Gewichtheffen + Powerliften + Bodybuilding allemaal in een week mogelijk?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gewichtheffen + Powerliften + Bodybuilding allemaal in een week mogelijk?

    Hallo allemaal,

    Ik heb al heel lang niet meer gepost op bodynet ben heel erg bezig met me opleiding Sport en Bewegen en heb amper tijd van al die stages enige wat ik doe de laatste tijd is of school,stage en trainen. Ik ben net begonnen met het leren van gewichtheffen elke maandag en ja dat wil ik combineren met powerliften en bodybuilding. En ja dit is het schema die ik gemaakt heb. Misschien heeft iemand tips ze zijn allemaal welkom en ik zal het zo goed mogelijk er in te verwerken. Ik kan elke dag trainen behalve het weekend Zaterdag moet hele dag stage lopen en zondag moet/wil ik aandacht aan me vriendin geven.

    Alvast bedankt mannen


    Maandag

    Gewichtheffen - Schouders - Kuiten - Abs
    High pull wide 20kg: 20/20
    Back shoulder press 20kg: 10/18
    Overhead squat 20kg blue: 5/7 3sets
    High pull small 20kg: 8/8/
    Deadlift 20kg: 10
    Pull 30kg: 10/10/10/10/10
    Hand clean 30kg: 10/10/10/0/0
    Jerk 30kg 5/5/5/5/5 +kg
    DB press 20kg: 12 24kg: 9/8 28kg: 5
    Lateral raises 7kg: 9/9 8kg: 8/8r:5kg:6
    Kenesis reverse flyes 3kg:9 4kg: 8/8/8r:3kg12
    Calf raises 50kg: 13 70kg: 8/9 75kg: 10/8 80kg: 8 +add rest?
    Kenesis crunch 4kg: 15 5kg: 12 6kg: 10 7kg: 8/10 kg?

    Dinsdag
    Rug - Biceps
    Pull ups 10/10/7/0
    DB rows 22,5kg: 15 25kg: 12 27,5kg: 10 30kg: 9/0 +kg
    BB rows 50kg: 9 52,5kg:8 55kg: 7
    Sitting goodmornings 10kg: 12 20kg: 10
    Wide BB curls 20kg: 12 25kg: 10 27,5kg: 7
    Normal BB curls 25kg:
    Concentration curls 4 sets
    Reverse wrist curls 3 sets
    Wrist curls 3 sets


    Donderdag

    Benen - Abs - Kuiten
    DL 50kg: 5 90kg: 5 110kg: 5 130kg: 1/1
    SQ 60kg: 5 80kg: 5 100kg: 2 120kg: 6bench +kg
    Front squat 50kg: 6 60kg: 5 70kg: 5
    Glute ham raises 10/10
    Leg raises 12/9/9
    Side raises 22,5kg: 15/15

    Vrijdag
    Chest - Triceps
    Bench press 50kg: 7 60kg: 5 70kg: 5 80kg:F Incline DB bench press 30kg: 10 40kg: 8 45kg: 5 50kg: 5
    Incline flyes 22,5kg: 7/6/5/5. -kg +tech
    Pull overs 13,5kg: 16 22,5kg: 8/10 25kg: 8
    BB shrugs 50kg: 30/30 build to 6 sets
    Close grip bench press 50kg:9/7/6/5/5
    Kickbacks 7,5kg: 12 10kg: 12 12,5kg: 8/8 13,5kg: 7
    Last edited by IronWilly; 15-05-2012, 19:23.


  • #2
    kan wel maar je zal nooit op alles de top bereiken dan.

    ik zou dan 3x FB doen

    gewichtheff oefeningen+ PL bewegingen+ front squat
    en dan nog evt gewichthef ass + PL ass en armen+ kuiten isolatie

    die zijn te veel oefeningen per dag

    Comment


    • #3
      je doet al de zware compounds, beschouw dit dan als voldoende... als je nog eens allml onnodige iso's gaat doen gaat dit tege je doel inwerken.
      dan zijn je trainingen veel te lang en zal je meer afbreken dan opbouwen.
      powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

      Comment


      • #4
        Originally posted by Marcel1 View Post
        kan wel maar je zal nooit op alles de top bereiken dan.

        ik zou dan 3x FB doen

        gewichtheff oefeningen+ PL bewegingen+ front squat
        en dan nog evt gewichthef ass + PL ass en armen+ kuiten isolatie

        die zijn te veel oefeningen per dag
        Ja maar me doel is ook me fysiek te vormen en als ik fullbody ga doen. Dan gaat bijv. achterkant van me schouders en upper chest achterblijven. Maandag is me training niet zo zwaar gewichtheffen gaat nu alleen om techniek.


