Mvos - Trainings Log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mvos View Post
    ben blij dat je mijn vrouw een lekker wijf vind

Goeie smaak heb je lol

Comment

Nu tijd voor een flinke junkmaaltijd tijdens het kijken van de laatste afleveringen van true blood season 5

Dubbele hamburger speciaal
      Patat mayo
      Frikandel speciaal
      1 liter cola
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Geniet der maar van:P

Maar dat zal wel lukke

Comment

Werd vanmorgen wakker met flinke spierpijn in mijn rug en vooral mijn onderrug is niet blij met me.
          (hallo deadlifts)

Training van vanmorgen was borst en triceps en dat ging lekker.
          Veel focus op negatief gehad en wat laatste sets waren minder gewicht maar meer reps.
          Goede pomp de hele training gehad in zowel borst als triceps.

incline hammer strengh machine
          12 x 80
          10 x 100
          08 x 100
          set 4 was een 3 voudinge drop set vanaf 100 kilo

Seated cable hammer press
          14 x 40
          10 x 60
          10 x 80
          08 x 100

incline DB fly's
          10 x 18
          08 x 22
          08 x 24

Cable cross
          FST 7 - 30 kilo per arm

rope push downs
          4 sets rond de 12 reps - laatste set lichter gewicht en ongeveer 20 reps

DB skull crushers
          3 sets - 10 kilo rond de 10 reps

CGBP
          2 sets - 15 reps - 60 kilo

Cable kick backs
          2 sets 10 reps

Comment

Vanmorgen schouders gedaan ,maar alles in omgekeerde volgorde (presses als laatste)
            Was wel weer even wennen ,maar het voelde goed en compleet anders aan dan normaal.
            Verandering was even goed voor het shock effect.
            gewicht bij de presses was een stuk lager als normaal ,maar de verzuring en pomp niks minder.

cable side raises (achter de rug)
            4 sets - 12 reps - 15 kilo

machine side raises
            4 sets - 6/8 reps - 60 kilo

cable rear delts
            3 sets - 10/12 reps - 40 kilo

seated DB bent over rear delts
            2 sets - 15 reps - 14 kilo p.a.

Face pulls
            2 sets - 10 reps - Full stack

cable 1 arm front raises
            2 sets - 12 reps - 20 kilo

DB shrugs
            4 sets - 15 reps (3 sec vasthouden) - 40 kilo p.a.

Clean & Press
            3 sets - 8/10 - 60 kilo
            Last edited by Mvos; 29-09-2012, 10:58.

Comment

Mooie trainingen man, vraagje kloppen je stats in je onderschrift nog? aangezien je een stuk lichter DL en SQ??
              Verder leuk log man..ik lees het graag, nog getrained met die andere 2 podiumbeesten

Comment

Originally posted by quibus View Post
                Mooie trainingen man, vraagje kloppen je stats in je onderschrift nog? aangezien je een stuk lichter DL en SQ??
                Verder leuk log man..ik lees het graag, nog getrained met die andere 2 podiumbeesten
                Stats kloppen nog wel.
                Ik zet altijd mijn 1 rep max in een periode dat ik bv 8 weken alleen op kracht aan het trainen ben.
                Op dit moment zit ik absoluut niet in een krachtfase en pas mijn trainingen erop aan.
                Deadlifts was bv weer een erg lange tijd geleden,omdat ik meer op rack pulls gefocussed heb.
                Ook zaten de deadlifts aan het einde van mijn workout wanneer mijn rug al zo vol zat dat het gaan voor reps op een "veiliger" gewicht meer dan genoeg is om te doen wat het moet doen.

Laatst wel meer op kracht gefocussed met bankdrukken er daar was 20 kilo bijgekomen en zit nu op 150,maar het beste voel ik mijn pecs werken als ik rond de 100/110 blijf.
                Het is dus ook een stuk mind/muscle connectie die mee werkt aan de keuze van de gewichten.
                Neem daarbij de verschillende volgorde in de trainingen en voor de manier van uitvoeren (langzaam,snel,negatief ect) evenals extra technieken (drop sets,rest/pause ect) en je zal merken dat andere (lagere) gewichten meer dan genoeg zijn.

In mijn mening heeft iedere fase een plaats in een bepaalde periode voor het halen van je doelen.

Comment

Zo duidelijk verhaal, thnx

Comment

Mooi logje.

Vraagjes:
                    Waarom focus jij op rack pulls ipv deadlifts? Komt dat door onderrug problemen?
                    Die Meadows Rows zien er leuk uit. Is het heel anders van db rows?
                    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Zo duidelijk verhaal, thnx
                      No problem

Originally posted by Toph View Post
                      Mooi logje.

Vraagjes:
                      Waarom focus jij op rack pulls ipv deadlifts? Komt dat door onderrug problemen?
                      Die Meadows Rows zien er leuk uit. Is het heel anders van db rows?
                      Ik vind deadlift een geweldige oefening,maar ik doe vooral rackpulls omat ik dan bijna voor de volle 100% op mijn rug kan focussen zonder mijn zorgen te hoeven maken over het lift off gedeelte.
                      Bij mijn rug training van deze week faalde ik ook op hamstrings ipv mijn (onder) rug.

