Vind dat teveel nadruk op je borst en benen.
Nieuwe schema
Collapse
X
-
Originally posted by GeneralIx View PostVind dat teveel nadruk op je borst en benen.
@Falstyr: spiergroep één maal per week is genoeg voor mijThe only way to make your dreams come true is WAKING UP
Status: @Onderhoud
Comment
-
Als je geen snelheid wilt verliezen in je benen raad ik gewoon 2x in de week spiergroep aan. 1dag puur op kracht en 1 dag puur op snelheid. Minder gewicht en meer reps is niet waar het om gaat om snelheid te behouden. Reden dat men traag wordt is omdat men de oefening traag uitvoerd.
Zo kan ik, ondanks dat ik nooit ren, veel mensen er op de 100m nog steeds er uit sprinten.
Je hoeft ook niet veel oefeningen te doen om een spier te trainen. Je kan minder oefeningen en meer sets en gewicht doen ter compensatie.
2x in de week een spiergroep doen met 1 dag op snelheid en 1 op kracht ga je sneller vooruit qua gewicht + spiermassa vind ik bij mijzelf ook sneller gaan.
Comment
-
Hmm, bedankt voor de info Falstyr. Zit dan wel met een vraagje; wat is het verschil tussen trainen op kracht en snelheid.. Ik heb zo ie zo maar max 1 minuut rust tussen de sets.
Maar in dit geval zou ik dan toch beter terugkeren naar die methode die je eerst aangaf?The only way to make your dreams come true is WAKING UP
Comment
-
Zelfs binnen kracht heb je nog verschillende vormen hiervan. Bijvoorbeeld explosieve kracht, maximale kracht. Allebei kracht maar toch 2 verschillende vormen. Explosieve kracht is een kracht waarbij zoveel mogelijk snelheid geproducteert moet worden (bijv bankdrukken het gewicht snel uitstoten). Maximale kracht is de zo zwaar mogelijke spanning die je spieren kunnen maken 1RM op de deadlift dus bijvoorbeeld.
Spierkracht
De hoeveelheid kracht die een spier kan produceren, hoeveel gewicht een spier kan dragen. De spierkracht kan opgebouwd worden door een goed ontworpen fitness programma. In het algemeen geldt: hoe langer de spier, hoe sterker ze is. Er spelen nog andere factoren mee, zoals het aantal vezels dat gecontroleerd en bestuurd wordt door het zenuwstelsel (neuromusculaire aanpassing)
Explosieve kracht
Het vermogen van de spieren om zowel snelheid als kracht te produceren. De kracht moet zo snel mogelijk gegenereerd worden en daarom verkrijgt men een explosieve beweging. Explosieve kracht wordt ontwikkeld door het bijna maximale gewicht (waarmee je 1 tot 5 bewegingen kan uitvoeren) zeer snel op te heffen. De ontwikkeling van explosieve kracht is in ongeveer alle sporten een belangrijk aspect.Owner of the Iron Playground.
Comment
-
Er zijn meer soorten krijgt dan wat Jordy meldt.
Explosieve kracht train je door 50-60% van je 1RM te pakken en reps puur op snelheid te maken. Op een andere dag train je op Maximale Kracht en is het doel om zo zwaar mogelijk 3reps en singles er uit te persen tot je niet meer kunt. Combinatie van die twee is wat een atleet nodig heeft en ook een powerlifter. Deze kracht wordt gegenereerd door het centraalzenuwstelsel klaar te stomen om zoveel mogelijk motoreenheden te leren aanweden. Hoe meer hoe sterker/explosiver.
Spierkracht is iets totaal anders. Het is ondersteunend om het lichaam te bescherming tegen de hoeveelheid "force" die het moet kunnen verwerken. En de lengte van een spier beinvloed alleen of iemand meer aanleg voor bench press heeft of voor squat/deadlift.
Je hoeft niet terug te keren naar het trainingsschema van eerst, maar een schema bouwen op dezelfde princiepes is geen slecht idee
Comment
-
Ik weet niet als dit een goeie opzet zou zijn:
Dag 1: benen - borst - rug (big 3 met nog was kleinere?) op kracht
Dag 2: schouders - armen (armen lopen wat achter vind ik, dus even apart nemen)
Dag 3: benen - borst - rug op explosiviteit
Welke oefeningen moet ik nog eens bekijkenThe only way to make your dreams come true is WAKING UP
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: