Is helaas op alle fora zo'n beetje wel noodzakelijk.
Sjoerd's Total Destruction
Collapse
X
-
-
Originally posted by Mauke View Postinmiddels 90kg op 13% schat ik.. krachtstats zijn wel up to date Ik zit er ook over te denken iets op te gaan starten qua krachtsportvereniging in Groningen. Bestaat nog niet! Maar denk niet dat die mensen belang hebben bij BBs die langskomen om hun ervaringen te delen. Het zijn veelal mooiboys die wat trainen en zuipen.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Beginner schema voor vrouwen:
warming up: 10 min crosstrainen of roeien
squat: 8 sets x3 reps op 30-50% van 1rm.
SLDL: 8 sets x3 reps op 30-50% van 1rm.
bankdrukken: 8 sets x3 reps op 30-50% van 1rm.
(de gewichten zijn best wel licht, en het aantal herhalingen per set laag. Op deze manier kan de focus volledig op de techniek van de oefeningen gelegd worden. Door 8 sets te doen van maar 3 herhalingen, heb je 8 maal een moment om feedback en/of tips te geven voor een betere uitvoering. Je blijft met 3 herhalingen ook heel ver weg van falen, waardoor de kwaliteit van de uitvoering van de oefeningen beter is). Een halve minuut rust, of de tijd die je nodig hebt om iets uit te leggen of een tip te geven is voldoende.
+ je zoekt hierbij een aantal assists uit.
hierbij kies je eenzelfde aanpak.
Dit schema houd je de eerste 4-8 weken aan.
Kom je problemen tegen qua mobiliteit, of andere redenen waarom een oefening niet goed kan worden uitgevoerd, dan heb je de komende 4-8 weken de tijd om deze problemen aan te pakken. dan ga je deze problemen oplossen door eventueel aanvullende oefeningen en/of rekken en strekken etc.
Pas als de uitvoering van de oefening(en) zeer goed is, en de techniek er echt goed in zit, ga je de gewichten heel langzaam verhogen. Naarmate je de gewichten opvoert, ga je het aantal sets en herhalingen aanpassen.
in week 8 (als techniek etc al eerder in orde is kan dit eerder), streef je ernaar om bijvoorbeeld: 5 sets van 5 herhalingen op 50-70% van 1rm te doen.
je bouwt de gewichten verder op, en rond week 12:
3-4 sets van 8-10 herhalingen op 60-75% van 1rm.
je zit nu op een punt, waar de laatste herhaling uit de set ook echt zwaar is, en de laatste die je ook echt kunt doen. Je probeert de gewichten verder uit te bouwen, mits de progressie er is.
na 4-6 weken trainen op deze intensiteit, doe je een deload.
vervolgens kan er eventueel een nieuwe cyclus gestart worden (4-6 weken).
Ofwel: hetzelfde als mannen zouden moeten doen. eerst leren van de oefeningen. vervolgens veel oefenen en gewichten heel langzaam verhogen, zodat het lichaam kan wennen aan de belasting. Vervolgens 4-6 weken pushen en 1 week deload. 4-6 weken pushen en 1 week deload. Goed voor een basis aan kracht en opbouw van spiermassa. Mits voeding goed zit, zal er tevens een verlaging van het vet% optreden
-----------------------------
Maar als je iets wilt dat "verkoopbaar" is":
cirquit training.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by sjoerdiezee View PostBedankt Rene!! En die isolaties kunnen dan gekozen worden nav de doelen ook natuurlijk. Nu moet ik nog even zoeken naar wat artikelen waardoor vrouwen weten dat ze niet super gespierd worden van krachttraining.
als iemand heel snel goed leert squatten, deadliften en banken. dan kun je hierbij ook eerder overgaan naar 5x5 of 3x8-10. maar ook hier houd je de gewichten dan laag, en ga je ze pas opvoeren na enkele weken.
Het uiteindelijk opvoeren van de intensiteit door meer gewicht te nemen, is op lange termijn zeer belangrijk. vaak zie ik vrouwen die trainen met een bepaald gewicht, maar ze gebruiken ditzelfde gewicht voor lange tijd, zonder progressief gewichten te verhogen.
--------------------------------
waarom KT vaak beter is voor vrouwen om hun doelen te bereiken:
Strength Training for Women | StrongLifts.com
The Best Strength Training for Women | Women's Health Magazine
en zo zijn er nog tientallen artikelen te vinden.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Die goeie ouwe stronglifts. Heb gehoord dat de site nu volledig betaald is gemaakt. Veel maten van mij hebben hun beeeld van stronglifts nu een beetje bijgesteld. Al is het wel te begrijpen natuurlijk. Facebook pagina voor directe feedback is volgens mij ook weg. Zit wel wat in wat jij zegt. Ik denk dat vrouwen eerder geneigd zijn een betere techniek aan te leren dan mannen. De meeste jongens bij mij in de sportschool gaan meteen knallen. Die willen gewoon zo zwaar mogelijk tillen en of het ze daarbij goed afgaat zal hun een worst wezen. Met de vereniging hoop ik het gehalte binnen het sportcentrum (7000) man die ervan zullen weten, omhoog te krikken. Zodat uiteindelijk bodybuilding en powerlifting ook een beter imago krijgen onder de studenten.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Weer een updateje. Inmiddels ben ik begonnen met mn vetpercentage weer even terug te cutten. Dan kan ik daarna nog 3-4 maanden bulken zodat ik mn doelen voor de zomer gewoon haal!
Ik sta onder begeleiding van Martin voor 8 weken dit verloopt prima al zeg ik het zelf. Zit nu in week 2 en de verschillen zijn al duidelijk.
Voeding is gewoon hoog. 3500 kcals en het verschill haal ik in de cardio en de intensieve trainingen die ik doe. Veel is in superset zonder echt veel rust. Hartslag ligt dus altijd hoog en vetverbranding daarmee ook.
Vanmiddag staan borst en schouders op het programma. Ook wat buik en daarna wat cardio.
I'll keep you guys posted!Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
-
Originally posted by sjoerdiezee View PostWeer een updateje. Inmiddels ben ik begonnen met mn vetpercentage weer even terug te cutten. Dan kan ik daarna nog 3-4 maanden bulken zodat ik mn doelen voor de zomer gewoon haal!
Ik sta onder begeleiding van Martin voor 8 weken dit verloopt prima al zeg ik het zelf. Zit nu in week 2 en de verschillen zijn al duidelijk.
Voeding is gewoon hoog. 3500 kcals en het verschill haal ik in de cardio en de intensieve trainingen die ik doe. Veel is in superset zonder echt veel rust. Hartslag ligt dus altijd hoog en vetverbranding daarmee ook.
Vanmiddag staan borst en schouders op het programma. Ook wat buik en daarna wat cardio.
I'll keep you guys posted!More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Gisteren borst en schouders getraind. Ik eindigde met dumbell press van 6kg per hand. Setjes van 15 wel. Dan weet je we hoe laat het is. Daarna nog 20 minuten gerend. 12km per uur. Dus 4 km totaal. Conditie gaat wel snel omhoog al zeg ik het zelf!!! Dacht dat ik er wel erger aan toe was. Spierpijn in de borst is er nu al! Alleen maar lekker natuurlijk. Nog anderhalve week setjs van 15 maken met weinig rust. Daarna weer iets meer op kracht trainen. Gewicht was vanmorgen na het scheiten 86,4kg. Nog steeds meer dan dat ik voor de bulk begon. Want toen was het minder als 83kg.Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
9 minutes ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
4 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: