Moeilijke beslissingen met spierpijn, Wel trainen? Niet trainen? Dagje Doorschuiven..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Roy P View Post
    Wanneer je pas een jaartje traint? Dan doe je niet voldoende om de spieren te prikkelen.. Misschien een keertje tot failure trainen?
    Is het je nooit verteld dat je geen spierpijn nodig hebt om te groeien?

Groei zelf als een kool en heb maar eens in de zoveel trainingen last van spierpijn. En ja, ik train tot failure.
    Still shrinking.

Comment

2 Vraagjes over dit onderwerp.

1. mag je niet voluit gaan in de cut ?
      2. je moet je toch gewoon aan je sets & reps houden, ik doe altijd nog 4 reps erbij (sowieso 10 8 6) als ik het nog kan, anders niet.
      maar als je tot failure gaat, doen jullie dan meer reps dan er in je schema staan zegmaar?
      En ja, ik heb de sticky's gelezen.

Comment

Originally posted by Tepper View Post
        2 Vraagjes over dit onderwerp.

1. mag je niet voluit gaan in de cut ?
        2. je moet je toch gewoon aan je sets & reps houden, ik doe altijd nog 4 reps erbij (sowieso 10 8 6) als ik het nog kan, anders niet.
        maar als je tot failure gaat, doen jullie dan meer reps dan er in je schema staan zegmaar?
        1: Dat mag zeker maar geef de spiergroepen dan minimaal 5 dagen de tijd om te herstellen. (CZS)
        2: je zou een rep meer kunnen pakken maar als je bij die 10-8-6 wilt blijven zou ik het gewicht verhogen.

Comment

is het niet zo dat je bij spierpijn al eigenlijk te ver bent gegaan? dacht dat ik dat las ... dan is het toch slecht om weer te gaan trainen want dan zijn die scheurtjes nog niet hersteld en worden ze weer iets verder gescheurd met als gevolg dat ze niet meer volledig dichten?

correct me if i'm wrong
          I do like it like it, I do it like a truck

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
            1: Dat mag zeker maar geef de spiergroepen dan minimaal 5 dagen de tijd om te herstellen. (CZS)
            2: je zou een rep meer kunnen pakken maar als je bij die 10-8-6 wilt blijven zou ik het gewicht verhogen.
            Kan ik dan ook zeggen van, ik doe ipv 10 8 6 (4)

10/12 10/8 8/6 (6/4)

en dan als het lekker gaat tijdens training die 12 10 8 6 pakken en anders lager ofzo? gewoon max ?

Comment

Originally posted by Tepper View Post
              Kan ik dan ook zeggen van, ik doe ipv 10 8 6 (4)

10/12 10/8 8/6 (6/4)

en dan als het lekker gaat tijdens training die 12 10 8 6 pakken en anders lager ofzo? gewoon max ?
              Ik vind het een beetje verspilde energie. in mijn ogen zal er sneller verzuring optreden. Waarom pak je niet gewoon een gewicht die je na 8 reps al goed voelt? probeer dan bijvoorbeel 8/8/8/ en dan tot failure?

Ik zou me niet te blind staren op de reps. Als je na 12/10/8 nog niet tot failure bent gegaan train je wat te licht.

Maar waar train je voor? kracht/massa/spieruithoudingsvermogen?

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                je zit in een cut. ik zou dan zowieso in zijn algemeen volume van training terigschroeven. 1-2 reps voor faillure stoppen op alle oefeningen. Iets hoger qua reps gaan. (als je normaal 5-6 reps doet, nu eerder 8-10). hierdoor voorkom je dat je niet snel genoeg herstelt in je cut.
                Hier verschillen wij dan toch van overtuiging. Ik zou ook het volume terugschroeven, maar de intensiteit zeker niet.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                  Ik vind het een beetje verspilde energie. in mijn ogen zal er sneller verzuring optreden. Waarom pak je niet gewoon een gewicht die je na 8 reps al goed voelt? probeer dan bijvoorbeel 8/8/8/ en dan tot failure?

Ik zou me niet te blind staren op de reps. Als je na 12/10/8 nog niet tot failure bent gegaan train je wat te licht.

Maar waar train je voor? kracht/massa/spieruithoudingsvermogen?
                  Prio 1 Massa sowieso.
                  Kracht wil ik ook wel beetje meepakken, op spieruithoudingsvermogen geef ik niks.

Als ik doe wat jij zegt over 8 8 8 en dan tot failure een rep, train ik dan massa , jatoch?

Comment

doe ik ook, 4 sets van 8 reps en op het eind van de 3e set wordt het zwaar en bij de 4e set ga ik tot failure dus totdat ik niet meer kan
                    I do like it like it, I do it like a truck

Comment

had in de zomer 2 weken niet getraint, daarna weer op oud niveau getraint, maar toch beter iets rustiger oppakken want die spierpijn is niet fijn

normaal heb ik nooit last van spierpijn

Comment

met spierpijn gewoon trainen spierpijn is geen teken van herstel, dus tja waarom niet dan he.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X