Trainingslog voor iedereen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vandaag maar weer eens rug en biceps gedaan. Training verliep heerlijk.

4x8x70kg cable row
    3x5xbw chinups (laatste set haalde ik de laatste niet)
    4x8x32kg pendlay row (zo breed mogelijke grip)
    4x8x12kg db shrugs (unilateraal)
    4x8x40kg seated calf raise in superset met 4x8x25kg (12,5 kg effectief per arm) cable curl
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Training zaterdag:
      Borst:
      4x8 benchpress (15,20,25,27 kg aan elke kant+stang van 20)
      4x8 decline cable flyes (20,15,10,10)
      2x10 decline bench press (smith, stang, 10kg aan elke kant) (normaal doe ik twee oefeningen, maar had gewoon zin om nog wat te doen)
      4x8 seated two handed triceps extension (16,18,20,20) (laatste set, laatste rep fail)
      4x8 one armed dumbell shrugs (16,16,16,16) (unilateraal shruggen geeft groter trainingseffect, is aangetoond, vandaar)

Training vandaag:
      Voor zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit zo hard getraind als met deze training, zeker qua begin niet. Elke rep was een gevecht.
      1x30kg fullsquat*
      1x5x114kg fullsquat* pr
      1x8x100kg fullsquat* pr
      1x8x90kg fullsquat*
      1x8x80kg fullsquat*

1x30kg stiff legged deadlift
      4x8x70kg stiff legged deadlift (vond de vorm beetje tegen vallen, kwam door intensiteit van het squatten)

4x8x90kg leg press (schuin omhoog/panatta)

3x8x45kg leg curl (panatta)
      1x8x20kg leg curl "

4x8x40kg leg extension (panatta)

Denk dat ik morgen moeite ga hebben met lopen, dus die schoudertraining wordt lachen.
      * Alle squats in de smith, squatrack/powerrack hebben ze niet, en ik krijg geen 114kg ge C&J'ed achter mijn hoofd.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Vandaag maar weer eens schouders gepakt:
        2x8x50kg military press
        2x8x42kg military press

Bij de laatste reps hing ik wat achterover, fysio kwam naar me toe om me te vertellen dat ik dan mijn rug verkloot vroeg of laat, niergordel om moest of anders zittend in de smith, omdat hij anders die oefening af zou pakken. Zelden van binnen zo staan koken. Daarna even naar Harry gegaan, nieuwe bus eiwitten gehaald en even geïnformeerd of Harry het met de fysio eens was over de fullsquats en de military press, was hij duidelijk in: nee. Volgende keer heb ik dus repliek van iemand die de fysio ook kent (Harry traint ook bij cardo), want ik heb echt geen zin in dat gezever. Hij had trouwens nog een mooie opmerking: "die kerel heeft zelfs nog een nekhernia gehad, terwijl hij nog nooit heeft getraind". Weet ik ook meteen weer hoe serieus ik hem moet nemen...

2x8x8kg/hand side raise
        2x8x6kg/hand side raise

4x8x18kg unilaterale shrug

Kort maar krachtig. Miste iets aan kracht omdat de training vrijwel direct na opstaan was (een minuut of 30) en ik dus niet normaal heb kunnen ontbijten. Maargoed, niet onverdienstelijk uiteindelijk.
        Last edited by GeneralIx; 27-05-2008, 15:38.

sigpic

Comment

Die fysio lijkt me irritant. Hierbij beloof ik plechtig dat, als ik over een paar jaar fysiotherapeut ben, ik geen irritant betweter zal worden!
          Verder nette training, je verplaatst flink wat gewicht!

Comment

Originally posted by UpRising View Post
            Die fysio lijkt me irritant. Hierbij beloof ik plechtig dat, als ik over een paar jaar fysiotherapeut ben, ik geen irritant betweter zal worden!
            Verder nette training, je verplaatst flink wat gewicht!
            Fysio is echt een goede kerel, aardig en alles, maar zijn visie is gewoon gedateerd. Hij houdt duidelijk de laatste ontwikkelingen niet bij, en dat vind ik jammer.

sigpic

Comment

net rug getraind

alles 5x5
              Latpulldown 45 KG
              shrugs 30 KG (ben hiermee beginnend)
              Apparaat voor onderrug 30KG
              Zittend pulley met touw 45KG
              Dumbell roeien 18 KG

BB bicep curl 17.5 (laatste ging moeilijk)
              DB heffen 12 KG

Comment

Vandaag borst maar weer eens mores geleerd. Aangezien ik geen spotter had ging ik voor de dumbells.

