Regenboog1986...log!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Beaudien: rust is een ding, goede voeding is een andere.
    Dit is wat ze at in oktober 2011:
    Originally posted by regenboog1986 View Post
    mijn huidige schema

onbijt 6 uur: 1schep whey met havermout/1xfruit/magere melk in de blender

8 uur: 1 boterham met kipfilet

10 uur: 1 boterham met kip/rauwkost, 1 boterham met pindakaas

12 uur: 2/3 boterhammen met huttenkase en rauwkost

half3/3 uur: 1/2 boterhammen met pindakaas of wat kwark met noten

5 uur: warm eten (150 gr rijst of volkoren pasta, mager vlees/vis(gebakken in olijfolie en voldoende groenten)

(soms een banaantje)

8uur: training (1/2 l water en ook afhankelijk van het soort training wat dextrose in water)

na de training wheyshake met magere melk en 1 stuk fruit

23uur: bakje kwark

(boterhammen zijn volkoren)
    (drink alleen water, groene thee, en 3 koppen koffie per dag)
    (soms als ik echt moe ben neem ik 2 scheppen no-xplode voor mn training)

ik ben 1.75m
    weeg 67 kg
    vetpercentage: met de tang: 18% op de weegschaal 22%
    Dit is veel te weinig gezien haar activiteitenniveau en dat heeft ze dan ook te horen gekregen. Maar ze doet er kennelijk niks mee: blijft maar doorgaan met veel te veel cardio.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

mijn behoefte volgens de calculator is 2900 kcal

dat krijg ik makkelijk weggeten met schone voeding...altijd honger
      maar ik probeer wat strakker te worden...dus eet nu 2500kcal
      en probeer mijn carbs te timen....dus rond mijn training in te nemen

alléén als ik een dag heb met 3 uur sport dan ga ik toch echt richting 3000kcal....anders ben ik echt zoo slap&snel duizelig

vanavond ga ik maar eens de excelsheet invullen en posten in mijn log
      Indd post die maar en eet je elke dag precies wat er op die excelsheet staat? Of is het soms beetje van dit of van dat.

Comment

nou...dat oude schema is er compleet uit!!!
        heb heel erg veel last van mijn buik&darmen gehad
        waardoor ik een candida-dieet heb gevolgd & daar nog steeds veel baat bij heb

dus alle gisthoudende producten vermijd ik..dus geen brood voor mij
        maar ook geen aardappels, gedroogde vruchten, daar krijg ik echt last van
        evenals melkproducten:
        biogarde kwark en beetje hutenkase zijn de enige uitzonderingen!!

mijn schema is echt wat ik elke dag eet, groente wissel ik af, evenals vis/kip en soms wat biefstuk. maar de totalen blijven gelijk, alleen op een echt intensieve sportdag eet ik wat meer fruit&havermout

volgens mij klopt het redelijk, ik probeer op mijn vetten te letten, want ik ben eerder geneigd om meer kH te eten en vergeet mn vetten dan. En aangezien mn buikvet wat minder mag is dit echt een aandachtspunt.

Tips zijn van harte welkom!!!
        Attached Files

Comment

Ziet er goed uit hoor, Ik zou je cashewnoten naar de middag doen en je postworkout niet met knackebroad en hutenkase doen maar een lekkere bord met rijst en tonijn oid.'

Wat zijn je resultaten al met dit schema?

Comment

kijk daar kan ik wat mee!!!! dankjewel!!!

en resultaten??
            qua kracht echt meer dan ik zelf had gedacht
            vooral mijn bovenlijf, alle oefeningen gaan makkelijk met 5kg meer...sommige zelfs al 10 kg meer
            Ik wordt volgende week weer netjes opgemeten, dan weet ik het precies
            &krijg ik mijn nieuwe schema

mijn gewicht is nu 71kg....scheelt maar 1kg
            maar voor mijn gevoel toch al echt strakker
            mijn sleutelbeenderen worden zichtbaar
            en mijn beenspieren zijn beter te zien
            nu maar hopen dat mn buikje ook volgt!!!

Comment

Originally posted by niet_hier View Post

Maar ze doet er kennelijk niks mee: blijft maar doorgaan met veel te veel cardio.

@Niet_hier: Ik denk dat ik een zelf best een heel actieve vrouw ben, maar als ik haar log lees, word ik al moe, bij wijze van spreken.

