Dynobets reditio 2012

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heb gemerkt dat ik het echt even iets rustiger aan moest doen. heb dus een 3 dagen rust gepakt na mijn training van zondag. Vandaag een soort van deload training voor upperbody gedaan (toch nog beetje uitdagend, maar een heel pak lichter).

4 sets van 10 bankdrukken met een 65-70 kilo
    4 sets van 10 db press met 24-26 kilo
    4 sets van 10 db row met 24-26 kilo
    4 sets lateral pulldown 66 kilo
    4 sets van 10 militairy press 35-40 kilo
    2 sets van 10 shrugs 32 kilo per kant
    2 sets van 10 side raises
    3 sets van 10 dips met lichaamsgewicht
    3 sets van 10 concentration curls 10 kilo dumbell
    rust rond de 90-120 seconden tussen de sets.

Morgen hetzelfde voor benen doen (deloaden).
    daarna nog een paar dagen extra rust, en dan maandag weer volle bak.

Ik heb deze week dan maar 2x getraind (op grofweg 80-85% intensiteit). Hoop dat dat voldoende rust is geweest om weer volop te kunnen gaan knallen.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
      Ik heb deze week dan maar 2x getraind (op grofweg 80-85% intensiteit). Hoop dat dat voldoende rust is geweest om weer volop te kunnen gaan knallen.
      Lijkt me van wel, ik neem aan dat je gewoon rond de 3500kcal (je behoefte, right?) hebt gezeten qua inname?
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by seanl94 View Post
        Lijkt me van wel, ik neem aan dat je gewoon rond de 3500kcal (je behoefte, right?) hebt gezeten qua inname?
        yup kcal rond behoefte (net iets erboven).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

4 sets van 10 bankdrukken met een 65-70 kilo
          4 sets van 10 db press met 24-26 kilo
          4 sets van 10 db row met 24-26 kilo
          4 sets lateral pulldown 66 kilo
          4 sets van 10 militairy press 35-40 kilo
          2 sets van 10 shrugs 32 kilo per kant
          2 sets van 10 side raises
          3 sets van 10 dips met lichaamsgewicht
          3 sets van 10 concentration curls 10 kilo dumbell
          rust rond de 90-120 seconden tussen de sets.
          wordt dit je nieuwe trainingsschema of hoort dit enkel bij de deloadweek?
          was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

• Originally posted by Dimix View Post
            wordt dit je nieuwe trainingsschema of hoort dit enkel bij de deloadweek?
            gewoon deload. gebaseerd op ub/lb schema uit stickys.
            Over 4.5 weken ga ik overigens op vakantie. Tot die tijd wil ik niet een compleet nieuw schema gaan doen, wat ik dan al na een maandje moet onderbreken.

Ik doe daarom tot mijn vakantie, mijn eigen UB/LB schema uit de stickys tot dan. daarna ga ik wel wat nieuws doen
            Last edited by dynobet; 04-07-2012, 20:51.

Comment

• Vandaag een deload dag voor core/benen.

Mocht voor het eerst sinds lange tijd weer squatten:
              10x40
              10x50
              10x60
              10x80
              10x80
              10x80

Voor benen was dit peanuts. Mijn core en dan met name de buikspieren voelde ik echter zeer goed en hard werken. Op de laatste set begonnen de abs zelfs een beetje te branden/trillen. (betekent dat ik nu echt consequent core werk moet gaan doen op benen dagen).

daarna leg press:
              10x230
              10x230
              10x230
              (lekker makkelijk).

leg curls:
              10x59
              10x66
              10x59
              10x59
              (ook licht en makkelijk)

kuiten
              3x10x120 (easy)

hanging leg raise (met knie omhoog):
              12x
              12x
              10x

plank hold:
              set 1: 50 seconden
              set 2: 50 seconden
              -----------------------------------

Core is doordat ik geen squats en deads heb gedaan voor langere tijd behoorlijk afgezwakt. die moet echt even sterker worden.

Comment

• Ik ben in ieder geval niet de enige die toch extra core werkt in het schema gaat verwerken. Ikzelf squat met gewichten die jij makkelijk doet, maar ook ik merk daar toch dat ik me core hard nodig heb tijdens de uitvoering om dat gewicht te kunnen dragen, laat staan als ik over de 100kg zou gaan squatten..

Goed om te lezen dat je weer mag squatten, dit was nog steeds vanwege je "monsters inside me" afrika herinnering?
                "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
                  Ik ben in ieder geval niet de enige die toch extra core werkt in het schema gaat verwerken. Ikzelf squat met gewichten die jij makkelijk doet, maar ook ik merk daar toch dat ik me core hard nodig heb tijdens de uitvoering om dat gewicht te kunnen dragen, laat staan als ik over de 100kg zou gaan squatten..

Goed om te lezen dat je weer mag squatten, dit was nog steeds vanwege je "monsters inside me" afrika herinnering?
                  haha nee.

Met dat gat in mijn been, kon ik na 2 weekjes alweer volop squatten. zat toen toch wel aan de 130 kilo op sets van 5-6 reps. Ging dus echt lekker.