        Originally posted by jjj7797 View Post
        je doet al de zware compounds, beschouw dit dan als voldoende... als je nog eens allml onnodige iso's gaat doen gaat dit tege je doel inwerken.
        dan zijn je trainingen veel te lang en zal je meer afbreken dan opbouwen.
        Mijn trainingen duren niet langer dan andere half uur. En het zijn allemaal geen onnodige iso oefeningen ik doe ze juist om me zwakke punten te verbeteren je kan wel blijven bench pressen maar als je achterkant van je schouders zwaak zijn en je doet geen bij oefeningen om ze sterker te maken dan ga je ook niet vooruit.

        En ik weet uit me zelf als ik minder doe dat ik niets voel ik heb gelezen in dit artikel ongeveer hoe veel sets je kan doen per spiergroep zit bij de meeste niet eens boven wat je per week aan sets mag doen. En ik luister ook zelf naar me lichaam en als ik te hard train dan pas dat aan in me schema.

        Comment


        • #5
          Originally posted by IronWilly View Post
          Ja maar me doel is ook me fysiek te vormen en als ik fullbody ga doen. Dan gaat bijv. achterkant van me schouders en upper chest achterblijven. Maandag is me training niet zo zwaar gewichtheffen gaat nu alleen om techniek.



          Mijn trainingen duren niet langer dan andere half uur. En het zijn allemaal geen onnodige iso oefeningen ik doe ze juist om me zwakke punten te verbeteren je kan wel blijven bench pressen maar als je achterkant van je schouders zwaak zijn en je doet geen bij oefeningen om ze sterker te maken dan ga je ook niet vooruit.

          En ik weet uit me zelf als ik minder doe dat ik niets voel ik heb gelezen in dit artikel ongeveer hoe veel sets je kan doen per spiergroep zit bij de meeste niet eens boven wat je per week aan sets mag doen. En ik luister ook zelf naar me lichaam en als ik te hard train dan pas dat aan in me schema.
          Ik lees hier dat je het allemaal al weet. Dus dan hoef je ook niet om tips te vragen want dat is overbodig. Je had hier gewoon de schema kunnen posten met de aankondiging dat je op deze manier aan de slag gaat.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

          Comment


          • #6
            Originally posted by inferno_0666 View Post
            Ik lees hier dat je het allemaal al weet. Dus dan hoef je ook niet om tips te vragen want dat is overbodig. Je had hier gewoon de schema kunnen posten met de aankondiging dat je op deze manier aan de slag gaat.
            Ja maar ik antwoord met feiten en over hoe ik het ervaar. Omdat iemand gewoon zegt doe minder sets doen moet ik dat gewoon doen omdat ik om tips vraag? Dus alle tips zijn eingelijk gewoon goed? Ik geef toch aan dat in die aspecten me training goed gaat en goed ervaar.

            Comment


            • #7
              Jij zegt dat je wilt leren gewichtheffen. Nou, gewichtheffen daar komt heel veel techniek bij kijken en het is niet ongewoon voor gewichtheffers om 3x per week of meer hun oefeningen uit te voeren. Alleen op maandag is lang niet voldoende. En dan wil je het ook nog eens combineren met bodybuilding en powerlifting. Dat is niet realistisch. Maar goed, als dat jou beslissing is dan doe je het maar.

              En verder ben ik het eens met de andere forumleden die hebben gereageerd. Je hebt een hele waslijst oefeningen in je schema staan. Dat geeft aan dat jij nog niet veel ervaring hebt. Het zijn namelijk vaak degenen die niet zo lang bezig zijn die zoveel oefeningen in een schema proppen, omdat zij bang zijn dat een bepaalde spiergroep achter blijft. Dat is helemaal niet erg, ervaring komt met de tijd. Wel is het zo dat het tijdverspilling is om opnieuw het wiel uit te vinden.