Regenboog, ik denk echt dat je té veel doet en dan inderdaad aan cardio.
              Ik begrijp dat het bij je werk hoort, als ik het goed lees.
              Maar dan nog kun je de cardio die je doet in je "vrije tijd" dus beperken?
              Je zult zo niet snel iets winnen, ben ik bang.
              En dit is geen boekenwijsheid maar ervaring, ik had exact dezelfde neiging als jij maar heb hier en op andere fora geleerd om juist die rust wel degelijk te nemen. Ik ben veel minder cardio gaan doen en ben toen pas aangekomen in spiermassa. Het is echt geen fabel, je vreet jezelf ongeveer op zo.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

dankjewel beaudien voor je reactie...

ik doe idd 6u cardio voor mijn werk...geef spinninglesjes
                en ja...dat helpt echt niet, dat voel ik zelf ook
                ik probeer echt mn rust te pakken overdag & minimaal 8-9 slaap

maar ik heb geleerd van fouten en ben al ooit eens echt skinny geweest
                heb mijn hele lijf opgevreten tot onder de 45kg...
                dus ik eet nu iig voldoende & gezond

en ik geef zelf maar 3x in de week echt gas op de spinningfiets
                de andere 3 uurtjes probeer ik wat rustiger te doen

mijn conditie is gewoon top, qua uithoudingvermogen..&dat helpt natuurlijk ook bij herstel van krachttraining

vrijdag getraind in de gym
                zaterdag een spinningmarathon van 5u gedaan (goed gegeten & gedronken)
                een nacht lang & goed geslapen
                en deze ochtend in de gym gewoon voluit knallen, ik kon zelfs met gemak wat zwaardere gewichten gebruiken

maar nogmaals bedankt voor je advies...ik snap je worries

Comment

dankjewel beaudien voor je reactie...

ik doe idd 6u cardio voor mijn werk...geef spinninglesjes
                  en ja...dat helpt echt niet, dat voel ik zelf ook
                  ik probeer echt mn rust te pakken overdag & minimaal 8-9 slaap

maar ik heb geleerd van fouten en ben al ooit eens echt skinny geweest
                  heb mijn hele lijf opgevreten tot onder de 45kg...
                  dus ik eet nu iig voldoende & gezond

en ik geef zelf maar 3x in de week echt gas op de spinningfiets
                  de andere 3 uurtjes probeer ik wat rustiger te doen

mijn conditie is gewoon top, qua uithoudingvermogen..&dat helpt natuurlijk ook bij herstel van krachttraining

vrijdag getraind in de gym
                  zaterdag een spinningmarathon van 5u gedaan (goed gegeten & gedronken)
                  een nacht lang & goed geslapen
                  en deze ochtend in de gym gewoon voluit knallen, ik kon zelfs met gemak wat zwaardere gewichten gebruiken

6 uur cardio damn

Comment

Gelukkig ben je je er wel van bewust en dat is altijd al een pluspunt.
                    Ik ging op gegeven moment ook echt teveel doen, dus vandaar dat ik het herkende.
                    Ik doe nu zelf dus minder cardio, mijn BBB lessen doe ik wel gewoon voluit mee, maar dat is natuurlijk toch weer wat anders. En ik beperk mijn cardio nu tot het flink lopen met de honden en zoveel mogelijk in stevig tempo fietsen naar de gym.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

weekje verder....
                      echt een dipje in prestaties gehad afgelopen woensdag
                      alles woog echt zooo zwaar
                      en halverwege training kreeg ik het koud...heb wel wat gegeten tussendoor
                      maar dat was echt te laat....balen!!!!!
                      komt goed, ik herken de signalen van teveel doen...dit dus...
                      op tijd naar bed gegaan, echt donderdag nix gedaan, méér gegeten
                      en vrijdag in de herkansing geweest....nix aan de hand meer, fijne training

ook de 2e meting afgelopen vrijdag gehad...

1,5kg afgevallen....en 3% vet minder....)
                      maar wat ik misschien nog véél belangrijk vind
                      is dat ik echt spierdefinitie begin te zien
                      dus het werkt!!!!!
                      komende week maar eens een nieuw schema opstellen

vandaag geen gym....zo lekker weer buiten
                      tijd om eens op de MTB te knallen door de bossen
                      en dan trainen we gewoon morgenvroeg keihard in de sportschool
                      voordat ik start met werken

fijne zondag allemaal

Comment

alles woog echt zooo zwaar
                        en halverwege training kreeg ik het koud...heb wel wat gegeten tussendoor
                        maar dat was echt te laat....balen!!!!!
                        komt goed, ik herken de signalen van teveel doen...dit dus...

I told you so!

Comment

tijd voor een update.....veel gebeurt afgelopen 2 weken

even voor de duidelijkheid: ik train op 2 sportscholen....de één voor spinning....de ander voor kracht
                          nu weten ze bij de "kracht" sportschool niet dat ik zoveel spin & al mn lesgeefpapiertjes heb

ben ik op een zondagochtend aan het trainen, komt de eigenaresse naar me toe met de vraag:
                          wil je bij ons komen werken....want je bent zo'n sportieve enthousiasteling!!!
                          ik had dat totaal niet verwacht...dus heb er ook goed over nagedacht....maja...zon kans laat je niet lopen.
                          dus sinds deze week...geef ik daar 3 lessen spinning. binnenkort start ik in de fitness.....dat alles naast mn baan in het onderwijs.

Qua trainingsuren ben ik gaan compenseren, nog meer doen is niet goed. Extra cardio op de "MTB", even op een laag pitje....krachttraining gewoon netjes 3x in de week!

Ik ben geswitcht van schema, nu 3x10
                          en merk dat mn lijf nu echt strakker-toned wordt
                          veel meer dan bij 3x20 schema
                          Trainingen zijn wel echt zwaarder...ik kan de trap niet meer op/af, boodschappen wegen zelfs zwaar
                          en ik heb véél meer slaap nodig voor mn gevoel.
                          maar het is het allemaal waard: zelfs mijn buikje begint vorm te krijgen

Comment

Nogmaals, neem niet te veel hooi op je vork.
                            Door je verleden weet je zelf ook dat je makkelijk kunt doorslaan.
                            Maar gefeliciteerd met je nieuwe baantje!
                            En fijn dat je progressie ziet, want tenslotte is dat waar je het om doet!

Comment

tijd voor een korte update...en een vraag...

trainingen gaan lekker....icm met mn spinning een goed ritme gevonden

mijn 2e schema gaat beter dan de 1e
                              nu 3x in de week fullbody...alle oefeningen 3x10
                              en ik merk....mijn spieren groeien...beter zichtbaar en beduidend meer kracht
                              gewicht is nu 67kg en bodyfat is weer eens 3% gedaald

maar ik merk dat aan het einde van mijn training...vermoeidheid...ook als ik wat extra KH neem
                              de volgorde wissel ik regelmatig om, om alle spiergroepen ook eens écht maximaal te belasten

mijn trainer opperde het idee om over te stappen op een 3daagse split
                              terwijl mijn fysio(af en toe een sportmassage)...me vertelde dat ik bij fullbody meer spieren zou ontwikkelen omdat ik dan 3x in de week de spieren belast ipv 1x

nu ben ik benieuwd naar jullie idee hierover
                              dus alle tips zijn welkom!!!

Comment

tijd voor een korte update...en een vraag...

trainingen gaan lekker....icm met mn spinning een goed ritme gevonden

mijn 2e schema gaat beter dan de 1e
                                nu 3x in de week fullbody...alle oefeningen 3x10
                                en ik merk....mijn spieren groeien...beter zichtbaar en beduidend meer kracht
                                gewicht is nu 67kg en bodyfat is weer eens 3% gedaald

maar ik merk dat aan het einde van mijn training...vermoeidheid...ook als ik wat extra KH neem
                                de volgorde wissel ik regelmatig om, om alle spiergroepen ook eens écht maximaal te belasten

mijn trainer opperde het idee om over te stappen op een 3daagse split
                                terwijl mijn fysio(af en toe een sportmassage)...me vertelde dat ik bij fullbody meer spieren zou ontwikkelen omdat ik dan 3x in de week de spieren belast ipv 1x

nu ben ik benieuwd naar jullie idee hierover
                                dus alle tips zijn welkom!!!
                                Nu ben ik wel benieuwd of jij de fysio ook hebt verteld over je andere trainingen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X