heey mensen
ik wou mijn trainingschema even met jullie delen, kijken wat jullie er van vinden.
ik ben al 1 jaar bezig met fitness, met als doel meer kracht, mag ook wel meer massa
Alleen valt mijn krachtoename's de laatste tijd een beetje tegen dus heb ik een andere schema gemaakt, Ik maar gebruik van periodisering, sommige mensen zullen hier wel bekend mee zijn.
Dit houdt in dat ik in mijn geval 2 maanden krachttraing doe en 1 maand bodybuilding, de duur van dit schema maakt niet zo veel uit als de verhouding 2:1 maar hetzelfde blijft.
Grote spiergroepen doe ik meestal 4 oefeningen en kleine spiergroepen doe ik meestal 3 oefeningen
Uiteraard zal ik altijd eerst strekken en een opwarmsetje doen elke keer als ik begin met trainen.
Strekken van spieren zal er ook voor zorgen dat je spieren niet korter worden en je hebt zo minder kans op blessures.
Krachttraining
Bij krachtraining moet je vaak langer rusten tussen 1 set ong 3 a 4 min, dus heb ik bed8 om supersets te gaan doen, dit wil zeggen dat ik na 1 set borstoefening in mijn rust gelyk een set rugoefening doe omdat je hiervoor andere spieren gebruikt.
De Herhalingen:
8-6-6-3-1-8
8= voor behoud van massa
6 en 3= voor explosief kracht
1= voor toppen, zodat me hersenen en spieren wennen aan het gewicht, een tijdje later zal je meer kunnen optillen
De dagen kunnen afwisselen omdat ik 3 dagen 8erelkaar train en dan 1 dag rust
Maandag: Borst+rug supersets
dinsdag: benen onderrug buik
Woensdag: schouders (triceps+biceps supersets)
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst+rug supersets
Zaterdag: benen onderrug buik
Zondag: schouders (triceps+biceps supersets)
BodyBuilding
Herhalingen: 8-8-8-8 (som ook herhalingen van 10)
Bodybuilding rust ik half tot 1 minuut tussen setjes, hier zal ik dus geen supersets doen
Maandag: Borst Schouders Triceps
Dinsdag: Benen buik onderrug
Woensdag: rug biceps
Vrijdag: Borst schouders triceps
Zaterdag: Benen buik onderrug
Zondag: rug biceps
En nee dit is niet te veel training, ik herstel namelijk heel snel :P
Reacties hoor ik graag
ik wou mijn trainingschema even met jullie delen, kijken wat jullie er van vinden.
ik ben al 1 jaar bezig met fitness, met als doel meer kracht, mag ook wel meer massa
Alleen valt mijn krachtoename's de laatste tijd een beetje tegen dus heb ik een andere schema gemaakt, Ik maar gebruik van periodisering, sommige mensen zullen hier wel bekend mee zijn.
Dit houdt in dat ik in mijn geval 2 maanden krachttraing doe en 1 maand bodybuilding, de duur van dit schema maakt niet zo veel uit als de verhouding 2:1 maar hetzelfde blijft.
Grote spiergroepen doe ik meestal 4 oefeningen en kleine spiergroepen doe ik meestal 3 oefeningen
Uiteraard zal ik altijd eerst strekken en een opwarmsetje doen elke keer als ik begin met trainen.
Strekken van spieren zal er ook voor zorgen dat je spieren niet korter worden en je hebt zo minder kans op blessures.
Krachttraining
Bij krachtraining moet je vaak langer rusten tussen 1 set ong 3 a 4 min, dus heb ik bed8 om supersets te gaan doen, dit wil zeggen dat ik na 1 set borstoefening in mijn rust gelyk een set rugoefening doe omdat je hiervoor andere spieren gebruikt.
De Herhalingen:
8-6-6-3-1-8
8= voor behoud van massa
6 en 3= voor explosief kracht
1= voor toppen, zodat me hersenen en spieren wennen aan het gewicht, een tijdje later zal je meer kunnen optillen
Maandag: Borst+rug supersets
dinsdag: benen onderrug buik
Woensdag: schouders (triceps+biceps supersets)
Vrijdag: Borst+rug supersets
Zaterdag: benen onderrug buik
Zondag: schouders (triceps+biceps supersets)
BodyBuilding
Herhalingen: 8-8-8-8 (som ook herhalingen van 10)
Bodybuilding rust ik half tot 1 minuut tussen setjes, hier zal ik dus geen supersets doen
Maandag: Borst Schouders Triceps
Dinsdag: Benen buik onderrug
Woensdag: rug biceps
Vrijdag: Borst schouders triceps
Zaterdag: Benen buik onderrug
Zondag: rug biceps
En nee dit is niet te veel training, ik herstel namelijk heel snel :P
Reacties hoor ik graag
Comment