Studio Rippetoe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Het zit er weer op voor vandaag. Wel lekker getraind...

    SQ - 80kg (dit is mijn 5RM van een paar weken terug. Nu dus 3x5)
    BP - 56.5kg
    DL - 82.5kg. Ging wel ok, maar moet op techniek blijven letten
    Dips - 2x8

    Had wel nog spierpijn in de voorste schouderkoppen van de training van woensdag. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat in het Rippetoe schema de borst niet echt uitgedaagd wordt (zelfs met de extra dips die niet in het originele programma staan). Iemand hetzelfde gevoel of is dit onzin?

    Comment


    • #47
      Benchen is ook niet echt top voor je borst en rippetoe staat ook wel om bekend dat je enigszins uit verhouding traint, niks mis mee in begin maar zodra je flinke gewichten gaat verzetten toch iets om op te gaan letten.

      Overbelaste ant. delts. en onderrug is heel erg standaard probleem en ook nagenoeg bij iedereen voorkomend, zelfs als je techniek goed is op BSQ en DL's.

      Suc6 met je rippetoe
      Last edited by Yawgmoth; 16-10-2009, 23:21.
      The internet, SERIOUS business!

      Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

      Comment


      • #48
        yep dat van de borst vind ik ook. vind het wel weird dat je 2x8 dips aankan maar gewicht lager zit als ik (doe ook rippetoe). heb er vandaag 2x6 gedaan en dat was mijn record
        Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

        Comment


        • #49
          Hoe is dat dan raar, hoe hoger je BW hoe lastiger dips zijn terwijl BW vrij weinig uitmaakt als je nog laag zit in je BP
          The internet, SERIOUS business!

          Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

          Comment


          • #50
            Gister weer even aan de ijzers gehangen:

            SQ - 82.5kg (PR, boven mijn 5RM van een paar weken terug)
            MP - 37.5kg (gaat nog lastig worden hier consistent 2.5kg bovenop te leggen elke training)
            BOR - 65kg
            chins - 1x8, 1x7

            Ik ga dus nu zo langzamerhand over het 5RM niveau heen. Bij sommige oefeningen heb ik nog wel wat ruimte (SQ), maar de MP en BP gaan lastig worden om te blijven verhogen voel ik. Wat is de beste oplossing? Langer op gewicht blijven hangen, of tot Fail gaan, maar blijven verhogen?

            Comment


            • #51
              yep same here: http://forum.bodynet.nl/trainingslog...gslogje-7.html
              zit ook vast op de MP. BP gaat nog wel beetje vooruit
              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

              Comment


              • #52
                Sinds zaterdag heb ik wat last van mijn borst, aan de rechterbinnenkant. Dit is steeds erger geworden, waarschijnlijk ook omdat ik maandag ben gaan trainen (MP) en dinsdag een wasmachine van 2hoog naar beneden moest tillen.

                Gisteren was begon het serieuze vormen aan te nemen waardoor ik gewoon functioneren pijnlijk is (laat staan trainen). Ik heb de training dus maar met pijn in het hart (bijna letterlijk) overgeslagen. Denk dat de aanhechting van mijn borstspier aan borstbeen wat ontstoken is, dus ben gisteren ook maar begonnen met pijnstillers/ontstekingsremmers (aspirine/paracetamol) om zo snel mogelijk hier vanaf te zijn.

                Ik blijf gewoon bulk-eten voor zolang het duurt (ik schat een paar dagen/week)... maar wel balen!

                Weet ook niet zo goed waar het door komt, duidelijk overbelasting waarschijnlijk door MP (maar gek dat mijn schouders er niet eerder mee ophouden dan borst)

                Comment


                • #53
                  da's minder, hopelijk komt het snel goed. moet zeggen dat ik nooit last van mijn borst heb, ook nooit spierpijn. ik heb de indruk dat mijn borst ook totaal niet wordt getraind met rippetoe
                  Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                  Comment


                  • #54
                    Dat had ik dus ook, dat ik het gevoel had de borst onder te trainen (zie eerdere post).

                    Ik heb inmiddels gemerkt dat het niet de borstspier is. Bijvoorbeeld, ik zou wel een (redelijk) gewicht kunnen bankdrukken, maar mijn veters strikken doet serieuze pijn als ik mijn armen strek richting mijn schoen.

                    Gelukkig is het al minder aan het worden en een beetje richting de oksel getrokken, dus ik denk dat ik mijn vrijdag-training oversla, en morgen eens rustig aan ga beginnen

                    Comment


                    • #55
                      van de binnenkant van je borst naar je oksel? weird
                      Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                      Comment


                      • #56
                        speciaal voor jou een griezelverhaal uit de oude doos: Gescheurde borstspier | Wimblog
                        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

                        Comment


                        • #57
                          shiiiit
                          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                          Comment


                          • #58
                            Lijkt meer op een spierscheuring in zijn schouder.
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Ashley View Post
                              Lijkt meer op een spierscheuring in zijn schouder.
                              Is ook meer de spieraanhechting die afgescheurd is, denk ik. 't Is gewoon om maar te zeggen dat je voorzichtig moet zijn wanneer je met zo'n pijntjes zit.
                              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

                              Comment


                              • #60
                                Holy shit!

                                Scary!

                                Zal maar rustig aan doen doen dan....

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X