Spaake's Progression Session!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Men tijd nemen en gebruiken.

Ik heb maandag tot donderdag tijd voor in de voormiddag en namiddag te trainen.
    Vrijdag ochtend, zaterdag namiddag en zondagvoormiddag kan ik ook.

Nu dag ik erover dit te gaan hanteren.

Ma. voorm. Borst
    Ma. namid. benen
    Di voorm. biceps
    Di namid. buik
    wo voorm. 25 km fietsen
    wo namid. rug
    don voorm. Triceps
    don namid. 7 km run
    vrij voorm. schouders...

En dan cycle herhalen met andere reps en intensiteit. zoals hierboven vermeld.

Wat denken jullie ervan? Goed benut en genoeg rust tussen de groepen?
    Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Ff serieus, je post om de dag dat je weer iets nieuws gaat doen en wat wij ervan vinden.... Blijf gewoon een tijdje doorgaan met wat je bezig bent, niet om de week wisselen.

Gewoon minimaal 8-12 weken hetzelfde programma volgen voordat je gaat zeggen dat het niet werkt en dergelijke.
      Voor de rest, wat ik ervan vind:

Ik vind je huidige schema beter.

Comment

Originally posted by Damn View Post
        Ff serieus, je post om de dag dat je weer iets nieuws gaat doen en wat wij ervan vinden.... Blijf gewoon een tijdje doorgaan met wat je bezig bent, niet om de week wisselen.

Gewoon minimaal 8-12 weken hetzelfde programma volgen voordat je gaat zeggen dat het niet werkt en dergelijke.
        Voor de rest, wat ik ervan vind:

Ik vind je huidige schema beter.
        Ik heb die dingen nog niet gedaan man. Ik vroeg me af wat goed is met hoe ik nu sta en ik doe zelf een voorstel om niet de luierik uit te hangen.

=D

Comment

Ok heb uitgemaakt wat het schema nu zal zijn.

Zo ziet het er als volgt uit.

4 weken: 3x5 reps. hoger gaan in gewicht.
          1 week 3/4 x 10-12 reps haalbaar gewicht.
          4 weken: 3x5 reps hoger gaan in gewicht.
          1 week 3/4 x 10-12 reps haalbaar gewicht

2 weken 75% v/h hoogste gewicht 5x5 en proberen daarin hoger te gaan in de 2 de week.

Split.
          Dag 1: Chest/triceps
          Dag 2: Buik/Cardio(40 min fietsen)
          Dag 3: Rug/biceps
          Dag 4: Cardio/run (35 min lopen)
          Dag 5: Schoulders/buik
          Dag 6: Cardio (40 min fietsen)
          Dag 7: Leggs
          En repeat.

Kan zijn dat er hier en daar 2 dagen samengevoegd worden dus bv. Chest/triceps voormiddag/ Buik/Cardio namiddag. En dan volgende dag voormiddag Rug/biceps en dan 3 de dag Cardio voormiddag en buik/schouders namiddag. Dus dat ik bijna fullbody deed op 3 dagen. Soms kan dat 4 dagen duren of 5 dagen. Hangt er van af hoe de staat van herstel is en of ik tijd heb.

Zo wat denken jullie. Enige tips, veranderingen?

Comment

Geen rustdagen?
            Weet niet of je dat qua herstel gaat halen.
            Lijkt me beter als je er toch 2 dagen ofzo rust dagen bij pakt.
            Je groeit als je hersteld en rust niet als je traint.
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

gewoon max4x per week zwaar trainen bro, meer niet dan zal je flink groeien en strak staan de komende zomer.

Dus maak ff een knappe split en knallen, stuk gaan elke training.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zeker belangrijk om ook dagen te hebben waarop je niet sport, totale rust. Je zult zien dat je dan meer vooruit gaat dan wanneer je dagelijks sport.

Comment

Wel het feit is dat ik niks anders actief doe buiten de sport. Ik zou dan als ik 4 dagen zwaar train bv. een dag tussenin kunnen lassen om met fijn weer een goeie wandeling te nemen. Daarin zal ik nog wel goed herstellen niet?

Ik slaap trouwens 9 tot 10 uur per nacht. =D Eet stevig met men 2800 schema en heel evenwichtig in alle waarden zowel voor als na en tijdens de training als voor het slapen gaan en bij het ontwaken. =)

Dus... denk dat mijn herstel geen probleem zal zijn. En als ik dan toch uitgeput geraak dan neem ik een dag af.

