wanneer weer borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    maandag - vrijdag

maar dan pak je hem maandag opnieuw waardoor je maar 2 dagen rust hebt?
    Daarom moet je door roteren. ik zeg toch elke 5 dagen? Dus de volgende training is 5e dag na de vrijdag.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Daarom moet je door roteren. ik zeg toch elke 5 dagen? Dus de volgende training is 5e dag na de vrijdag.
      dus: maandag dan vrijdag dan woensdag dan maandag weer?
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
        -flatt dumbel press
        -inlcine barbel press
        -incline dumbell flye.s
        -cable crossover

reprange: 3 x 10

Hier zit je probleem in......en niet in het aamntal keren dat je je borst traint.

Ga eens een tijdje dit doen;
        flat benchpress
        small press
        flat dumbell press
        flat cable flyes

even geen inclinewerk. Je upperparts pak je dan maar mee met frontpress e.d.
        Je mag eventueel dumbellpress vervangen voor decline press of dippen.
        Dan doe je alles 3x6 tot 8 zo zwaar mogelijk en daarna 1 burnsetje van 12 tot 15 reps.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Hier zit je probleem in......en niet in het aamntal keren dat je je borst traint.

Ga eens een tijdje dit doen;
          flat benchpress
          small press
          flat dumbell press
          flat cable flyes

even geen inclinewerk. Je upperparts pak je dan maar mee met frontpress e.d.
          Je mag eventueel dumbellpress vervangen voor decline press of dippen.
          Dan doe je alles 3x6 tot 8 zo zwaar mogelijk en daarna 1 burnsetje van 12 tot 15 reps.
          okee paar vraagjes nog:

small press is tog triceps?
          waarom geen boven kant borst pakken?
          en waarom reprange veranderen ? doe nog niet zolang 3x 10 namelijk, wou dat bewaren voor volgend schema..

alvast bedankt.

Comment

okee paar vraagjes nog:

small press is tog triceps?
            waarom geen boven kant borst pakken?
            en waarom reprange veranderen ? doe nog niet zolang 3x 10 namelijk, wou dat bewaren voor volgend schema..

alvast bedankt.

Waarom geen bovenkant borst, omdat je dat amper ziet groeien en meer schouders aanpakt dan borst. De flat bench varianten geven meer massa over de gehele borst dan incline doen.

Te small bankdrukken geeft idd meer werking aan de triceps, maar probeer het maar eens en met smallpress ook goed de pec's aanspannen als je helemaal uitgestoten bent.
            Ik doe ze ook gewoon voor borst en je gaat ze wel voelen als je het goed doet.

Volgend schema.......gewoon doen kerel, je wil toch massa aanzetten?
            Je klaagt nu over de ontwikkeling van de pec's dus moet je nu iets veranderen.

Comment

Waarom geen bovenkant borst, omdat je dat amper ziet groeien en meer schouders aanpakt dan borst. De flat bench varianten geven meer massa over de gehele borst dan incline doen.

Te small bankdrukken geeft idd meer werking aan de triceps, maar probeer het maar eens en met smallpress ook goed de pec's aanspannen als je helemaal uitgestoten bent.
              Ik doe ze ook gewoon voor borst en je gaat ze wel voelen als je het goed doet.

Volgend schema.......gewoon doen kerel, je wil toch massa aanzetten?
              Je klaagt nu over de ontwikkeling van de pec's dus moet je nu iets veranderen.

Ok. mijn gedachte erachter was meer omdat mijn pec.s (borst) ietsjes achter loopt niet heel erg ofzo...

verder wou ik ook weten dat wanneer je zoiets heb hoe je dat aan moet pakken (alle spiergroepen). Nu hoorde ik dus dat hier zoizo 5 dagen tussen moet zitten qua rust.

Ik ga je verdeling zeker een keer proberen !!

moet je trouwens als je wel wil gaan proberen om de 5 dagen dezelfde spiergroep te pakken deze 2 trainingen ook afwisselen of kun je gewoon hetzelfde schema doen?

alvast bedankt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Maandag en dan op vrijdag pas weer.
                Voor een naturel is het beste een spiergroep elke 5 dagen aan te pakken.
                Oneens.

Persoonsgebonden.

Ik zou eens kijken naar Bryan Haycock's spul, die heeft daar hele intressante theorieën over.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  Oneens.

Persoonsgebonden.

Ik zou eens kijken naar Bryan Haycock's spul, die heeft daar hele intressante theorieën over.

oneens? hoeveel dagen / uren zeg jij dan?

Comment

oneens? hoeveel dagen / uren zeg jij dan?
                    persoonsgebonden zegt hij.....dus van 48 tot 96 uur en soms meer dan 96 uur.

Het is gebonden aan intensiteit en persoon/herstel en doel van je trainingen. En je voedign draagt bij aan de snelheid en mate van herstel.

Mijn cursus boek zegt elke 4e dag kan je de spieren weer trainen, maar zelf zeg ik als je op maandag de borst traint dan de volgende keer ook pas weer op maandag.
                    Maar dat is vanwege de intensiteit die ik er in leg. Fitness intensiteit dan kan je maandag en dan donderdag weer.
                    Last edited by marnop; 22-03-2011, 00:14.

Comment

persoonsgebonden zegt hij.....dus van 48 tot 96 uur en soms meer dan 96 uur.

Het is gebonden aan intensiteit en persoon/herstel en doel van je trainingen. En je voedign draagt bij aan de snelheid en mate van herstel.

Mijn cursus boek zegt elke 4e dag kan je de spieren weer trainen, maar zelf zeg ik als je op maandag de borst traint dan de volgende keer ook pas weer op maandag.
                      Maar dat is vanwege de intensiteit die ik er in leg. Fitness intensiteit dan kan je maandag en dan donderdag weer.

Oke naja mijn voeding heb ik op orde..

ik train mijn borst hard op de maandag en heb ongeveer spierpijn tot donderdag.. kan ik daar aan afmeten dat ik hersteld ben en dezelfde spiergroep weer kan trainen?

of staat spierpijn hier weer compleet buiten?

gr.

Comment

het kan namelijk wel persoons gebonden zijn.. okee, maar hoe merk je dan dat je goed hersteld bent?

Comment

Fullbody ma - wo - vrij dezelfde spiergroep op lager volume en intensiteit kan prima.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                            Fullbody ma - wo - vrij dezelfde spiergroep op lager volume en intensiteit kan prima.

en wat zou jij aanbevelen bij de split variant..?

gewoon als je hard traind, met een hoge intensiteit

ik denk wat marnop zegt gewoon elke 4e dag (mocht je vaker als 1 x p/w spiergroep willen trainen)

Comment

ik doe maandag en vrijdag borst nu. Is perfect mogelijk want zoals je zegt is de donderdagavond de spierpijn over waardoor je de vrijdag je max gewicht er kan op smijten.

+

Ik doe schouders en rug de dinsdag, heb daar ook geen last van.
                              Mijn log: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58954-road-to-be-tha-pussymagnet.html

Comment

@Marnop zeggen dat vaker dan 1x per week wel kan als je fitness variant traint... is soort van insulting.
                                Daarmee prop je iedereen die vaker dan 1x per week een spiergroep traint, in hetzelfde hokje als mensen die casual gewichten trainen ofzo.

Het hangt van zoveel aspecten af. Hoe zwaar je traint, hoeveel reps per set, hoeveel sets, hoeveel oefeningen.
                                Als je gewoon knetterzwaar een FB doet. (zwaar gewicht, maar weinig sets per spiergroep) kun je echt na een paar dagen wel weer. Zou dit toch niet perse fitness style trainen noemen.

Ik blijf mijn vraagtekens zetten bij de mensen die een 4 split doen, 18-36 sets per spiergroep doen, en dan denken harder te groeien dan wanneer ze alle spiergroepen 2x hadden getraind met 9 -18 sets per spiergroep.
                                Het totale aantaal sets in de week zijn dan misschien gelijk, maar bij de 2x trainen heb je 2x een groei impuls. Voor mijn gevoel heeft dat toch meer effect dan 1x in de week je spieren helemaal de vernieling in helpen.

Maar misschien dat dit ook wel afhangt van hoe ver je bent, wat je doelen zijn, etc.
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X