat, dus ja..

Laat maar dan he. Succes ermee.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
      zoals je reageerd geeft al aan dat je negatieve reacties toch in de wind slaat, dus ja..

Laat maar dan he. Succes ermee.
      volgensmij word ik hier verkeerd begrepen

persoonlijke negatieve reacties hoef ik niet.(bijvoorbeeld discriminatie)
      maar negatieve reacties over het onderwerp zijn welkom, en ik zal uiteraard met mensen hierover in discussie gaan
      18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

discriminatie is bij regel verboden dus weinig kans op.

hm..persoonlijk denk ik dat je dit schema niet al te lang moet aanhouden, of net wat anders in moet delen. Op zich kan het wel, al is het wel zo dat je kt-schema verhoudingsgewijs zuigt. Als je er een BB-schema naast houdt zou ik in het kt schema de reps lager houden, bijv 5 5 5 3 1 5, en op de bb 10 8 6 10.
        Verder zou ik tóch pogen om op zondag een soortement van rust te houden, want je kunt dan nog zo afwisselen qua spiergroepen, je czn heeft gewoon rust nodig. Anders zou je om de 4 tot 6 weken met dit schema een rustweek kunnen nemen om zo geheel te herstellen. Want ook al herstel je nog zo snel, de overtraining achterhaalt em wel. Je zult het verschil wel degelijk merken.
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by erikv View Post
          discriminatie is bij regel verboden dus weinig kans op.

hm..persoonlijk denk ik dat je dit schema niet al te lang moet aanhouden, of net wat anders in moet delen. Op zich kan het wel, al is het wel zo dat je kt-schema verhoudingsgewijs zuigt. Als je er een BB-schema naast houdt zou ik in het kt schema de reps lager houden, bijv 5 5 5 3 1 5, en op de bb 10 8 6 10.
          Verder zou ik tóch pogen om op zondag een soortement van rust te houden, want je kunt dan nog zo afwisselen qua spiergroepen, je czn heeft gewoon rust nodig. Anders zou je om de 4 tot 6 weken met dit schema een rustweek kunnen nemen om zo geheel te herstellen. Want ook al herstel je nog zo snel, de overtraining achterhaalt em wel. Je zult het verschil wel degelijk merken.
          hmm, de aanlijding van dit schema met BB was omdat mijn toename's in kracht laatste tijd tegen vielen, dus werd er tegen mij gezegd om me lichaam zo veel mogelijk te prikkelen om meer resultaat te krijgen omdat ik 8 a 10 maanden straight krachttraining deed, in het begin ging het heel hard.

de reps voor Kt kan wel lager idd, omdat ik toch BB ernaast doe, denk dat ik dan wel harder vooruit zal gaan

Ik heb wel gemerkt dat ik een paar kilos meer kan tillen als ik 1 week volop uitrust na 2 maanden intensief trainen, dat zag ik vooral bij bankdrukken opeens 5 kilo meer dn normaal.

Ik zal het eens een poging wagen, heb niks te verliezen en klinkt wel logisch

bedankt voor de tips !
          18 jaar, 105 kg,

DL:

Comment

Overkill...maar da's mijn persoonlijke mening. Je traint iets te vaak denk ik. betr zou zijn om 2 rustdagen per week te doen
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Overkill...maar da's mijn persoonlijke mening. Je traint iets te vaak denk ik. betr zou zijn om 2 rustdagen per week te doen
              over kill zou je het noemen maar ik draai met hem mee en hij met mij, een beginner kan het beslist niet aan en qua kracht vliegen we de pan uit, we rusten juist niet veel omdat het bij ons niet draait om massa maar juist om kracht, om onze rust in te halen kiezen we de juiste suplementen en nodige vetten , en vooral elkaar coachen dat is de inspiratie ..en denken dat er geen limit is, en zo vlieg je echt vooruit in kracht, ik kan het weten want ik ben zij spotter.ik heb nog een oud filmpje hoe wij bankdrukken,waar hij de spotter is. had je een mail adres via pm? wil het best laten zien.
              HERSTEL FASE , PIEP? zooi

Comment

@ Sickno
                Je drukt gewoon op "send PM" in het vakje hieronder.
                Ik ben vooralsnog zeer sceptisch over deze methode....maar goed, niet iedereen is hetzelfde.
                Ikzelf train juist met veel rust tussen de sets (3 tot 5 minuten).
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  @ Sickno
                  Je drukt gewoon op "send PM" in het vakje hieronder.
                  Ik ben vooralsnog zeer sceptisch over deze methode....maar goed, niet iedereen is hetzelfde.
                  Ikzelf train juist met veel rust tussen de sets (3 tot 5 minuten).
                  kan toch dat je niet wil dan is het waarom stuur je het

Comment

leuke van dat kracht schema is dat je op die manier alleen maar vooruitgang blijft boeken zolang je nog niet echt dicht in de buurt van je natuurlijk potentieel zit. Simpelweg veel trainen op de oefening red je het op den duur niet meer mee.