4x8x(20,22,24,26) flat bench dumbell press
                4x8x(20,15,10,10) flat cable flyes
                4x8x(30,30,30,30) triceps pushdown
                1x10x(15) overhead triceps extension

Geen schokkende training, maar wel weer wat werk verzet. Weer is echt te drukkend om lekker te trainen.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Vandaag borst maar weer eens mores geleerd. Aangezien ik geen spotter had ging ik voor de dumbells.

4x8x(20,22,24,26) flat bench dumbell press
                  4x8x(20,15,10,10) flat cable flyes
                  4x8x(30,30,30,30) triceps pushdown
                  1x10x(15) overhead triceps extension

Geen schokkende training, maar wel weer wat werk verzet. Weer is echt te drukkend om lekker te trainen.
                  wel goeie gewichten, en wat het weer betreft, ik kan zelf ook echt niet goed traine en ete met deze temperaturen.

Comment

Na verleden week een aantal trainingsessies met behoorlijk zware gewichten te hebben gedaan ben ik deze week gestart met veel setjes met matige gewichten waar ik makkelijk 10 tot 16 herhalingen mee kan halen (correct).
                    Heb vanmorgen borst, armen en buik getraint. Heb tot woensdagavond helaas geen tijd om te trainen vanwege drukte in mijn priveleven.
                    Woensdag pak ik mijn rug, schouders, onderrug en buik weer hard aan. Donderdagavond zijn mijn borst en armen weer aan de beurt en vrijdagavond sluit ik de week af met een hardcore beentraining waarna ik dit komend weekend waarschijnlijk de rollator van mijn schoonvader weer moet lenen

I'll keep you all posted.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

• Vandaag rug en borst gedaan, eens kijken hoe dat werkte. Superset achtig verhaal, en ging lekker. Dit keer had ik ook eens het NO product van Dorian Yates in mijn mik, gekeken of dat een beetje resultaat gaf. Energie was goed, pomp wederom niks van gemerkt. Zal wel net zoiets zijn als creatine bij mij.

De training:
                      A1)4x8xcable row (65,70,75,80)
                      A1)4x8xflat bench press (40,50,60,70)
                      B1)4x8xpulldown onderhands (50,60,65,40)
                      B2)4x8xstanding cable flye, hoge pulley (20,25,15,10)
                      C1)4x8xdecline dumbell pullover (14,16,18,20)
                      D1)4x8xunilateral shrugs (18,18,18,18)
                      D2)4x8xseated calf raise (40,40,40,40)

Lekkere training hoor.

sigpic

Comment

• Vanochted alle spullen geleverd voor thuisgym, maar heb geen moersleutel en kan dus het bankje niet in elkaar zitten voorlopig. Moet wachten tot straks als me pa thuis is en het van hem lenen. Aangezien ik wel wilde trainen, maar weer naar de sportschool. Geen idee wat te doen want geen zin in 5x5 mietjes training waarbij ik me dood verveel. Dus ben maar gewoon begonnen.

DB Snatch opwarm - 5x18kg, 5x22kg, 5x24kg
                        Merkte dat me schouders problemen gaven en wilde ze niet meer belasten. Heb daarom bij andere oefeningen ook wat lichter gepakt.

Full Squat - 10x50kg, 8x 60kg, 5x70kg, 6x80kg
                        Paar maanden terug was ik dus door me knie gegaan. Heb lange tijd paralel squat gedaan en was benieuwd of de full zou lukken en tot welk gewicht ongeveer.

Barbel Clean (1), Press (1), Lunges (set), neck press (1) - 10x20kg, 10x30kg, 5x40kg (exl. gewicht stangetje)
                        De barbel werd dus gecleaned van de vloer, boven het hoofd gepressed en in de neck gelegd. Na de set van lunges een neck press en barbel terug op vloer.

Seated Leg Curl - 10x70kg, 8x75kg, 6x80kg

Lat Pull Down - 8x60kg/5x50kg <--3x
                        Tja me schouder dus niet zwaar gegaan, maar een trage gecontroleerde uitvoering is voldoende. Had de wijde stang vervangen door een smal stangetje. Voor de 8x60kg pakte ik deze met overhandse wijde grijp (wat nog vrij smal was) en werd superset met 5x50 omgekeerde smalle grip. Ondanks dat het vrij licht qua gewicht was voelde ik me delts branden als een gek.

Seated Pulley - 10x15kg, 10x35kg, 10x55kg
                        Had deze nooit gedaan en had zin in afwisseling. Begon laag en nam stappen waarvan ik dacht dat het welk kon. Er had wel meer ingezeten als ik door was gegaan.

Tricep cable pull down - 10x30kg, 8x35kg, 5x40kg
                        Niet lachen...deze gewichten staan gelijk aan de full stack bij Ophaler's gymmetje

DB Lateral Raise - 8kgx10, 10kgx8, 12kgx6

Incline bankje rotator buikoefening met schijf van 10kg meteen gevolgd door Elite Sit-ups. 15 rotator+10sit-ups en dat 3x.

