Nieuw ding...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw ding...

Aangezien het basketbalseizoen terug begonnen is ga ik mn KT trainingen beperken tot 2 dagen per week. Basket is ook al 3 keer, en ik zou nog wat rust dagen willen

Basket: (ma) - woe - vrij - za/zo (maandag is maar om de zoveel weken, match in het weekend)

KT doe ik zo ie zo niet in het weekend. Nu zou ik voor een 3 of 4 dagen split willen gaan, maar gespreid over 2 weken dus. Ma - Di en Do kan ik dus trainen, maar het kan dus zijn dat het de ene week: ma - di is, de andere week di - do etc...

Schema ga ik straks samenstellen, maar ik wil eerst eens weten als dit een goed idee is of gewoon crap.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

je zou ook fb kunnen doen op ma/ do en di/ do
    44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
    ....

Comment

In jouw geval ben ik geneigd om een FB schema te kiezen. Met een 4 dagen split verspreid over 2 weken pak je elke groep 1 keer per twee weken aan, dat lijkt me teveel rust. Ligt er ook aan wat je basketbal training precies inhoudt, bijvoorbeeld of daarin ook gerichte krachtoefeningen zijn opgenomen.

Comment

Mja, als ik dan de donderdag niet kan gaan, train ik maar 1 keer... Want 2 dagen FB kan ook niet.

Denk een 3 dagen split te nemen, zo train ik normaal alles 2 maal in een 2 weken. Vb: A:bort-schou-tri, B: rug-bi, C: benen.

Week 1: A - B
        Week 2: C - A
        Week 3: B - C
        etc..

En zo kan ik ook ma en di na elkaar trainen.

Baskettraining is puur basket gericht, veel lopen en springen, maar niks van KT. Wel wreed intensief.

Comment

en ub/lb in hetzelfde ritme?
          ....

Comment

Originally posted by knoefje View Post
            en ub/lb in hetzelfde ritme?
            Hoe bedoel je?

Comment

ub/lb afwissellend op ma/do of di/do altijd een rustdag en je doet elke week alle spiergroepen
              ....

Comment

Originally posted by knoefje View Post
                ub/lb afwissellend op ma/do of di/do altijd een rustdag en je doet elke week alle spiergroepen
                Call me stupid, maar ik versta het niet

Probleem is dat ik niet elke week dezelfde dagen kan trainen door mn werk en basket, avondles.

Dus het kan zijn dat ik volgende week ma en di kan trainen, dan 2 weken di en do, dan een weekje ma en do.. Er zit geen regelmaat in.

Comment

waarom niet rug/borst en benen/schouders ??
                  sowieso zou ik toch trachtten alles in 1week te houden, spreek over de grotere spiergroepen, iso voor armen etc vind ikzelfd dan in jouw geval niet zo belangrijk
                  No means Try Again

Comment

Omdat ik denk dat het dan wat te zwaar gaat worden. En aan die armen mag wat meer massa

Comment

Originally posted by Sancho View Post
                      Omdat ik denk dat het dan wat te zwaar gaat worden. En aan die armen mag wat meer massa
                      compounds mate

hoeft trouwens niet ingewikkeld te zijn

3-4 oef grote spiergroepen rug en benen
                      2oef borst
                      1oef zijkant schouders
                      1oef traps en kuiten in de week
                      .....

is maar een tip
                      No means Try Again

Comment

de week dat je twee dagen achter elkaar traint een ub/lb schema en idd met compounds dan komen die armen vaak ook wel. En op de dagen dat er een dag tussen zit lekker FB trainen HIT style (niet teveel willen doen aangezien je ook veel basketbalt)

Comment

Alle grote spiergroepen zijn compounds, maar heb gemerkt dat armen goed reageren als ik er wat iso's bij lap.

Beter zo iets doen dan: A. Bo - Schou - Tri en B. Benen - Rug - Bi doen dan...

Iets van:
                          A.
                          BP
                          Incline BP
                          Standing Fly
                          MP
                          Side R
                          Shrug
                          Triceps pushdown

B.
                          Squat
                          Leg ext
                          Leg curl
                          DL
                          Lat pulldown
                          Calves
                          BB curl

Comment

Rug wordt maar flauw aangepakt op deze manier. Ook vind ik, nu in jouw opzet van maar 2dagen trainen de mp en flye nutteloos, je voorkant schouder kun je evenzeer pakken tijdens de incl bench en die flyes, welja zoek nog altijd het nut ervan geef mij dan maar de peckdeck , is natuurlijk maar persoonlijk gevoel.
                            Trouwens rug en benen op 1dag wordt echt heavy, zou nog es verder puzzelen, je komt er wel aan uit !!
                            No means Try Again

Comment

Originally posted by Fistful of Steel View Post
                              Rug wordt maar flauw aangepakt op deze manier. Ook vind ik, nu in jouw opzet van maar 2dagen trainen de mp en flye nutteloos, je voorkant schouder kun je evenzeer pakken tijdens de incl bench en die flyes, welja zoek nog altijd het nut ervan geef mij dan maar de peckdeck , is natuurlijk maar persoonlijk gevoel.
                              Trouwens rug en benen op 1dag wordt echt heavy, zou nog es verder puzzelen, je komt er wel aan uit !!
                              Vandaar mn 3 daagse split

Kevf zn idee is ook niet slecht.
                              In de weken dat ik enkel ma en di kan: ub/lb. Alle andere weken gewoon 2xFB doen. En als ik echt maar 1 keer kan HIT...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X