Announcement

Collapse
No announcement yet.

LB/UB Massa Trainingsschema

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik val vaak in herhaling, maar het is echt super dat jij(en anderen uiteraard ook) weer tijd en zin hebt/hebben om het forum weer leuk en leerzaam te maken.

    Super!
    DIVIDE ET IMPERA

    Comment


    • Originally posted by dynobet View Post
      Vandaag aan de openingspost een alternatief schema toegevoegd. Deze lijkt in veel opzichten op het eerste schema. Belangrijkste verschil is dat de conventionele deadlift verwerkt is in het alternatieve schema.
      Ik doe een gok

      Comment


      • Die deadliftdag had ik vrijwel hetzelfde aangepast, ook met walking lunges
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

        Comment


        • Originally posted by rain View Post
          Ik val vaak in herhaling, maar het is echt super dat jij (en anderen uiteraard ook) weer tijd en zin hebt/hebben om het forum weer leuk en leerzaam te maken. Super!
          Bedankt.

          Het is geen beter / slechter schema, maar gewoon een alternatief. Barbell rollout is een goede oefening en hanging leg raises ook. Iets wat ik vaker gelezen heb is dat mensen het jammer vinden dat er geen conventionele deadlift in mijn originele schema zit. Vandaar dit alternatief.

          Qua kuiten heb ik gemerkt dat het fijn is om ze in verschillende repranges te trainen binnen een training. Ook het volume qua kuiten mocht iets hoger. Vandaar deze aanpassing. Qua kuiten is deze aanpassing ook aan te raden voor het 'normale' schema.

          Originally posted by pescatore View Post
          Die deadliftdag had ik vrijwel hetzelfde aangepast, ook met walking lunges
          De aanpassing is vrij simpel. vooral de manier van laden op de deadlift is erg belangrijk (zie opmerking onderaan eerste post van dit topic). Ga je meerdere sets maximaal wordt het uit ervaring al snel teveel.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

          Comment


          • Ok thx voor de uitleg! Wordt gewaardeerd.
            Ik doe een gok

            Comment


            • Originally posted by Dynamix View Post
              Een kilo spier bestaat uit 600 cal en een kilo vet uit +-8000 cal. Correct me if I'm wrong, maar je zou dus spier kunnen aanzetten in een deficit en dus zwaarder worden ondanks dat je vet verliest, als je spieraanzet het vetverlies overschrijdt.
              Een kilo vet is 9000kcal. 1 gram vet is namelijk 9kcal. Een kilo spier bestaat voor ongeveer 20% uit eiwit wat neer komt op 800kcal, vetten en glycogeen in de spier niet meegerekend (zou nog zo'n 5% extra zijn)
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

              Comment


              • Originally posted by Gus View Post
                Een kilo vet is 9000kcal. 1 gram vet is namelijk 9kcal. Een kilo spier bestaat voor ongeveer 20% uit eiwit wat neer komt op 800kcal, vetten en glycogeen in de spier niet meegerekend (zou nog zo'n 5% extra zijn)
                Lichaamsvet is geen 100% vet, wat betreft spier staat me 18% eiwit bij idd maar pin me er niet op vast
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                Comment


                • De komende periode zal ik dit schema eens proberen, even totaal wat anders.
                  In adaptation we trust

                  Deadlift 285 kilo
                  Squat 230 kilo
                  Bankdrukken 137.5 kilo
                  Powerlift totaal 652.5 kilo

                  Mijn trainingslog

                  Comment


                  • Originally posted by Iguana View Post
                    De komende periode zal ik dit schema eens proberen, even totaal wat anders.
                    Voor aan het bereiden op een men's physique wedstrijd?
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

                    Comment


                    • Originally posted by Iguana View Post
                      De komende periode zal ik dit schema eens proberen, even totaal wat anders.
                      Heb je wel roze dumbbells?
                      Ik doe een gok

                      Comment


                      • Ik heb er een tijdje uitgelegen en als gevolg daarvan kan ik helemaal geen pull/chin ups meer, is een van de variaties uit dit filmpje een goede stap daar naartoe of kan ik beter lat pull downs en dergelijke blijven doen?

                        Kan niet = wil niet

                        Comment


                        • Originally posted by 1964 View Post
                          Ik heb er een tijdje uitgelegen en als gevolg daarvan kan ik helemaal geen pull/chin ups meer, is een van de variaties uit dit filmpje een goede stap daar naartoe of kan ik beter lat pull downs en dergelijke blijven doen?

                          Lat pulley is een optie alsmede row varianten. Je kan ook van pullups alleen de negatieven (langzaam laten zakken) uitvoeren. Voor de rest gewoon ff geduld totdat je weer wat sterker bent. Maak je niet te druk om 1 oefening niet te beheersen maar meer om een goeie basis.
                          Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                          Comment


                          • Originally posted by pescatore View Post
                            Lat pulley is een optie alsmede row varianten. Je kan ook van pullups alleen de negatieven (langzaam laten zakken) uitvoeren. Voor de rest gewoon ff geduld totdat je weer wat sterker bent. Maak je niet te druk om 1 oefening niet te beheersen maar meer om een goeie basis.
                            Bedankt pescatore.
                            Als ik dan mijn werk sets alleen de negatieven doe en daarna gewoon lat pulleys, dat een goede optie of is dat teveel?
                            Ik vond in dit schema de pull ups altijd erg fijn vandaar dat ik ze graag zsm weer wil vind. Verder gewoon wat kilo's kwijt dan zal het in ieder geval makkelijker gaan
                            Kan niet = wil niet

                            Comment


                            • Originally posted by 1964 View Post
                              Bedankt pescatore.
                              Als ik dan mijn werk sets alleen de negatieven doe en daarna gewoon lat pulleys, dat een goede optie of is dat teveel?
                              Ik vond in dit schema de pull ups altijd erg fijn vandaar dat ik ze graag zsm weer wil vind. Verder gewoon wat kilo's kwijt dan zal het in ieder geval makkelijker gaan
                              Nou ja als je geen pullups kan dan zul je wel moeten he. Als je wat kilo's verliest wordt het ook makkelijker he dus mss een goed idee je voeding op orde te brengen.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                              Comment


                              • Bedankt pescatore, over mijn voeding maar even een eigen topic aangemaakt, zal deze niet verder vervuilen
                                Kan niet = wil niet

                                Comment

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X