ud2 cut guide

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by okidoki71 View Post

En daarbij meet je dus wel degelijk via je glucosemeter de insulineafgifte in hoedanigheid, bij inname van bv dextrose zie je binnen 5 minuten de suikerspiegel stijgen naar richting 6.8 tot 7 om na 10 minuten weer een spiegel te meten van omennabij de 4.8 tot 5.5, zo weet je dat je lichaam een stoot insuline heeft afgegeven om de spiegel te laten zakken, doe je hetzelfde, maar dan met bv havermout, zie je een constantere spiegel met een dus constantere afgifte van de insuline, allemaal te meten met een glucosemeter en logica.....
    dat insuline wordt geproduceerd na inname van koolhydraten klopt. de insuline zorgt ervoor dat je bloedsuiker weer daalt. dat spreek ik niet tegen. maar dit betekent niet dat insuline ENKEL geproduceerd wordt bij inname van koolhydraten. Het een sluit het ander niet uit.

Ik heb even goed moeten zoeken, maar heb nu een onderzoek gevonden dat gehouden is met normale gezonde mensen:

naam onderzoek: Insulin secretion in response to protein ingestion.
    Insulin secretion in response to protein ingestion.
    --------------------------------

op deze pagina in het onderzoek zie je een grafiek waarin je ziet dat bloed glucose vrij stabiel is, maar plasma insuline NIET. Er is duidelijk sprake van een significante stijging van plasma insuline (ofwel een Insuline piek).

Insulin secretion in response to protein ingestion.

het stuk tekst onder het kopje results, plasma insulin, geeft verdere informatie over de mate van stijging etc etc.
    --------------

Voor zover ik het me kan herinneren, heb ik ooit gelezen op het support forum van lyle mcdonald, dat whey zorgt voor een nog grotere insulin secretion als andere proteine bronnen. ik kan deze post echter niet zo snel terugvinden.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Addsz View Post
      Dyno even een vraag/opmerking:

Jij schrijft zelf op de carbload dagen je aantal eiwitten x2 te nemen.
      In het boek staat dat je 1g per lbs lichaamsgewicht moet aanhouden.

Het grote verschil zit hem dan in de vrijdag voor mij. In mijn lowcarb schema zit 230g eiwit. Dit dan *2 = 460g over die 2 dagen. Maar volgens Lyles formule kom ik uit op 180g eiwit over de hele carbload, + de 180 die ik ongeveer neem voor mijn tension workout zit ik op een verschil van 100g eiwitten.

Waarom die afwijking?
      Een goede vraag.

stel jij neemt op je low dagen 230g. op dag 4 neem je 75% van je kcal en ekv die je op low dagen neemt VOOR de carb load. Je hebt tot dan dus al een 180g proteines gehad.

de rest van de carb load heb je 1g/lb en dus nog eens ongeveer een 180g. 180g voor een gehele carb load is leuk en aardig, maar je hebt al 15g in je pre tension workout (wat meetelt bij de carbload), 50-60g whey in je post workout shake. Dan staat er dat je exact die shake enkele uren erna kan herhalen. (nog eens 50-60g). dan zit je al aan 115-135g eiwitten. en dat betekent dat je de rest van alle maaltijden het moet doen met 45-65g eiwitten.

dit is praktisch gezien al bijna onmogelijk. want zelfs de koolhydraatbronnen voor de overige carbs te leveren, leveren al snel een 100-125g eiwitten (pasta, rijst, brood etc). dus van de ene kant noemt hij die 1g/lb, maar van de andere kant...
      ---------------------------

zelfs als ik die tweede shake niet zou hebben herhaald, maar daar een vaste maaltijd met een "moderate amount of protein" had genomen. Dan zou ik voor de algehele rest van de carb load nog steeds maar een 65-85g eiwitten beschikbaar hebben (welke ik allemaal ruim uit mijn carb bronnen zal halen. wellicht zit ik er dan nog steeds overheen).

lyle zei op de support forums ooit zelf carb loads te doen met maaltijden bestaande uit: 2 bagels and a proteine shake. (100g carbs. een 16g eiwitten uit de bagel en een 20-30g eiwitten uit de shake?). dan zit je toch al snel aan de 350-400g eiwitten door enkel en alleen de carb load...

dit spreekt die 1g/lb ook een beetje tegen.
      --------------------------------

Maargoed. stel dat je meer proteines neemt dan je nodig hebt. wat gebeurt er met de proteines die niet gebruikt worden als bouwstof? juist het wordt omgezet naar glucose, en draagt gewoon bij aan je glycogeen aanvulling. Wat als je echter te weinig proteines binnenkrijgt? ik heb dan liever wat teveel als te weinig.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Thanks voor je uitleg! Heb er met mijn schema ook al mee zitten worstelen. Weet nu wat te doen
        If it's important to you, you will find a way.
        if not, you will find an excuse.

Comment

Creatine staat nog niet in de guide verwerkt?? Dit hoort erbij toch? gram of 35-40 vanaf de tension tot aan je power-workout? Verder is het ook aan te raden om kaas te gebruiken (20-30% ofzo) vanwege de casseine achtige werking die erin zit die spiermassaverlies weer helpt te minimaliseren.
          Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Goed werk dyno! Maar kan deze niet bij de stickys?
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Eens, deze moet bij de stickys. Heb het al zeker 20x doorgelezen en moet nu telkens terugzoeken op mijn eigen post. Dit is gewoon epic voor UD2.0.
              Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Tijdje terug het boek gelezen en wilde er toen mee beginnen maar besloot toen eerst nog even wat meer massa aan te zetten. Ook drukke schoolperiode dus heb me er toen niet meer mee bezig gehouden.

Wil er binnenkort toch echt mee verder gaan, heb alleen een extreem druk rooster de komende +- 10 weken. Propodeuse halen, als ik die nu niet haal moet ik van de opleiding af na twee jaar. Verder veel werken, op het land dus nog vrij intensieve arbeid.

Ik ben 6 dagen in de week pas rond 1800 uur thuis, depletion trainingen kunnen na deze tijd nog wel dacht ik zo. Tension workout liever vroeg op de dag om op tijd te gaan loaden, dat is dus vervelend.

Op de vrijdag heb ik 6 of 7 van de 10 weken 's ochtends vrij dus wilde hier de power-dag doen. Zondag zou dan mijn eerste depletion worden en zo verder. Die weken dat dit niet lukt, in hoeverre is het een probleem dat de power-workout pas in de avond plaatsvindt? Zou dit te weinig herstel zijn richting de depletion twee dagen erna?

Tension workout in de avond moet ik maar mee leven denk ik, dan maar even flink zijn met de carbload en goed doorvreten in +- 28 uur.
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                  Tijdje terug het boek gelezen en wilde er toen mee beginnen maar besloot toen eerst nog even wat meer massa aan te zetten. Ook drukke schoolperiode dus heb me er toen niet meer mee bezig gehouden.

Wil er binnenkort toch echt mee verder gaan, heb alleen een extreem druk rooster de komende +- 10 weken. Propodeuse halen, als ik die nu niet haal moet ik van de opleiding af na twee jaar. Verder veel werken, op het land dus nog vrij intensieve arbeid.

Ik ben 6 dagen in de week pas rond 1800 uur thuis, depletion trainingen kunnen na deze tijd nog wel dacht ik zo. Tension workout liever vroeg op de dag om op tijd te gaan loaden, dat is dus vervelend.

Op de vrijdag heb ik 6 of 7 van de 10 weken 's ochtends vrij dus wilde hier de power-dag doen. Zondag zou dan mijn eerste depletion worden en zo verder. Die weken dat dit niet lukt, in hoeverre is het een probleem dat de power-workout pas in de avond plaatsvindt? Zou dit te weinig herstel zijn richting de depletion twee dagen erna?

Tension workout in de avond moet ik maar mee leven denk ik, dan maar even flink zijn met de carbload en goed doorvreten in +- 28 uur.
                  ik denk dat je dit (zeker omdat het je eerste keer is), beter kunt doen op een moment dat je meer tijd hebt. haal eerst lekker je propedeuse

Comment

Hmm misschien wel verstandig om gewoon de komende 10 weken het op een gewone cut te houden dan... Na deze periode anders nog een paar weken UD2 volgen om eens goed strak te komen. Bf% loopt ondertussen namelijk echt uit de hand. Zit nu op een 17% denk ik dus wil er sowieso nu iets aan doen om in de zomer zodra ik mijn home gym heb goed te kunnen gaan bulken. Eens wat simpele aanpassingen maken aan m'n voeding dan.

Is het trouwens ook zo dat je tijdens een UD2 cycle niet helemaal jezelf bent? Op depletion dagen futloos door het weinige eten, in de carbload extreme schommelingen in je bloedsuikerspiegel dus ook niet echt lekker in je vel. Dat beschrijft Lyle in zijn boek in ieder geval, is dat in praktijk ook zo? Anders wacht ik er sowieso mee tot de vakantie aangezien schoolzaken even prio hebben nu, moet niet hebben dat ik 5 dagen in de week suf en futloos ben.
                    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

als je nu op 17% zit, lijkt het me sowieso beter om eerst op een makkelijkere manier wat vet te verliezen. Bijvoorbeeld door heel simpel te zakken qua calorie inname (en mits mogelijk nog schoner eten en betere producten kiezen).

je voeding en training op een dergelijke manier op elkaar afstemmen, dat massa en kracht optimaal behouden blijven, en bodyfat verdwijnt. Je zou bijvoorbeeld 8 weken kunnen cutten, dan 2 weken een paar honderd kcal boven behoefte eten.

