Studio Rippetoe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    dat is zeker geen rip a toe jikes ...
    44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
    ....

    Comment


    • #62
      Na het zien van deze schokkende beelden heb ik het zaterdag rustig aan gedaan, wel nog een PR neergezet op de squat (85kg), en dit heeft geholpen. Na de lichte training is de last aan de borst opgehouden.

      Gisteren weer (met beleid) vol ervoor gegaan:
      SQ - 87.5kg (PR)
      MP - 3x40, Fx40, 3x40, 3x40 (PR, maar de laatste twee sets met cheat-hupje)
      BOR - 67.5kg (PR)
      Chins - 2x8 (met moeite maar wel gehaald)

      Dus een goeie dag! Na de training weer wat feedback van de borst, maar nu, de volgende ochtend geen klachten!

      Comment


      • #63
        Beetje saai zo... maar we hebben er weer een paar:

        SQ - 90kg (PR)
        BP - 61.5kg (PR, laatste set 3x)
        DL - 90kg (PR)
        dips niet afgemaakt vanwege borst

        Comment


        • #64
          goe bezig! met squats zijde mij aan't bijbenen en met bp heb je me al ingehaald
          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

          Comment


          • #65
            Voortgang op de BP houdt nu ook op (zelfde als MP) helaas... en mijn techniek is niet super (krijg hem de laatste set niet naar de borst)

            Training van gisteren
            SQ - 95kg (PR)
            BP - 61.5 nog steeds...
            DL - 70kg, op techniek geoefend. Blijft een lastige oefening om goed te doen
            Dips - 2x8 ging lekker

            dfuse: kan jij de squats nog verhogen met 2.5kg elke keer. Heb hier niet zo'n probleem tot nu toe. Groeien ook prima, net als schouders. Borst blijft achter bij mij.

            Comment


            • #66
              ongeveer 't zelfde verhaaltje als bij jou, ben nu ook geëindigd op 62.5 bench, mp ging al lang niet meer vooruit, stuck op 40. squat en dl heb ik eigenlijk altijd kunnen verhogen tot nu aan de 100kg. ik ga nu stoppen met rippetoe, dus weet ni hoeveel verder ik squat nog zou hebben kunnen verhogen.
              Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

              Comment


              • #67
                En nu gaan jullie Bill Star 5x5 doen zeker? :P

                Comment


                • #68
                  ik weet nog niet wat ik ga doen, suggesties zijn altijd welkom
                  Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                  Comment


                  • #69
                    Squats blijven lekker gaan inderdaad. Vandaag 97.5kg, vrijdag naar de 100!
                    MP blijft niks. Vandaag weer 40 geprobeerd, en de 3x5 niet vol kunnen maken. BOR op 65kg ging lekker, ook prima techniek.

                    Is om moedeloos van te worden he, starting strength amahoela... MP en BP gaat gewoon niet vooruit.

                    Hoe lang wordt men geacht Rippetoe te doen? 3 maanden lijkt me overkill, of gewoon na 6-8 weken iets anders?

                    Comment


                    • #70
                      ik zou zeggen tot als ge het beu zijt ik denk dat er in zijn boek practical programming vervolgprogramma's staan, maar het zullen wel altijd powerlifting georienteerde programma's zijn. ook als ge zijn quotes leest is het duidelijk dat hij neerkijkt op bodybuilding. ik heb het persoonlijk enkel gedaan om kracht te winnen, en de basisoefeningen onder de knie te krijgen, nu kijk ik toch terug uit naar een iets gevarieerder schema. heb het 2 maanden volgehouden.
                      Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                      Comment


                      • #71
                        Kutzooi, hele mooie reply getypt misclick alles weg bah

                        Even in het kort;

                        -BP op 5x62,5 is niet zo bijster hoog en als je vastzit zijn of je schouders overtraint, je techniek is niet goed, je eet te weinig, je traint niet hard genoeg - kies maar een
                        -Heb je al deloads gepakt, zo nee, waarom niet ?
                        -Elke 6-8 weken switchen is zowiezo compleet overrated, sq/dl/bp/mp blijf je altijd doen, wat wil je veranderen zoveel variatie bied SS niet? Zou of een compleet ander schema pakken, (je DL en SQ zijn op redelijk niveau al, binnenkort ga je wel merken dat je onderrug ook last gaat geven door onderherstel en dan is zowiezo tijd om te switchen) of iets aanpassen waardoor je voorste schouderkoppen wat meer rust krijgen. (Kunt ook naar 1 werkset ipv 3, maar dan moet je wel alles kunnen geven in 1 setje, iets wat veel mensen niet kunnen)