              Als je de compounds doet, een aantal oefeningen ter ondersteuning van de compounds en een minimum aantal isolatieoefeningen dan ga je veel harder vooruit.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

              Comment


              • #8
                Originally posted by inferno_0666 View Post
                Jij zegt dat je wilt leren gewichtheffen. Nou, gewichtheffen daar komt heel veel techniek bij kijken en het is niet ongewoon voor gewichtheffers om 3x per week of meer hun oefeningen uit te voeren. Alleen op maandag is lang niet voldoende. En dan wil je het ook nog eens combineren met bodybuilding en powerlifting. Dat is niet realistisch. Maar goed, als dat jou beslissing is dan doe je het maar.

                En verder ben ik het eens met de andere forumleden die hebben gereageerd. Je hebt een hele waslijst oefeningen in je schema staan. Dat geeft aan dat jij nog niet veel ervaring hebt. Het zijn namelijk vaak degenen die niet zo lang bezig zijn die zoveel oefeningen in een schema proppen, omdat zij bang zijn dat een bepaalde spiergroep achter blijft. Dat is helemaal niet erg, ervaring komt met de tijd. Wel is het zo dat het tijdverspilling is om opnieuw het wiel uit te vinden.

                Als je de compounds doet, een aantal oefeningen ter ondersteuning van de compounds en een minimum aantal isolatieoefeningen dan ga je veel harder vooruit.
                Okay, je hebt een punt gemaakt dus de beste optie zou bijv.

                Maandag
                Gewichtheffen

                Woensdag
                Fullbody

                Vrijdag
                Fullbody

                of

                Maandag
                Gewichtheffen

                Donderdag
                Lowerbody

                Vrijdag
                Upperbody

                Ik vind persoonlijk de tweede beter dan kan ik ook echt aan bepaalde spiergroepen en welke dagen vind je dat ik te veel iso's doe?
                Last edited by IronWilly; 16-05-2012, 07:43.

                Comment


                • #9
                  Veel te veel oefeningen. Beperken tot max. 6 zware basisoefeningen en iets van 2-4 lichte bij-oefeningen.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

                  If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by adon1s View Post
                    Veel te veel oefeningen. Beperken tot max. 6 zware basisoefeningen en iets van 2-4 lichte bij-oefeningen.
                    En gewoon dit split schema blijven volgen maar de oefeningen en sets aanpassen toch?

                    Comment


                    • #11
                      Als je graag behoorlijk wilt leren gewichtheffen dan kun je beter 3 dagen per week besteden aan trekken en stoten. En daarnaast de oefeningen die het trekken en stoten ondersteunen.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Als je graag behoorlijk wilt leren gewichtheffen dan kun je beter 3 dagen per week besteden aan trekken en stoten. En daarnaast de oefeningen die het trekken en stoten ondersteunen.
                        Ik doe gewichtheffen er bij om gewoon de techniek momenteel om het te leren en me schema meer te variëren.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by IronWilly View Post
                          Ik doe gewichtheffen er bij om gewoon de techniek momenteel om het te leren en me schema meer te variëren.
                          Probleem is dat je het er niet zomaar bij kunt doen. De snatch en clean zijn erg moeilijke oefeningen, en met 1x pw de techniek proberen onder de knie te krijgen kom je er niet. Je zou bijvoorbeeld elke training kunnen beginnen met snatchen en cleanen en daarna squatten , bankdrukken etc. Isolatie heb je dan geen tijd meer voor, en dat is ook nog niet echt nodig.
                          Lid van de 200 club

                          Comment


                          • #14
                            Zo iets?

                            3 x week

                            Snatch 3 sets
                            Cleanen 3 sets
                            Jerk 3 sets
                            Bench press 3 sets
                            Deadlift 3 sets
                            Squat 3 sets
                            DB rows 3 sets

                            Comment


                            • #15
                              Dat ziet er al beter uit. Maar kijk hier eens even:

                              Beginner Olympic Weightlifting Routine: A Realistic Approach PSU Weightlifting

                              Olympic Weightlifting - QWA - Training Programs

                              Olympic-style Weightlifting

                              Sample Olympic Weightlifting Routine
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              Working...
                              X