In die 8 weken moet het mogelijk zijn om van een 17% naar een 13% te komen. Dan even twee weken stofwisseling optimaliseren (en verloren massa en kracht terugwinnen voor zover nodig).

als je eenmaal op die 13% zit, heb je veel meer aan ud2. je kan ud2 dan gebruiken om van 13 naar 8% te gaan. als je dan eenmaal op 8% staat, heb je een grote buffer om clean te bulken. (dan kun je zeker een jaartje clean bulken, voor je weer moet gaan cutten.
                      ------------------------------------

Tijdens een ud2 cycle ben ik helemaal mijzelf. wel voel je je niet altijd even prettig. Ik ben niet futloos op depletion dagen (wel tijdens en een korte periode na de training). Dit is grotendeels mentaal. Ik ben al vaker direct na de depletion trainingen naar huis gegaan even snel douchen, en dan gewoon hard werken een aantal uren in de avond (bijbaan). dat is dan wel zwaar, maar je moet de juiste mindset hebben. als jij denkt je kut te moeten voelen, voel je je kut. wil jij graag een super chille dag hebben, dan ligt dit puur aan jezelf en niet aan het feit of je depleted bent of niet. carb load heb ik absoluut geen last van.

maargoed iedereen ervaart het anders. de een merkt bijna geen verschil tussen depleted of niet. de ander wordt helemaal gek, moe, kapot. Ik heb gemerkt dat ik in het begin super heftig reageerde op low carbs. Nu na heel vaak low carb te zijn gegaan, merk ik nauwlijks verschil (daarbij is er ook nog een groot verschil tussen low kcal en low carb of enkel low carb met hogere kcal innames).

maargoed ik zou eerst eens toewerken naar de 13%, en dan over een 10 weken ud2 gaan doen.

Comment

Bedankt voor je tijd even man. Dan doe ik dat, zal vanaf maandag zo rond de 2700 kcal gaan zitten. Da's zo'n 300 kcal onder behoefte. Kan later nog verder zakken maar door een zware bijbaan op het land kijk ik dit eerst even aan, verbruik ligt vanaf volgende week dus een stukkie hoger. Zal dan denk ik wat je zegt een weekje of 8 gaan cutten, dit is tot mijn tentamens. In de tentamenperiode even wat weken weer m'n clean bulk schema aanhouden en dan kan ik in alle rust een paar weekjes dieper cutten en onder de 10% proberen te komen.

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                          Bedankt voor je tijd even man. Dan doe ik dat, zal vanaf maandag zo rond de 2700 kcal gaan zitten. Da's zo'n 300 kcal onder behoefte. Kan later nog verder zakken maar door een zware bijbaan op het land kijk ik dit eerst even aan, verbruik ligt vanaf volgende week dus een stukkie hoger. Zal dan denk ik wat je zegt een weekje of 8 gaan cutten, dit is tot mijn tentamens. In de tentamenperiode even wat weken weer m'n clean bulk schema aanhouden en dan kan ik in alle rust een paar weekjes dieper cutten en onder de 10% proberen te komen.
                          je behoefte is dus zoon 3000 per dag gemiddeld?
                          je zou dan op trainingsdagen 3000 kunnen eten: e250, k350, v66
                          op rustdagen 2500 kcal: e250, k175, v88

Als je op deze manier gaat eten, en zeer schoon eet, moet het je lukken om je vet% langzaam aan te verlagen terwijl je VVM heel licht toeneemt. Je hebt dan na een aantal weken als je niet snel genoeg vet verliest, nog altijd de mogelijkheid om zowel op training als op rustdagen je kcal inname verder te verlagen met een 200 kcal (waar dit hoeft niet nodig te zijn. vooral wanneer je nu lichamelijk actiever bent de komende weken).

succes iig

Comment

Zou zeker een superstrak dieet afraden in het kader van presteren. Ik zat vorig jaar waar jij nu zit, en het is toch wel belangrijk je prop binnen te tikken. Belangrijker dan flashy abs in mei. Succes met je prop, en daarna heb je nog tijd zat om de boel even gruwelijk strak te trekken.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ik heb even een vraagje: welke vruchtensap drink jij tijdens de carbload?

Comment

Originally posted by Polyfemos View Post
                                ik heb even een vraagje: welke vruchtensap drink jij tijdens de carbload?
                                Ik neem fair trade multivitamine sap, maar elke vruchtensap met ongeveer 10g koolhydraten per 100ml is ok. ik neem meestal 100ml bij de eerste aantal maaltijden (samen met wat creatine).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X