Na afloop nog 15-20mins crosstrainer

Comment

• @ Falstyr
                          Niet verkeerd hoor.

@ Topic
                          Vandaag benen gedaan. Energiepeil was eigenlijk gewoon kut, maar daar heb ik me maar overheen gezet.

Squats;
                          10x30
                          5x50
                          4,5x120 (pr en fail op een kwart op de concentrische fase)
                          4x100
                          8x90
                          8x80
                          Mij kon je afvoeren. Steeds pauzes van een seconde of 5 tussen de herhalingen omdat mijn hartslag zo belachelijk hoog lag. Was vechten voor elke rep.

Deadlift;
                          1x130
                          5x100
                          8x90
                          8x80

Leg press; (schuin omhoog panatta)
                          2x8x100
                          2x8x90

Leg curl;
                          4x8x40

Seated calf raise;
                          15x40
                          8x40

En toen mijn pwo melk gehaald en naar huis gefietst in een echt scholierentempo, een kwart van mijn normale snelheid. Elke keer trappen deed pijn. Heb zo'n vermoeden dat ik dit morgen wel ga voelen.
                          Instructeurs waren overigens vandaag ook aan het trainen, was wel grappig hoe ze keken toen ik al die schijven op de smith reeg en vervolgens fullsquatte. Normaal gaan ze daar over zeuren, maar ze hadden volgens mij nu wel in de gaten dat ik niet te overtuigen was.

sigpic

Comment

• Zo vandaag begon de dag goed, na het pissen en opstaan (eigenlijk andersom, maar dat terzijde), 80kg schoon aan de haak. Lean bulk zit dus wel snor.
                            Training vandaag armen:
                            2x8x28kg bb preacher curl (1x smal/1x breed)
                            2x8x10kg/hand db preacher curl
                            Gesuperset met:
                            2x8x16kg triceps extension (achter het hoofd)
                            2x8x20kg triceps extension "

2x8x8kg/hand seated db curl
                            2x8x7kg/hand seated db curl
                            Gesuperset met:
                            2x8x25kg triceps rope pull down (geen losse katrol)
                            2x8x23kg triceps rope pull down

4x8x15 poser curl (wel losse katrol)
                            Gesuperset met:
                            4x8x15 triceps cable pull down (handpalm naar boven) (wel losse katrol)

2x8x10 reverse grip cable curl (losse katrol)

4x8x40kg standing calf raise
                            Gesuperset met:
                            4x8x20kg/hand db shrugs (unilateraal)

Was lang geleden dat ik een hele training aan armen had besteed, en dat merkte ik wel aan mijn kracht. Verder wel een aardige training.

sigpic

Comment

• Vandaag weer na een paar 'rustig an'-trainingen weer eens heerlijk geknalt! Alles erdoor geknald in soortement van superset, nét binnen het uurtje klaar
                              Voelde me zeker genoeg om ook de stiff-legged deadlift te gaan proberen

En het was weer 'n PR-regen vandaag

Chestpress (Het was weer eens akelig druk..)

15 x 65
                              8 x 80
                              5 x 100 (pr-tje)
                              5 x 90

Cable-flyes side & front

8 x 25
                              8 x 35
                              5 x 30
                              5 x 30

'Tits up'

8 x 25
                              8 x 25
                              5 x 30
                              5 x 25

BOR

8 x 60
                              8 x 70
                              5 x 85 ( PR!)
                              5 x 80
                              5 x 80

one arm cable row

8 x 45
                              8 x 65
                              8 x 65
                              5 x 65

Barbell shrugs

8 x 100
                              8 x 110
                              5 x 120 (PR!!)
                              5 x 110
                              5 x 110

Triceps push down

8 x 65
                              8 x 80 (Full stack)
                              8 x 85 (PR!!)
                              5 x 85
                              5 x 80

Cable curl

8 x 30
                              8 x 35
                              5 x 30
                              5 x 30
                              5 x 25

*Had nog een sprankje energie over..rug hield zich vooralsnog prima..deadlift zo goed mogelijk uitgevoerd, kan nog geen volle 90 graden voorover helaas...*

Stiff legged deadlift (Is gewoon 1 grote PR voor mij )

10 x 70
                              8 x 90
                              8 x 110
                              5 x 130
                              3 x 110 (Fail= pijnscheut door rug, acuut gestopt)

Wordt weer pijn lijden morgen
                              Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

• nette trainingen generalix en erikv

maar wat zijn tits up en cable crossover side and front erikv????
                                160kg squat
                                225kg deadlift
                                130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X