info trainingsschema kracht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• info trainingsschema kracht

Hello,

Ik heb nu ongeveer een jaar spiermassa getrained, door 4 sets te doen van 15, 12, 10 en 8 herhalingen.
    Maar omdat ik mij volledig op voetbal wil concentreren wil ik tijdens de fitness kracht gaan trainen.
    Kan de overschakeling van spiermassa op kracht zomaar??
    Hoeveel sets moet ik doen en hoeveel herhalingen??
    Als er iemand nog tips heeft mag hij ze altijd geven
    Ten slotte, is het waar dat je door kracht te trainen niks meer aankomt van spiermassa. Bij benen bijvoorbeeld train je kracht in de bovenbenen en neemt je explosiviteit ook toe, maar dan zetten je benen toch ook uit??

Alvast bedankt,

Greetssss

Overschakelen kan tot op zo'n hoogte dat ik niet direct op 1-3 repranges zou gaan zitten en voluit zou gaan de eerste week, als het laagste wat je gedaan hebt 8 reps is.

Je zult altijd wel een beetje massa aanzetten, al had ik een onderzoekje gelezen op bodynet waarbij voetballers (omdat die geen grote benen willen omdat ze dan trager zouden worden) puur op kracht getraint zouden hebben voor geloof ik 2 maanden. Zij hadden op sommige oefeningen enorme krachtswinsten (tot 200%, maar ik weet niet meer of ze ongetraint waren voor ze begonnen moet bijna aannemen van wel) terwijl hun massa op hun benen met maar 5% toegenomen was. Zij trainen alles op extreem lage reps (tot 3 geloof ik maar dat weet ik niet zeker).

Of je massa pakt ligt toch vooral aan je eetschema lijkt me. Als je op kracht gaat trainen zou ik de bekende set/reps aanhouden iets van; 10x3, 5x5 en een opbouwende naar een nieuwe max(1x1 bv), met veel rust 2-3 minuten.

Als je puur op kracht en explosieviteit gaat trainen moet je ook wel even gaan onderzoeken welke oefeningen van toepassing zijn op voetbal. Zo kan ik me voorstellen dat jumpsquat en boxjumps veel effectiever zijn in het ontwikkelen van explosiviteit dan het explosief uitstoten van de legpress (even als voorbeeld)

Betekend dit dat je geen bovenlichaam meer gaat trainen
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

..

Ik blijf alles trainen, dus ook bovenlichaam. Ik gaf benen gewoon even als voorbeeld.
      Waar heb je die onderzoeken gevonden?
      Avast bedankt voor de tips

Comment

Je zou bill starr's 5x5 schema kunnen volgen. Zeer goed schema om kracht op te bouwen zeker als je dit nog niet eerder op deze manier gedaan hebt. Als je voeding in orde is kan je hier ook nog best wat massa mee winnen.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Workout A
          3x5 Squat
          3x5 Bench Press
          1x5 Deadlift

Workout B
          3x5 Squat
          3x5 Standing military press
          3x5 Power cleans

Maandag, workout A
          Woensdag workout B
          Vrijdag workout A

Dit is een rippetoe schema, kan het zo kloppen???

En is één maal 5keer herhalingen deadlift wel genoeg?

Greetss

Comment

http://www.elitefts.com/documents/9w...ng-program.htm

Comment

Originally posted by Balabam View Post
              Dit is een rippetoe schema, kan het zo kloppen???

En is één maal 5keer herhalingen deadlift wel genoeg?

Greetss
              Ja zo klopt hij, en ja 1x5 deadliften is genoeg. Rippetoe is best een lekker schema.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oke bedankt,

Het is dus de bedoeling dat ik nu heletijd hetzelfde gewicht gebruik, maar elke week een beetje verhoog?? Tot ik op mijn limiet zit...
                En wat na die limiet??

Alvast bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X