Voor hamstrings doe ik veel liever stiff legged deadlifts dan conv. deadlifts.
                      Eigenlijk weer voor dezelfde reden , bij sld hoef ik niet op mijn rug te focussen (zo hoog kom ik niet eens) en kan me dus vol op mijn hamstrings en glutes focussen.

Als ik weer in een kracht fase zou zitten dan gaan de deadlifts er weer vol in.

Meadow rows vind ik een erg fijn oefening ,omdat ik deze veel lager in mijn lats voel dan db rows ( ook al zijn db rows een erg goede oefening)
                      Ik doe deze op een supported t-bar row - dus de baan van de stang is iets meer naar buiten dan wanneer je deze met een losse stang zou doen.
                      Vandaar dat je ook een andere hoek van je lats raakt.
                      Last edited by Mvos; 30-09-2012, 10:56.

Comment

Weer een erg duidelijk verhaal Mvos van jouw kant waarom je bepaalde dingen doet. Ikzelf prefeer ook Romanian Deadlift voor de hams en glutes, zodat ik me niet op de lift-off hoe te letten. Voor zover je een vergelijking kan maken tussen conv. dl en rdl dan wat betreft het aanspreken van de hams en glutes.

Leuk om te lezen dat je zo varieert in snelheden, reps en gewichten en daar al zo vrij mee kan "spelen" om je spieren te laten groeien. Bij mij zal dat nog wel even duren voor ik zover ben.
                        "Straight outta gym"

Comment

No problem

Ik vind deadlift een geweldige oefening,maar ik doe vooral rackpulls omat ik dan bijna voor de volle 100% op mijn rug kan focussen zonder mijn zorgen te hoeven maken over het lift off gedeelte.
                          Bij mijn rug training van deze week faalde ik ook op hamstrings ipv mijn (onder) rug.

Voor hamstrings doe ik veel liever stiff legged deadlifts dan conv. deadlifts.
                          Eigenlijk weer voor dezelfde reden , bij sld hoef ik niet op mijn rug te focussen (zo hoog kom ik niet eens) en kan me dus vol op mijn hamstrings en glutes focussen.

Als ik weer in een kracht fase zou zitten dan gaan de deadlifts er weer vol in.

Meadow rows vind ik een erg fijn oefening ,omdat ik deze veel lager in mijn lats voel dan db rows ( ook al zijn db rows een erg goede oefening)
                          Ik doe deze op een supported t-bar row - dus de baan van de stang is iets meer naar buiten dan wanneer je deze met een losse stang zou doen.
                          Vandaar dat je ook een andere hoek van je lats raakt.
                          Duidelijk
                          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                            Weer een erg duidelijk verhaal Mvos van jouw kant waarom je bepaalde dingen doet. Ikzelf prefeer ook Romanian Deadlift voor de hams en glutes, zodat ik me niet op de lift-off hoe te letten. Voor zover je een vergelijking kan maken tussen conv. dl en rdl dan wat betreft het aanspreken van de hams en glutes.

Leuk om te lezen dat je zo varieert in snelheden, reps en gewichten en daar al zo vrij mee kan "spelen" om je spieren te laten groeien. Bij mij zal dat nog wel even duren voor ik zover ben.
                            Duurde bij mij ook een hele lange tijd voordat ik dat door had en nog steeds kan het vele malen beter en zal ik nog steeds oefening anders moeten uitvoeren om meer resultaat te behalen.
                            Daarom vind ik luisteren naar andere altijd belangrijk om daar vervolgens mijn eigen keuze's in te maken.
                            Op het moment dat je denkt dat je alles weet en alles goed uitvoerd is het moment dat je geen reet verder meer zal komen. my 2 cents

Originally posted by Toph View Post
                            Duidelijk
                            U vraagt , ik beantwoord

Comment

Elleboog gaat meer naar buiten dan bij DB rows ,dus raakt die een iets andere hoek van je lats.
                              zeker als je deze bovenaan vasthoud voor een sec. of 2 voel je het echt super goed.

http://www.youtube.com/watch?v=NMONO_cTI-Q

Comment

Duurde bij mij ook een hele lange tijd voordat ik dat door had en nog steeds kan het vele malen beter en zal ik nog steeds oefening anders moeten uitvoeren om meer resultaat te behalen.
                                Daarom vind ik luisteren naar andere altijd belangrijk om daar vervolgens mijn eigen keuze's in te maken.
                                Op het moment dat je denkt dat je alles weet en alles goed uitvoerd is het moment dat je geen reet verder meer zal komen. my 2 cents.
                                Ja, precies. Het kan altijd wel iets beter en ikzelf zit ook nog elke training te voelen en bewegen om te proberen me hams zo goed mogelijk aan te spreken tijdens de rdl! Het is en blijft passen, meten en aanpassen.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X