                        Dat van overbelaste schouders en daardoor stallende BP en MP zei ik al in het begin dat zou gebeuren, et voilá. Je kunt deloaden opnieuw opbouwen, maar grote kans dat je binnen paar sessies weer vastzit, schema is nou eenmaal niet handig daarvoor.

                        Je moet even kiezen waar je prioriteiten liggen op het moment, over het algemeen vind iedereen het kut als zijn UB lifts stallen en gaan dan meestal van schema wisselen. SQ en DL gaan nog vooruit en zolang je onderrug niet in de weg zit is 3x per week waarschijnlijk nog optimaal, zodra dat lastig begint te worden zou ik naar 2x LB p/w gaan om iets meer recovery time te pakken. Misschien zowiezo ideetje om UB/LB te gaan doen, hebben je schouders ook wat meer rust.

                        Hoe dan ook suc6!
                        The internet, SERIOUS business!

                        Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                        Comment


                        • #72
                          Nog steeds een verhaal geworden.. ok al is het overgetypt.

                          - BP niet hoog: techniek voor BP is niet de lastigste, niet hard genoeg trainen lijkt me ook niet als ik elke training alles er uit pers. Eten dan maar? (zit op onderhoud + 500)

                          - ben met je eens dat BP gewoon blijft... je zou ervoor kunnen kiezen om meer volume te maken op lager gewicht, ipv elke training een PR proberen neer te zetten op 3x5 (en derhalve veel fails oplopen)

                          - UB/LB is inderdaad het volgende schema... maar ik blijf nog wel even volhouden. Ik ben bijna niet vooruit gegaan sinds ik met SS begonnen ben (kijk maar naar de start van de log). Ik denk 2.5 kg ofzo, en die krijg ik niet eens omhoog gvd.

                          In ieder geval dank voor de tips. Denk dat ik maar meer ga eten, en het nog een paar weekjes aankijk (tot SQ en DL stallen). Ik weet nog niet hoe ik de MP en BP van hun plaats krijg...

                          Comment


                          • #73
                            als het aan het eten zou liggen zou je met de squats toch ook moeten stallen?
                            Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                            Comment


                            • #74
                              Heeft ook met aanleg te maken. Als je sterk met LB oefeningen bent dan ben je minder op de UB en die gaat dan langzamer vooruit.

                              En wat betreft BP techniek niet moeilijk...uhm als je het correct doet is het moeilijker dan squat of deadlift hoor. Je moet op zoveel dingen letten: Voeten stevig op de grond zodat je jezelf omhoog duwt, arch in de rug, schouders naar elkaar trekken, barbel uit het rek tillen zonder dat je schouders weer uit elkaar schieten en je spanning verliest, elleboven niet te ver naar buiten laten komen...stuk lastiger dus.

                              Wat mij hielp om van de lastige 10x70kg naar 100kg te komen is de volgende set up. Je doet dan de bench als eerste oefening op de dag. De eerste keer pak je een gewicht waar je 8reps mee kan doen en dat is je 100% gewicht voor de work-out. Dan doe je wat opwarm sets en ziet de gehele borst work-out er als volgt uit:
                              8x 40%
                              6x 55%
                              3x 70%
                              3x 85%
                              8x3 100% met 60sec rust tussen iedere set

                              Hierna doe je nog wat bovenrug, schouder en tricep assist oefeningen.

                              Elke week verhoog je het gewicht van de 100% met 2,5kg
                              Last edited by Falstyr; 06-11-2009, 13:19.

                              Comment


                              • #75
                                Bij squat krijg je duidelijkere feedback als je het verkeerd doet, je rug is gewoon ineens kapot Bij bp kan je minder heffen, maar je krijgt geen fysische feedback (bij mij toch niet).
                                Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X