De dag na een zeer zware training, had ik enorme last van onderrug (de dag zelf niet). Een hele week op bed gelegen. overbelasting van een doorn van een wervel. Die was extreem gevoelig. Had bij ALLE oefeningen last in het begin. naderhand werd dit beter.

Mocht om die reden enkel leg presses en curls doen de laatste 6 weken. Core is om die reden dan ook nog erg zwak, en ik moet het dan ook rustig opbouwen. Komende maand sowieso rustig opbouwen met squats + core werk. Met deads moet ik nog langer wachten.
                  -------------------

Mijn core war voorheen aardig sterk. En kon makkelijk met hoge gewichten squatten. Maar nu is het allemaal een stuk zwakker.

Comment

gewoon deload. gebaseerd op ub/lb schema uit stickys.
                    Over 4.5 weken ga ik overigens op vakantie. Tot die tijd wil ik niet een compleet nieuw schema gaan doen, wat ik dan al na een maandje moet onderbreken.

Ik doe daarom tot mijn vakantie, mijn eigen UB/LB schema uit de stickys tot dan. daarna ga ik wel wat nieuws doen
                    je kan toch gewoon je nieuwe programma al een keer doen tot je vakantie?
                    Dan weet je gelijk of je daarmee doorgaat na de vakantie.
                    De tijd gaat vanaf je vakantie dringen........
                    trust me, beter gelijk beginnen....
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Oh mijn fout, haha. Blijft ook lastig om van eenieder op de hoogte te blijven er zijn zoveel interessante logjes.

Tjah blijft lastig, ook als je techniek op orde is kan je dus overbelasting krijgen! Ondersteunende oefeningen voor core zijn dus aan te raden (voor mij in ieder geval wel denk ik). Hoewel de een zegt dat je daar wel een dikkere taille van krijgt.. Wat is jouw ervaring hier eigenlijk mee of vind jij dat dat geen issue zou mogen zijn om niet je core te trainen?
                      "Straight outta gym"

Comment

Oh mijn fout, haha. Blijft ook lastig om van eenieder op de hoogte te blijven er zijn zoveel interessante logjes.

Tjah blijft lastig, ook als je techniek op orde is kan je dus overbelasting krijgen! Ondersteunende oefeningen voor core zijn dus aan te raden (voor mij in ieder geval wel denk ik). Hoewel de een zegt dat je daar wel een dikkere taille van krijgt.. Wat is jouw ervaring hier eigenlijk mee of vind jij dat dat geen issue zou mogen zijn om niet je core te trainen?
                        ligt denk ik aan hoe je je core traint. als je crunches en dergelijke gaat doen en side bends zal je taille iets harder groeien denk ik dan wanneer je planks doet. Euhhh kan ik niet hardmaken, maar ga ik vanuit.

Comment

Oh mijn fout, haha. Blijft ook lastig om van eenieder op de hoogte te blijven er zijn zoveel interessante logjes.

Mij lijkt blessure vrij blijven en het hebben van een sterke core belangrijker als een paar milimeter dikkere taille.

Mensen die zich hier druk om maken hebben vaak gewoon nog een te hoog vet%. En dat hun taille niet zo dun is heeft vaker ermee te maken dat hun vet% te hoog is, als met het teveel trainen van core.

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                            ligt denk ik aan hoe je je core traint. als je crunches en dergelijke gaat doen en side bends zal je taille iets harder groeien denk ik dan wanneer je planks doet. Euhhh kan ik niet hardmaken, maar ga ik vanuit.
                            Haha, ja dat lijkt me ook, maar ik zou daar ook geen bewijs van weten te vinden zo 1,2,3. Crunches en side bends doe ik af en toe om wat te laten verzuren, maar planks voel ik beter.

Originally posted by dynobet View Post
                            Mij lijkt blessure vrij blijven en het hebben van een sterke core belangrijker als een paar milimeter dikkere taille.

Mensen die zich hier druk om maken hebben vaak gewoon nog een te hoog vet%. En dat hun taille niet zo dun is heeft vaker ermee te maken dat hun vet% te hoog is, als met het teveel trainen van core.
                            Ja, dat is ook zo. Wat betreft het een dikke taille..

Ikzelf kamp enkel met een bolle buik als ik veel eet of gegeten heb, zal ook wel aan vetpercentage liggen, maar inname van hoeveelheid voeding speelt ook wel een rol denk. 's Ochtends op een nuchtere maag valt het qua taille dan wel weer mee. Misschien dat dat ook een rol zou kunnen spelen bij andere dat ze denken dat ze een dikke taille krijgen door te trainen, terwijl ze gewoon meer zijn gaan eten..
                            "Straight outta gym"

Comment

• laatst filmpje gezien van iemand die 5 kilo hamburger op eet. taille was toegenomen met een 12 centimeter.

Dus ja, als je de hele dag door veel eet/moet eten, dan zal je taille een groot deel van de dag wat dikker zijn.

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                                je kan toch gewoon je nieuwe programma al een keer doen tot je vakantie?
                                Dan weet je gelijk of je daarmee doorgaat na de vakantie.
                                De tijd gaat vanaf je vakantie dringen........
                                trust me, beter gelijk beginnen....

never mind....ik had ergens verkeerd gelezen..... tijd gaat niet dringen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X