Wil men lichaam gewend maken aan snel herstel en niet mezelf aanpassen aan het vertragen van het herstel. Dat is hetzelfde als oud worden.

Comment

Je lichaam zal wel voor een groot deel gaan aanpassen aan dagelijks sporten, maar het zal uiteindelijk je progressie in de weg staan omdat goed herstel nu eenmaal een x aantal uren cq dagen duurt. Binnen het herstel weer opnieuw de spieren zwaar belasten gaat je immuun systeem te zwaar belasten en het herstel verminderen. Beschadigingen worden dan uiteindelijk per training groter en mogelijk chronisch of in het minste geval leiden tot overtraind raken.
                    Dagelijks sporten kan dus wel maar dan moet het licht intensief zijn en dat is nou net wat weinig tot niks zal doen voor je als je serieuze sportieve ambities hebt.

Comment

Met Martin eens!
                      Het is moeilijk om rust te pakken als je gemotiveerd bent en je doelen graag wilt behalen. Maar rust is een belangrijk onderdeel.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Je lichaam zal wel voor een groot deel gaan aanpassen aan dagelijks sporten, maar het zal uiteindelijk je progressie in de weg staan omdat goed herstel nu eenmaal een x aantal uren cq dagen duurt. Binnen het herstel weer opnieuw de spieren zwaar belasten gaat je immuun systeem te zwaar belasten en het herstel verminderen. Beschadigingen worden dan uiteindelijk per training groter en mogelijk chronisch of in het minste geval leiden tot overtraind raken.
                        Dagelijks sporten kan dus wel maar dan moet het licht intensief zijn en dat is nou net wat weinig tot niks zal doen voor je als je serieuze sportieve ambities hebt.
                        Wel dat is het net. Tegenwoordig lift ik veel meer en voelt het aan alsof het niets is. Ik heb het gevoel dat ik herstel terwijl ik aan het liften ben. En de volgende keer kan ook ik direct hoger gaan in gewicht. Raar maar ik zit precies in een super super mode. Das wel goed men lichaam ervaart geen klachten enkel vooruitgang alsof ik zou kuren denk ik maar dan zonder te kuren. handmatige en natuurlijke kuur van zelfzekerheid. =)

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                          Met Martin eens!
                          Het is moeilijk om rust te pakken als je gemotiveerd bent en je doelen graag wilt behalen. Maar rust is een belangrijk onderdeel.
                          Doe ik wel alsk dood ben. Haha

Zal aan jullie denken moest ik rust nodig hebben. En dan denk ik. T'gaat ze goed met hun ideeën. =D

Comment

Als je alleen dit doet dan zit het wel goed met de rust:

Dag 1: Chest/triceps
                            Dag 2: Buik/Cardio(40 min fietsen)
                            Dag 3: Rug/biceps
                            Dag 4: Cardio/run (35 min lopen)
                            Dag 5: Schoulders/buik
                            Dag 6: Cardio (40 min fietsen)
                            Dag 7: Leggs
                            Maar wat je eronder zegt daar begrijp ik helaas niks van.

Comment

Originally posted by spaake View Post
                              Wel dat is het net. Tegenwoordig lift ik veel meer en voelt het aan alsof het niets is. Ik heb het gevoel dat ik herstel terwijl ik aan het liften ben. En de volgende keer kan ook ik direct hoger gaan in gewicht. Raar maar ik zit precies in een super super mode. Das wel goed men lichaam ervaart geen klachten enkel vooruitgang alsof ik zou kuren denk ik maar dan zonder te kuren. handmatige en natuurlijke kuur van zelfzekerheid. =)
                              als het aanvoelt alsof het niks is dan is het nog steeds te licht amigo. Elke oefening moet vanaf setje 2 als killing aanvoelen alsof je ledematen er af gerukt gaan worden met legpresses of squat alsof je benen onder je lichaam afbreken of je lichaam inschuiven gaan, je rug moet met zware rows aanvoelen alsof er een trein tegenaan geramd is.

Als het aanvoelt alsof het niks is en je makkelijk zwaarder kan de volgende training met zoveel trainen per week......dan was de vorige training dus niet intensief genoeg. Alles moet branden en pijn doen, dan wordt je sterk en groot.

Comment

martin die ouwe lul is wel echt terug he , goed bezig!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X