Announcement

Collapse
No announcement yet.

LB/UB Massa Trainingsschema

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dank u!

    Comment


    • Goedeavond ten eerste,

      Maar mijn vraag is, is dit schema geschikt voor een beginner? Ik sport nu ongeveer een maandje of 2 en ben dus nog wel een beginner, heb hier en op DBB al redelijk wat gelezen en heb sinds een weekje of 2 dus ook een voedingsschema op orde omdat ik gewoon te weinig at.. en wil er een goed trainingsschema bij. Ik ben een 110% ecto 19 jaar en net boven ondergewicht. Ik ga dus vooral voor de massa. Kan ik hier nu al mee beginnen of beter eerst wat anders?

      Alvast bedankt

      Comment


      • In overleg met m'n sportschool de side bends vervangen voor woodchoppers. Volgens hun doen side bends, en ik citeer hier, "geen klote voor de obliques".

        Wat denken jullie hier van?

        Comment


        • Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
          In overleg met m'n sportschool de side bends vervangen voor woodchoppers. Volgens hun doen side bends, en ik citeer hier, "geen klote voor de obliques".

          Wat denken jullie hier van?
          Zou goed kunnen kloppen. De vraag is echter, wil je grotere obliques? Ze zijn handig als je vaak het probleem hebt dat mensen je in je zij willen rammen maar verder dan dat maakt het je heupen breder, waardoor je minder breed lijkt; de verhouding heupen-borst/bovenrug wordt dan namelijk minder.

          Comment


          • Een andere vraag dan, voor welke spiergroep zitten de side bends wel in het schema?

            Comment


            • Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
              Een andere vraag dan, voor welke spiergroep zitten de side bends wel in het schema?
              Zijkant buikspieren.

              Comment


              • Okay, ik heb al last van love handles, dan gaan die side bends weer terug erin en die andere er uit. Bedankt!

                Comment


                • Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
                  Okay, ik heb al last van love handles, dan gaan die side bends weer terug erin en die andere er uit. Bedankt!
                  Love handles gaan net zo min weg met side bends als dat buikspieren zichtbaar worden met buikspieroefeningen.
                  DIVIDE ET IMPERA

                  Comment


                  • Originally posted by rain View Post
                    Love handles gaan net zo min weg met side bends als dat buikspieren zichtbaar worden met buikspieroefeningen.
                    Ik denk dat hij bedoelt dat door z'n obliques te trainen het gebied rond zn lovehandles nog groter wordt.

                    Comment


                    • Wat Dynamix zegt. En nogmaals, heerlijk schema!

                      Comment


                      • Ik ben nu in week 3 met dit schema (hiervoor 7 weken split gedaan, daarvoor jaren niks) en het gaat prima met de progressie. Ik ben van 91 naar 94kg gegaan en de volgende oefeningen verbeterd:
                        Benchpress van 60kg (8reps) naar 70kg (8reps)
                        Squat van 60kg naar 80 kg (8reps)
                        Romanian deadlift van 60 kg naar 85 kg (8reps)
                        De overige oefeningen ook allemaal minimaal +10kg behalve overhead mp.
                        Wel heb ik het idee dat de close grip benchpress mijn triceps niet zoveel pakt als met isolated oefeningen. Heb aardig filmpjes gekeken op internet maar vind het lastig om de juiste techniek te vinden (voor mijn gevoel).
                        Ook de front squat moet erg wennen en deze doe ik dan ook met beduidend minder gewicht dan overige oefeningen op lbdagen.
                        Chin ups doe ik 6x 3reps waarvan de eerste 2 sets goed lukken, de rest allemaal met cheaten (gebruik momentum). Mijn vraag is of dit wel doeltreffend is.
                        Verder dik tevredwn tot nu toe

                        Comment


                        • Bij frontsquat is het logisch dat je minder gewicht oakt dan backsquat.
                          Cgbp kan inderdaad lastig zijn om je triceps juist te belasten; je kan het ook eens proberen met dumbells ipv barbell.
                          Hoe langer je chinups doet, hoe beter het gaat.
                          DIVIDE ET IMPERA

                          Comment


                          • Als ik mijn ellebogen meer richting m'n zij breng bij de CGBP voel ik de triceps veel beter. Wellicht kun je dat ook proberen.

                            Comment


                            • Kan iemand mij van advies voorzien? Ik heb helaas al meerdere malen een UB op maandag halverwege moeten opgeven door pijn in m'n linkerknie. Het lijkt een steek in de spier/pees onder m'n knieschijf. Dit gebeurt altijd tijdens of na de leg press, hierna zijn de leg ext. en de calve raises praktisch onmogelijk zonder pijn. Op donderdag heb ik nergens last van.

                              Wat is wijsheid? De leg press vervangen door front squats? De leg press lijkt er sowieso uit te moeten.

                              Overigens heb ik soms met traplopen dezelfde klachten.
                              Last edited by JanKlaasGroentela; 09-02-2015, 23:26.

                              Comment


                              • Hallo,

                                Ik ga dus beginnen met dit schema, wel moet ik enkele kleine wijzigingen aanbrengen, waarvan ik graag jullie feedback wil om te zien of ik er wel goed aan doe.

                                Romanian Deadlift - Ik heb moeite met de techniek. Dusdanig dat mijn onderrug pijn gaat doen. Ik maak me dus zorgen of ik de techniek we goed beheers en niet bezig ben mijn rug te verzieken. (Heb al video's bekeken, gelezen en ga maar eens aan een trainer/medesporter vragen of hij me kan adviseren/helpen)

                                Seated Calf Raise vervangen door de Rotary Calf Machine - Of is de Smith Machine Calf raise een betere optie?

                                Chin ups (bij gebrek aan een optrekstang) vervangen door een close grip pulldown

                                Rear Lateral Cable vervangen door Dumbell Lateral Raise

                                Comment

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X