Snatch is een ideale full body warm-up. Beter dan 10mins lopen of zo als warming up.
Trainingslog voor iedereen
Collapse
X
-
Snatches zijn eigenlijk erg geschikt als warming up. Je gebruikt je hele lichaam en je gaat zo explosief mogelijk zodat je cns ook opwarmt.
Db Kickbacks? Daar bouw je geen triceps mee kerel. Je doet overigens al zat voor je triceps, twee oef moet genoeg zijn.
Staand en zitten leg curls gaat weinig uit maken. Beter kun je er een dan vervangen door een stiff l. dl zodat je ook de stabiliserende functie van de hamstrings traint."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Fp is erg goed. Kickbacks zijn wel voor je triceps, maar die beweging is gewoon niet goed genoeg om met acceptabele gewichten te werken, noch om te pompen. Kun je beter rope pulldowns doen. Grotere ROM, in wezen zelfde beweging en constantere spanning."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostFp is erg goed. Kickbacks zijn wel voor je triceps, maar die beweging is gewoon niet goed genoeg om met acceptabele gewichten te werken, noch om te pompen. Kun je beter rope pulldowns doen. Grotere ROM, in wezen zelfde beweging en constantere spanning.
En Atta..for the record: Dit is gewoon mijn mening omdat ik na de kickbacks een geweldige pomp ervaar. But hey..that's just me!Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Zo ik ben mijn rustweek echt zat. Mijn pols doet het als het goed is weer, en mijn knie ontzie ik voorlopig wel. Visolie doseer ik nu dubbel, gram of 15+ per dag. Binnenkort misschien toch maar zo'n pot van 1000 caps halen.
Rustweek heeft dus 1 dag korter geduurt dan ik de planning, maar aangezien ik zaterdag een feestje heb dat tot erg laat gaat duren kan ik mijn herstel beter niet op die dag verkloten.
Morgen dus een training. Idee is een ubtraining van een uur of 1,5. Knie ontzie ik, dus voorlopig geen squats en dergelijke. Rom. deadlifts gaan er weer in.
Vooralsnog wil ik het zoiets maken:
Cable row: 8x5
Dumbell press: 8x5
Rom. Deadlifts: 8x5
Pullups (alleen negatieven): 4x8
Db snatches: 4x8
Pullovers: 4x8
Side raise: 4x8
Evt: wat arm en kuitwerk tussendoor.
Quads lopen zoiezo voor, dus die kunnen wel iets lijden. Dit is vooralsnog de opzet, mocht je opmerkingen hebben of iets zien wat ik in mijn enthousiasme onterecht opzij heb gezet, meld het vooral.
De "rare" reprange is omdat ik nog geen lactaat opbouw wil op het begin van mijn training. Dat gaat me hinderen naarmate de training vordert, en aangezien morgen uitgebreid wordt is dat niet handig."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Laatste training voor deze week gehad. Wegens prive redenen de training van morgen met Falstyr een weekje verzet.
Vandaag benen getraint met 5 x 8 reps squat 80 kg.
Gevolgd door superset leg curl en leg extension 5 x 10 sets van beiden, gewicht: het halve blok bij beide machines.
Afgesloten met standing calfraises. Vijf sets van 10 reps 200 kg.
Nog gauw daarna van iedere spiergroep een oefening gedaan in monsterset, dus de rest van het lichaam was in 20 minuten ook getraint.
Het hele FB schema is 3 keer herhaald.
Vanaf volgende week heb ik vakantie en kan ik elke dag een upper en lower body split doen.
Meer hierover komende week.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Dit is het geworden:
Cable row: 8x5 (80,70x7)
Antagonistisch met:
Dumbell press: 8x5(18x2, 24x6)
Rom. Deadlifts: 8x5 (60,80x7)
Db press: 1x8x14kg/hand (kutoefening!)
