Succes ermee! Maar onthoud de tip van martin. Minstens 2 dagen rust per spiergroep. Sommige zweren zelfs bij 72 uur, zoals ik.
Te veel trainen?
Collapse
X
-
een 4 daagse split,
waarbij je woensdag rust, zaterdag en zondag rust houd zou bijv kunnen werken. je traint dan maandag dinsdag donderdag vrijdag.
of een fullbody 2-3x per week.
of een push en pull 2-4x per week
of een ub/lb 2-4x per weekMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
goede suggestie
Na wat afwegen heb ik het volgende schema gemaakt, ervan uitgaande dat ik zondags niet train:
Maandag borst, triceps, buik
Dinsdag rug, biceps, onderrug
Woensdag schouders, benen, buik
Vrijdag borst, triceps, buik
Zaterdag rug, biceps, onderrug
Maandag schouders, benen, buik
Dinsdag borst, triceps, buik
Woensdag rug, biceps, onderrug
Donderdag schouders, benen, buik
Zaterdag borst, triceps, buik
Maandag rug, biceps, onderrug
Dinsdag schouders, benen, buik
Donderdag borst, triceps, buik
Vrijdag rug, biceps, onderrug
Zaterdag schouders, benen, buik
Maandag
……
Dat wordt dus 5x per week, en meer rust per spiergroep
Is het een goed idee om op de rustdag cardio te doen?
Comment
-
Originally posted by Mikey21 View PostKlopt niet wat je zegt. Een persoon gaat pas vet,spieren verbranden als je energie (koolhydraten, suikers etc) op is, soms na 20 minuten, soms pas na 30 minuten.
Comment
-
Nee vet verbranden is niet mijn doel,
om de dag buik en om de dag onderrug leek me goed om gewoon goede buik- en onderrugspieren te krijgen.
Weet iemand of je op de rustig gerust cardio kunt gaan doen zonder dat dit slecht is voor de 'gesloopte' spieren van de dag daarvoor?
Comment
-
je schema bevat nog steeds te weinig rust.
als je split doet: max 1x per week elke spier.
als je full body doet: 2-3x per week
als je push en pull of ub lb doet: 2x per week elke spier.
het huidige schema wat je voorstelt is een slechte vorm van een split.
er word hier geen rekening mee gehouden dat je centrale zenuwstelsel ook rust nodig heeft. en dat je dit met dit schema gaat overbelasten.
in een split pak je meestal een grote spiergroep samen met een kleine.
je doet bijv 4 apparaten voor grote en 3 apparaten voor kleine spiergroep.
voorbeeldje van een goede split:
maandag: borst, triceps
dinsdag: rug(is gehele rug), biceps
woensdag: rust
donderdag:benen
vrijdag: shouders, onderarmen
zaterdag: rust
zondag: rust
als dit niet intensief genoeg voor je lijkt.(dat is het wel als je het goed doet)
dan kun je overwegen om 3x per week fullbody te doen.
dat zou er dan zo uitzien:
(dit is best heftig ik doe nu 2x per week fb+2x hiit en dat gaat hard)
maandag: fb
dinsdag: rust
woensdag: fb
donderdag: rust
vrijdag: fb
dit leek mijzelf ook fijn:
maandag: ub
dinsdag:rust
woensdag:lb
donderdag: rust
vrijdag: fb
dus zoals ik al zij kies iets waar je voldoende rust hebt,
en zorg dat je voeding op orde is. dan groei je het hardst.
en gaat je kracht het snelst vooruit.
succesLast edited by dynobet; 26-06-2009, 09:33.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Sjappie_ View PostWeet iemand of je op de rustdag rustig cardio kunt gaan doen zonder dat dit slecht is voor de 'gesloopte' spieren van de dag daarvoor?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Wanneer je split traint, heeft je lichaam lijkt me wel erg veel rust dan? of zie ik dit verkeerd
Dit betekend een week rust per spiergroep, is dat niet overdreven?
Full body vind ik niet veel aangezien je dan lang in de gym zit en bij de laatste oefeningen je energiepijl al erg laag ligt zodat je niet voluit kunt gaan..
Over dat van rust voor het centraal zenuwstelsel heb ik nog niet echt van gehoord, weet iemand hier meer over?
Comment
-
Zoals in Zomer Sticky uitgelegd in zeer globale omschrijving...
De hersenen sturen een signaal naar het zenuwstelsel dat jij een bepaalde beweging wilt uitvoering. Het CZS stuur motor eenheden naar de pezen. Deze pezen zijn de verbinding van spier aan het skelet. De pezen ontvangen de motor eenheden en geven het signaal om de spier te laten samen trekken. Hoe intenser je traint dmv verkorte rust intervals zorgt er voor dat het zenuwstelsel veel eenheden in korte tijd moet sturen en hard moet werken. Als je meer op hele zware gewichten traint moet het CZS meer motoreenheden sturen in 1 keer. In beiden gevallen is het na afloop moe en moet het uitrusten en herstellen.
Het is wel zo dat naarmate je langer traint het lichaam zich sneller leert te herstellen. Maar voorlopig moet je de aangegeven rust periodes in de adviezen gewoon aanhouden.
Van wat ik me herinner hersteld het lichaam de eerste 24 uur het zenuwstelsel. Als dat gedaan is gaat het pas beginnen met spierherstel. Daarom is het mogelijk om een andere spiergroep 24 uur na de vorige work-out te kunnen trainen. Het zenuwstelsel is gereed, maar je spier niet dus die heeft meer rust nodig. Daarom kun je een UB/LB of Push/Pull schema doen en 4x in de week trainen.
Met een Full Body heb je maandag om 19:00 trainen. Dinsdag 19:00 is CZS hersteld. Woensdag om 19:00 zijn spieren merendeels hersteld en kun je weer FB trainen.Last edited by Falstyr; 26-06-2009, 10:11.
Comment
-
Zorg wel dat je nog rustdagen hebben die rustdagen zijn. Waar je maw NIKS op doen.
Je lichaam groeit pas als het herstelt, daarnaast heeft je gestel/lichaam/CNS ook rust nodig.The only way to make your dreams come true is WAKING UP
Status: @Onderhoud
Comment
-
mooie uitleg falstyr:
btw, daarom zal tijdens je 4 dagen split niet te veel rust zijn.
maandag train je, dinsdag is je cns hersteld, maar de spieren nog niet.
je traint op dinsdag, woensdag is je cns hersteld. omdat je woensdag rust hebt, krijgen al je spieren die je getraind hebt tijd om te herstellen.
donderdag train je weer, vrijdag is je cns hersteld, maar spieren nog niet.
je traint op vrijdag. zaterdag is je cns hersteld, zondag zou je in principe dus weer kunnen gaan trainen.
maar aangezien niet elke sportschool open heeft op zondag,
en een cyclus van 6 dagen moeilijk is om te overzien,
en omdat een dag extra rust je alleen maar goed zal doen
(je kan op zondag wat cardio doen bijv.)
neem je op zondag ook rust.
ikzelf heb 8 weken splitschema gedaan en ging er wel lekker op.
hoop dat je nu beetje een idee hebt hoe het allemaal werkt,
en welk schema je wil gaan doen.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
6 dagen geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 1x
'Ballarina' safety bar squat:
- 71kg 8x
Wide grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: