schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    Mwah, ik merk vooral bij schouders wel dat een nieuwe oefening of variatie wonderen kunnen doen.

Misschien omdat het een kleine spiergroep is?

Benen, rug en borst gaan ongeacht de variatie altijd wel kapot.
    Variatie in schouders is bijna niet mogelijk, elke beweging lijkt op elkaar.

Front press/militairy press/mill press zijn bijna idem dito aan elkaar
    Side raises/cable sides zijn idem aan elkaar
    Rear lying delt raise/seated rear delt raise/bent over raise zijn ook idem aan elkaar, dus het is puur persoonlijke voorkeur, als je niet wilt liggen voor een oefening dan maar bukken, maar de prikkel blijft hetzelfde bij schouders, mischien zit het tussen de oortjes.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
      Schoktraining is leuk voor de recreatie KT'er maar als je toch wat meer wilt moet je je overgeven aan de grote 6, benchpress/deadlift/militairy press/squat/BOR/t-bar.

Daarnaast iso's zijn leuk maar mensen die de 'grote' zes vaak beoefenen zien er vaak massiever uit dan mensen die ze niet doen.

Alles draait om faal en vernietiging van de spiervezels.
      Dat begrijp ik! Heb de laatste jaren veel te veel iso gedaan. Maar dan heb je toch nog nog steeds variaties op grote oefeningen? Of zelfs iso oefeningen die je groter kan maken door 'smokkelen' of alternatieve uitvoeringen? Begrijp trouwens wel je punt, maar ik heb serieuze sporters gezien (niet recreatief) met echt een tegengestelde visie!

Comment

(die ook de grote oefeningen doen, dat wel)

Comment

Originally posted by sndrhzng View Post
          Dat begrijp ik! Heb de laatste jaren veel te veel iso gedaan. Maar dan heb je toch nog nog steeds variaties op grote oefeningen? Of zelfs iso oefeningen die je groter kan maken door 'smokkelen' of alternatieve uitvoeringen? Begrijp trouwens wel je punt, maar ik heb serieuze sporters gezien (niet recreatief) met echt een tegengestelde visie!
          Nou, leg dan eens uit hoe die variaties uitgevoerd moeten worden. En ik ben ook zeer benieuwd naar die isos die je groter maken.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by sndrhzng View Post
            Maar als je vaak van oefening veranderd en dan tot faal traint heb je toch het beste van twee werelden? (Heb echt vaak gesprekken hierover afgeluisterd, mensen die met tegenovergestelde meningen toch aardig dezelfde lichamen hadden. Hoewel 'schokeffecters' soms iets atletischer en maxaanhangers wat ronder en massaler.. allebij prima. Toch veel discussie hierover?)
            gain is pain heeft helemaal gelijk.

Dat hele schokeffect verhaal is onzin uit de jaren '80 die nog steeds hardnekkig stand houdt. Het is marketing nonsens die is uitgevonden om het publiek aan te sporen om elke maand de nieuwste bodybuilding blaadjes te kopen, waarin de "workout of the month" is gepubliceerd.

Als je telkens van oefening en schema veranderd zul je nooit de basisoefeningen goed beheersen en er flinke gewichten mee kunnen tillen. En aangezien spiermassa direkt gerelateerd is aan kracht zul je met dat "schokeffect" nauwelijks progressie boeken.

Als jij een tweelingbroer hebt die een jaar lang trouw de compounds uitvoert en regelmatig een paar kilos erbij doet, terwijl jij dat schokeffect toepast, dan raast hij jou gegarandeerd voorbij.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Met schokeffect bedoelde ik zeker geen iso's. Maar eerder iets in de zin van, verschil in reps, verschil in sets, verschil in snelheid waarbij reps gedaan worden, hoe je je supersets/dropsets/giantsets toepast. Ik doe hoofdzakelijk compound oefeningen maar gooi wel elke week de manier waarop ik ze doe helemaal om, terwijl ik wel het gewicht verhoog No need to attack me
              Status: Cutting

Comment

Originally posted by Ydhe View Post
                Met schokeffect bedoelde ik zeker geen iso's. Maar eerder iets in de zin van, verschil in reps, verschil in sets, verschil in snelheid waarbij reps gedaan worden, hoe je je supersets/dropsets/giantsets toepast. Ik doe hoofdzakelijk compound oefeningen maar gooi wel elke week de manier waarop ik ze doe helemaal om, terwijl ik wel het gewicht verhoog No need to attack me
                Hmmm .... laten wij als voorbeeld de deadlift nemen. Hoe gooi jij dan de manier waarop jij die uitvoert helemaal om, terwijl je het gewicht verhoogt?
                - Dave Tate

Comment

kortere rustperiodes, langere negatieve beweging, DL uitvoeren in superset met een andere oefening. Bij deadlift heb je dan wel minder opties als bij dumbell oefeningen uiteraard

Comment

in de sportschool dat ik ga, hebben we een 'machinale' MP, die wel fijn aanvoelt.
                    Op die machinale steek ik 35kg op elke kant, alsik dan MP met dumbells doe, kan ik maar met 12kg doen.
                    Vindt dit opzich wel wat raar.. Zou ik dan niet beter bij de 'machinale' MP blijven? Daar doe ik de oefening zeker correct op, met die dumbells begin ik soms wel eens te waggelen.
                    Mijn log: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58954-road-to-be-tha-pussymagnet.html

Comment

al doe je de oefening met 2 kippen in elke hand,..who cares.
                      net of dat jouw spieren weten waarmee je aan het liften bent!

stimuleren van de spieren, niet meer niet minder.
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Overhead Press
                        Side Laterals
                        Rear Delt (afwisselend met kabels en dumbbell)

Comment

kortere rustperiodes, langere negatieve beweging, DL uitvoeren in superset met een andere oefening. Bij deadlift heb je dan wel minder opties als bij dumbell oefeningen uiteraard
                          Dus stel jij voert de ene week de deadlift uit met 125 kg in 5 sets van 5 reps, met 2 minuten pauze tussen de sets. De laatste rep van de laatste set haal je nog naar met.

Dan doe jij de week erna dus de deadlift met een zwaarder gewicht in een superset met bijvoorbeeld bankdrukken, meer reps en minder pauze tussen de sets. En met een langere negatieve beweging.

Dat lijkt me nogal sterk.
                          - Dave Tate

Comment

Negatieven op de DL?
                            Woah, dat is pas blessure gevoelig

Comment

niet noodzakelijk zwaarder...ik gaf enkel voorbeelden. Ik begrijp trouwens de aanvallen op mij niet, ik veronderstelde dat de meesten wel begrepen wat ik bedoel als ik zeg dat ik elke week mijn training op een andere manier uitvoer...

Comment

niet noodzakelijk zwaarder...ik gaf enkel voorbeelden. Ik begrijp trouwens de aanvallen op mij niet, ik veronderstelde dat de meesten wel begrepen wat ik bedoel als ik zeg dat ik elke week mijn training op een andere manier uitvoer...
                                je proefielpic, come at me bro!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X