Nieuw schema, tips zijn meer dan welkom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema, tips zijn meer dan welkom

Jow BB'ers;

Na een half jaar een splitt programma hebben gevolgd, vind ik het tijd voor iets nieuws. ik dacht eraan om een full body schema te gaan volgen voor enkele maanden. Mijn doel is om meer massa te pakken en ook om wat meer kracht te krijgen. hier is mijn schema:

Training A (maandag):

Barbell squats
    Bench press
    Cable Pulldown (wijd)
    Dumbell shoulder press
    Skullcrushers of Dips
    Barbell curls
    Standing calf raises

Training B (woensdag)

Pull-ups
    Deadlift
    Cable pulldown (kort)
    Cable flys
    Db bench
    Side raises
    Abs

Training C (vrijdag)

Pull-ups
    Squats
    Incline db press
    Db rows
    Upright rows
    Cgbp
    Preacher curls

Welke reps ik zou doen ben ik nog niet helemaal uit, ik dacht eerder aan 12-10-8-6 of kan ik beter elke week afwisselen? op de grote drie andere reps gebruiken? Ik kan wel tips gebruiken

Thanks

Ik zou, als je persee FB wil trainen, op maandag en donderdag doen, meer niet als je goed massa wil gainen. Als je meer wil trainen dan zal je gewoon een goede split moeten nemen.

Normaal gaan mensen juist van FB (terug)naar split omdat split meer massa kan doen bouwen.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zou met 3 trainingsmomenten eerder neigen naar een ub/lb training. dus ene week heb je 2x borst/rug week erop 2x benen. zo zit er voldoende rust tussen. om de dag is net wat te krap ben ik bang.

Comment

Denk dat de hoeveelheid rust wel goed zit. Door de week heeft hij steeds 48 uur om volledig te herstellen. Dan pakt hij in het weekend extra rust om te bouwen. Ik denk wel dat je voorstel kan werken, zal sowieso niet minder productief zijn.

Wat reprange betreft is je voorstel wel oke, gewoon op een paar setjes goed volpompen, dan kun je eventueel nog een setje met meer kracht gericht te doen. Ook zou ik op de grote drie aimen op maximaal 5 herhalingen per set te doen, eventueel iets meer setjes.

Comment

Is twee dagen in de week niet wat weinig?
          Dus bv op de grote drie 4x6 of 5x5 ofso? is dit dan met opbouwend gewicht of elke keer/week verhogen?

Merci voor de tips

Comment

Nee, je blijft dan namelijk wel 3 keer trainen, de indeling per week wordt anders.

Week 1:
            Maandag bovenlichaam
            Woensdag benen
            Vrijdag bovenlichaam

Week 2:
            Maandag benen
            Woensdag bovenlichaam
            Vrijdag benen

Week 3:
            Maandag bovenlichaam
            Woensdag benen
            Vrijdag bovenlichaam

Week 4:
            Maandag benen
            Woensdag bovenlichaam
            Vrijdag benen

enzovoort.

5x5 kan prima werken ja. Je kunt iets onder je niveau beginnen en dan in een cyclus naar je max werken. Dan even rust en weer opnieuw beginnen.

Comment

Oke thanks Silk

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X