Het gaat jullie niet om massa maar kracht en toch nemen jullie weinig rust? Dan ben ik benieuwd wat jullie weinig vinden dan. Op den duur ontkomt je er niet meer aan om 2-3mins rust per set te gaan nemen als je bijvoorbeeld een Max Effort hebt.

Een BB schema heb je niet echt nodig, wat je nodig hebt is een 2 weken de-load. Of te wel 2 weken waarin je even terug gaat naar je 60%, week er na 70% en daarna weer 4-6 weken knallen. Maar met dingen zoals Super sets i.d. in je "kracht" schema laat me zien dat jullie niet puur op kracht trainen en toch BB princiepes blijven hanteren in je schema. Dus vraag ik me af wat jullie nu echt willen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      leuke van dat kracht schema is dat je op die manier alleen maar vooruitgang blijft boeken zolang je nog niet echt dicht in de buurt van je natuurlijk potentieel zit. Simpelweg veel trainen op de oefening red je het op den duur niet meer mee.

Het gaat jullie niet om massa maar kracht en toch nemen jullie weinig rust? Dan ben ik benieuwd wat jullie weinig vinden dan. Op den duur ontkomt je er niet meer aan om 2-3mins rust per set te gaan nemen als je bijvoorbeeld een Max Effort hebt.

Een BB schema heb je niet echt nodig, wat je nodig hebt is een 2 weken de-load. Of te wel 2 weken waarin je even terug gaat naar je 60%, week er na 70% en daarna weer 4-6 weken knallen. Maar met dingen zoals Super sets i.d. in je "kracht" schema laat me zien dat jullie niet puur op kracht trainen en toch BB princiepes blijven hanteren in je schema. Dus vraag ik me af wat jullie nu echt willen.
                      over dat je snel naar je max gaat heb je gelijk in... en alsnog verder in kracht te gaan kweken juist massa bij de grootste spiergroepen van iets meer massa wordt je weer sterker de doel is het maximale kracht halen uit iedere gram spiermassa .. maar voor gaan toppen nemen we ook de rust... dacht je na 5 setjes opeens te kunnen toppen zonder te rusten, en onze rust zit hem in de combinatie.. hij focust nog op bb ik niet zo zeer soms draai ik met hem mee als ik weer dat beetje massa wil... en 70 procent trainen doen wij ook absoluut!, maar max een periode van anderhalve week. en mochten we het ff niet weten de eigenaar van de gym is een powerlift veteraan, die wil wel eens bijspringen ook.. in 4 maanden hebben we de schema 2x omgegooid en beginnen weer alsof het de 1 maand is... x op x tot dat het niet helpt maar het helpt al jaren ..

Comment

Originally posted by TRIPLE_OG View Post
                        Strekken van spieren zal er ook voor zorgen dat je spieren niet korter worden en je hebt zo minder kans op blessures.
                        Dat rekken blessures voorkomt is nog nooit bewezen, en spieren kunnen maar op 1 moment "korter" worden en dan is op het moment dat je ze samentrekt.

Verder vind ik dat je kleine spiergroepen zoals biceps, triceps en schouders overbelast met je schema.
                        Life's what you make it!

Comment

Originally posted by sickno View Post
                          om onze rust in te halen kiezen we de juiste suplementen en nodige vetten
                          er bestaat geen supplement dat rust vervangt IMO.
                          Life's what you make it!

Comment

Originally posted by sis View Post
                            er bestaat geen supplement dat rust vervangt IMO.

nee maar ZEKER WEL BOOST! ever tried gaba?

Comment

Nope, nooit geprobeerd.

Maar ook als je middelen neemt waarvan je makkelijker in slaap valt, dan nog vind ik dat supps geen vervanger zijn voor rust. Rust is meer dan slapen vind ik.
                              Life's what you make it!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X