Trainingslog voor iedereen
Collapse
X
-
What the....doe je 8 reps? Het is een olympische oefening. 5 voor uithoudingsvermogen, 3 voor kracht. Je bouwt er hoe dan ook spieren en coordinatie mee. Voel vooral me traps en delts branden :P
Merkte wel dat het bij bankdrukken me linker schouder beter zijn werk liet doen waardoor meer gedrukt kon worden :O
YouTube - Kara Bohigian 2" Axle Clean & Press
deze oefening is ook chillLast edited by Falstyr; 07-06-2008, 17:20.
Comment
-
Die oefening is eigenlijk alleen het stukje jerk (van de clean & jerk).
Ik doe 8 reps ja, olympisch of niet ben nu bezig voor massa niet voor kracht. En die 4x8 bevalt me wel, en is weer even een heel andere prikkel dan wat ik voorheen deed. Rippetoe had 5 herhalingen per set, hst ervoor de laatste 3 weken ook en mijn hst had 3 reps per set. Tijd dus om even weer meer reps te draaien."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Dat filmpje is de clean and press, geen clean and jerk...tweede deel van beweging is totaal anders. Bij Jerk een opwaartse trek beweging en dat je snel onder de stang duikt. Bij Press duw je hem omhoog zoals zij doet. Zelf leg ik hem weer neer en clean opnieuw, zij blijft pressen.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostDat filmpje is de clean and press, geen clean and jerk...tweede deel van beweging is totaal anders. Bij Jerk een opwaartse trek beweging en dat je snel onder de stang duikt. Bij Press duw je hem omhoog zoals zij doet. Zelf leg ik hem weer neer en clean opnieuw, zij blijft pressen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Tja...das meer haar unieke uitvoering I guess. Als je het gewicht maar omhoog krijgt in de competitie. Zie ook Deadlift filmpjes...is een Sumo DL toegestaan als DL tijdens competities? Zou slim zijn want je hebt een kortere afstand af te leggen met het gewicht waardoor je meer kan pakken.
@Nex
dacht al...vreemde smaak heb die gozert.
Geen idee wat het liedje is. Komt bekend voor, maar kom er even niet op.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostTja...das meer haar unieke uitvoering I guess. Als je het gewicht maar omhoog krijgt in de competitie. Zie ook Deadlift filmpjes...is een Sumo DL toegestaan als DL tijdens competities? Zou slim zijn want je hebt een kortere afstand af te leggen met het gewicht waardoor je meer kan pakken."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Ik weet dat je niet aan het katten was. Maar heb je haar Militairy Press gezien...vind de uitvoering bij sommige echt eng. Lijkt net alsof ze elk moment door hun rug kunnen gaan. Ze maken er meer een staande "bench press" van. Als de bovenste schouderkoppen zwak zijn...ga dan niet zwaarder zou ik zeggen o.O
Comment
-
Daarom is de military press (of het was de push press, weet het niet zeker meer) ook uit de olympische spelen gehaald, het werd een geheel nieuwe oefening."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Vanochtend met Myo-tape me buikomvang opgemeten. 81cm. Nog 5 te gaan Me stiefmoeder geholpen met haar V-diet transitie weken in te richten. Tanita weegschaal op sportschool gaf 81,6kg aan met 13,5% lichaamsvet.
Net ouderwets benendag gedaan.
Leg Press als warming-up. Rustige uitvoering. 100kgx10, 150kgx10, 190kg (full stack)x10
Full Squat 70kgx10, 80kgx8, 90kgx5
Leg Extention/Leg Curl super set. Trage negatief.
55kgx10/70kgx10, 60kgx10/75kgx10, 65kgx8 (laatste 2 na rust-pauze)/80kgx6
90kg is voor beiden Full Stack bij ons. Maar na de 80kg is het zo oncomfortabel dat ik overstap op Uni-laterale uitvoeringen.
Leg Press Calf Raise. Kut oefening dus na 2 sets gestopt. Op de Standing Calf Raise na krijg ik altijd last van me enkels.
Daarna nog wat bicep curl gedaan op de pomp.
Barbel 15kgx15, 2 db's 14kgx10 en zo ook met de 16kg's.
Vond het toen best. Strompelde naar de kleedkamer.
Comment
-
Vandaag even kort maar heel hevig getraind, gewoon balls to the wall vliegen. Het geheel in 25 minuten afgerond, dus reken de rust maar uit.
Opwarmen:
10kg snatch aan elke kant x10
4x triset (8hh per oef):
1)Cable row -->70kg
2)flat/inc/inc db press -->20kg/hand
3)dec pullover-->16kg
4x superset (8hh/oef)(kabelstation met losse katrol):
1)tits up (10/15/15/15)
2)reverse cable flyes(10/5/7/7)
T-Bar pulldown:
8x40 zonder rust door naar
7x60 (1 rep voor fail)
Rug had al lekkere lijkstijfheid, en borst was ook op. Lekkere training, kort maar hevig."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Ga vandaag niet trainen... had zo'n 5 dagen rust nodig. Vanaf morgen weer aan de slag met mijn nieuwe schema.
Morgen:
bankdrukken
incline bankdrukken
incline dumbel flyes
barbel schouder press
dumbel side raises
small bankdrukken
dippen
buik
Dumbell Kickbacks
French Press
En de dag daarna waar ik erg naar uit kijk (benen)
los squats
smit front squats
walking lunges
staand leg curls
liggend legcurls
zittend kuitheffen
staand kuitheffen
General
Wist al dat je Snatches leuk vond maar nu ga je het ook als warming up gebruiken? Verslaafde...Last edited by Nex-; 09-06-2008, 19:39.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment