Trainingsschema voor conditie + kracht

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainingsschema voor conditie + kracht

    Hallo Bodynet forumleden, ik ben al een flinke tijd bezig met afvallen(sinds augustus 2011) en ben hier ook tot nu toe flink in succes mee geweest.
    Ik ben namelijk 22 kilo afgevallen, maar nu: wil ik graag een mooi ripped body en een fitte conditie. Ik ben namelijk ook aan het trainen voor de korps mariniers. Trainen doe ik dus ook vooral droog, ik probeer (bijna) geen massa te trainen. Maar als ik graag super fit wil worden met een strakke body, moet ik ook goed gaan letten op mijn voedsel, dat heb ik met het afvallen niet echt heel erg gedaan, ik snoepte wel wat minder, maar ik deed 5 x per week sporten(thaiboksen en mma) met fitness erbij.

    Maar nu wil ik het graag wat serieuzer aan gaan pakken, en omdat ik graag volgend jaar naar de korps mariniers wil, heb ik fulltime de tijd om te trainen. Woon nog bij m'n ouders en ben nog jong, heb voor nu ook geen school meer natuurlijk en wil dus de volledige focus op trainen leggen.

    In mijn trainingsschema (wordbestandje) heb ik de dagen Maandag t/m vrijdag uitgewerkt, zaterdag moet ik nog aan werken want daar moet ik 75% meer KH eten, kwestie van 75% grotere porties pakken dan. Dat heb ik van het Q and A to get ripped topic.

    Ook staan er achter sommig eten wel de grammen eiwitten & kh's en achter sommige niet, dat komt omdat bij degene waar het niet staat ik nog moet uitzoeken hoeveel dat precies is, want op internet rekenen ze natuurlijk geen sausjes en dressingen mee, en dit wil ik wel gaan doen.

    Ik vraag me af of het goed is om op die rustdagen te shaken plus dan 2 maaltijden.

    Kritiek is trouwens ZEEEER welkom, dit is de eerste keer dat ik zo'n schema maak.

    PS: De eiwitshakes die ik gebruik zijn afslank eiwitshakes, ik weet niet of ik ze hier mag noemen waar ik ze vandaan heb(internet webshop), maar ik denk dat iedereen ze wel kent.

    Ik hou me trouwens ook niet PRECIES aan het schema van Q and A to get ripped, omdat dat schema er van uit gaat dat er maar 2 uur cardio in de week plaatsvindt en dat is bij mij veeeel meer.

    Trainingsschema zit in de bijlage.

    Hoofdvraag is eigenlijk nu: Is de basis een beetje goed, kwa cardio? Kwa fitness, kwa voeding?
    Attached Files

  • #2
    Whoops, ik zie dat er is iets mis is gegaan toen ik het document wilde opslaan als .doc ipv .docx(latere word versies). Want ik kan geen docx uploaden want dat neemt t forum niet aan.
    Maar het kan veel beter, via google docs namelijk, hier is het linkje: https://docs.google.com/document/d/1...8uUM39bzs/edit

    hoef je dus helemaal niks meer te downloaden
    Last edited by DennisvvRSD; 08-05-2012, 19:34.

    Comment


    • #3
      Welkom !
      Life doesn't get any easier...you just get stronger

      Comment


      • #4
        Ik zou zeggen meer losse gewichten.
        Machines zijn niet zo stabiliserend. Je moet bij barbells de gewichten stabiliseren, dit heb je niet bij machines.

        Dus barbells zullen de werkelijkheid meer benaderen.
        lucky short-armed-spine-bending bastard

        ~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

        Comment


        • #5
          Originally posted by axel1994 View Post
          Ik zou zeggen meer losse gewichten.
          Machines zijn niet zo stabiliserend. Je moet bij barbells de gewichten stabiliseren, dit heb je niet bij machines.

          Dus barbells zullen de werkelijkheid meer benaderen.
          Ben ik het helemaal mee eens! Met barbells gebruik je meer spieren omdat je de gewichten in evenwicht moet houden, met machines train je de spier echt geïsoleerd en gebruik je dus minder spieren. Meer spieren gebruiken lijkt mij meer verbranding en dat lijkt mij de bedoeling. Ook hoger aantal reps doen dan massa of krachttraining, omdat je dan meer verbrand dan voor massa gaat.

          Comment


          • #6
            Thanks boys voor de antwoorden. Ben hier ook wat mee bezig geweest met die losse gewichten, en dat werkt inderdaad veel beter.

            Heb nu trouwens een klein probleempje, ik heb ipv in oktober nu in mei(30ste) al keuring voor het Korps Mariniers.

            Eisen op een rijtje:
            12 minuten 2700 m kunnen lopen - ik loop er nu 2900 (goed te doen dus)
            30 x opdrukken (haal er nu zo rond de 30)
            4 x optrekken (hier kan ik er 1 goed, hier moet ik dus op trainen)
            30 situps

            en fysieke training, waar algemene conditie voor nodig is.

            Maar nu moet ik mijn trainingsschema flink omgooien natuurlijk omdat ik nu heel veel op rug moet trainen, voor het optrekken. Hoe zou ik dan de rest van mijn lichaam trainen? Ook blijven doen natuurlijk lijkt me, maar hoeveel?

            Mijn idee was eigenlijk om het zo te gaan doen:
            Maandag: Rug trainen (veel verschillende oefeningen)
            Dinsdag: 12 minuten loop, 30 min crosstrainer, 30 min zwemmen
            Woensdag:Borst & rest van het lichaam
            Donderdag: Rust
            Vrijdag: Rug trainen(veel verschillende oefeningen)
            Zaterdag: 12 minuten loop, 30 min crosstrainer, 30 min zwemmen
            Zondag:Rust

            Is dat een beetje goed te doen zo?

            Comment


            • #7
              Je kan voldoen aan alle eisen behalve het optrekken. Focus je dus op het optrekken, en zet de rest op een veel lager pitje.

              als je beter wil worden in optrekken, kun je wel allemaal rug oefeningen gaan doen, maar optrekken zelf heeft de meeste overdracht naar het optrekken.

              in exact 14 dagen wil je:
              van 1 pull up toewerken naar 4 pull ups. ik persoonlijk denk dat dit super lastig gaat worden. maar wil je een kans maken dat dit gaat lukken, dan zul je er hard voor moeten werken.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

              Comment


              • #8
                Voor specifiek pull-ups zou ik ofwel het Armstrong Pull-up program volgen ofwel het Recon Ron pull-up program.

                Dit zijn programma's gemaakt door amerikaanse mariniers.
                lucky short-armed-spine-bending bastard

                ~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

                Comment

                Sidebar top desktop

                Collapse

                Actieve discussies

                Collapse

                Working...
                X