Military press: 3x8 (42, 38, 32)
Pullups (alleen negatieven): 4x8 (81kgx4)
Side raise: 4x8 (6kg/hand x4)
Was op. Lekkere training."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Heel leuk Ophaler...je weet dat ik volgende week verzwakt ben vanwege het V-diet rofl. Je bent gewoon bang dat ik sterker ben anders
Vanwege me schouder lichte rug oefeningen gedaan en meer op vorm geconcentreerd.
aan de deur pull-ups 4x8
Barbel BOR: 4x8 50kg
DB Row: 4x8 20,5kg
DB Shrug: 4x8 20,5kg <- had geen zin om gewichten van db's te veranderen lol
BB Curl: 4x8 29kg
Skull Crusher: 4x8 29kg
Ondanks de relatief lichte gewichten tot een lekkere work-out gehad. Met die strikte 4x8 uitvoering is het zo wie zo lichter en toch pittiger dan gewend. Met de vorige schema's was het elke set progressief laden tot een top gewicht. Hoef ik nu niet te proberen hehe.Last edited by Falstyr; 21-06-2008, 09:51.
Comment
-
Vandaag maar weer los gegaan, 1,5 uur getraind. Kon me geen reet schelen, had eigenlijk twee dagen te veel gerust naar mijn zin dus moet kunnen.
8x5x50kg T-Bar cable row (eigenlijk iets te licht gepakt, maar moest het gewicht schatten)
8x5x26kg/hand low incline db press (perfect gewicht)
8x5x92kg deadlift (1e 5 hh stiff, rest normaal)
4x5x(20,24,24,20)kg/hand db snatch
4x8x81kg negatieve pullup (eerste set zo breed mogelijk, de andere drie smal)
4x8x6kg side raise (had best 7 kunnen pakken eigenlijk, maarja)
Was weer lekker."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Gisteren haast gehad. Ik had het heel de dag al druk met klusjes in huis en s'avonds moest ik ook nog naar de 31e verjaardag van mijn beste maat. En ik moest ook nog trainen! Fuck!
Dan maar bruut zware basisoefeningen met maximaal 20 seconden rust! Alles 5 sets met 12, 10, 8, 6, 4 reps
Borst:
* Flyes: 6-8-10-12-14 kg.
* vlakke bank: 60-80-90-100-100 kg.
* schuine bank: 30-40-50-60-80 kg.
* cable flyes: alles met 30 kg tot uitputting
biceps:
* Pyramide dumbell curl: 20 t/m 3 kg. 2 grote sets.
* Machine scott curl: 10, 15,20,30,40 kg.
Triceps:
* Dippen: 5 sets met lichaamsgewicht
* kickback met dumbell: 3,4,5,6,10 kg
Training duurde 45 minuten en ik was kapot! Meteen onder de douche (na de wheyshake en een glas limonadesiroop) en naar de verjaardag. Ik heb helaas geen goede avondmaaltijd meer gehad daarna (taart weigerde ik te eten) dus heb ik een bakje walnoten, cashewnoten en pecannoten leeg gevreten met 2 glazen spa en fruit cherry.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Ik heb gisteren weer mijn LB dag gehad.
Ik had een hele planning gemaakt waar ik maar niet aan kan voldoen. Ik bedoel dan voor de benen. Kan toch merken dat ze wat achterblijven. Ik heb gisteren alsvolgt getraind:
3*8*20kg Front squat
3*8*70kg 45 degree leg press
3*8*30kg Seated leg curl
3*8*45 kg Standing calf raise
3*8 lich.gew. Back extension
3*12*40kg Abdominal crunch
Comment
-
Deze morgen een oud programma genomen . Deze hangen al jaren uit in de gym. Kijk er eigenlijk niet veel naar wat ze voorstellen. Maar wou eens iets anders doen.
Bench press 4x7
Flyes vlak 4x9
Front press machine 6x6
upright rows 4x9
triceps extensions 4x9
triceps press down 4x10
buik : schaar bewegingen.
Pro 80 gedronken en naar huis.Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest
Comment
-
Vandaag ook weer eens getraind. Vrijwel hetzelfde format als normaal, nu wat andere repranges.
4x8x82kg Chinup (smal,smal, breed onderhands, neutraal) (explosief omhoog, gecontroleerd omlaag)
4x8x(26,26,20,20kg) Low incline db press
4x5x(100,100,90,90kg) romanian deadlift (vorm voelde niet optimaal aan, totdat ik voor de verandering eens een paar schijfjes van vijf onder mijn tenen legde, ging lekker)
4x5x24kg db snatch
4x8x8kg/hand side raise
3x8x40kg seated calf raise
Was op.
Hier nog wat backshots:
Link1, link2.
Ja ik weet dat ik moet werken aan poses, en ja mijn biceps lopen gruwelijk achter.Last edited by GeneralIx; 28-06-2008, 13:40."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
6 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
1 day ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment