Pursuing The Vision

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Afgelopen
    Rug en hamstrings training.

    Geen succes, aangezien ik bij het hamstring gedeelte mijn back pump er niet uit kreeg, waardoor ik minder ideaal hamstrings heb kunnen trainen.

    Het squat rack was bezet, waardoor ik geen rack pulls en/of deadlifts kon doen. Balen.

    Pull ups, strict
    5 x 5-6 bw
    Meer zit er niet, heavy as fuck..

    One arm machine row
    3 x 8 10 gewichten
    Goed erin duiken

    V-bar pulldown
    3 x 10-15 8-10 gewichten
    Doorgaan tot falen en dan 2-3x droppen

    Db row, strict
    3 x 8 26kg ea

    Rope row
    3 x 8-12 4-6 gewichten
    Goed ver doortrekken, laag.

    Straight arm pulldown
    3 x 10 80kg + 1 dropset tot falen

    Lying leg curl
    2 x 6-12 6-8 gewichten
    Hier schoot de back pump er helemaal in, verkrampen als een gek

    Seated leg curl
    2 x 8-12 15-18 gewichten
    Hier werd het nog erger

    Db Romanian deadlift
    4 x 8-10 30kg ea
    Vechten tegen de back pump, kreeg toch goede stretch

    Machine Hyperextensions
    3 x 10 full stack
    Pijnlijk as fuck, zeker met die back pump.


    Commentaar:
    Geen heavy ass weight training qua gewichten, maar wel goed. Grappig die onderzoeken die aantonen dat al die verschillende oefeningen geen verschil maken voor je lat contractie, ikzelf voel dit toch wel degelijk. Het verschil tussen een V-bar pulldown vs. pull up. Een db row vs. rope row etc. etc.

    Goed getraind, rug vanuit zoveel mogelijk hoeken bewerkt en dat voel ik vandaag wel.
    "Straight outta gym"

    Comment


    • #32
      De grote dag, gister dus.
      Met Mvos getraind, en weer de nodige dingen opgestoken, geposeerd en verder weer balls to the wall getraind, no bullshit maar een hard werk training.

      Ik weet niet alle gewichten meer, maar dat boeit niet.

      Pecs, biceps en onderarmen
      Barbell bench press
      3 x 2-3 reps + 1 met hulp 100kg
      1 x F 120kg (kijken wat er in zat voor die dag)
      1 x pump till you drop met 40kg, niet te zuinig. Ik kreeg er 5 cm op me borst bij. Mvos had er wel 10 bij gekregen, denk ik

      Incline db press
      3 x 10-12 30kg ea
      1 x F 40kg (kijken wat er in zat voor die dag)
      1 x 12 24kg ea

      Machine fly
      2-3 x 8-10
      1 x dropset tot dropset tot falen tot falen.

      Cable chest fly
      hoog, midden, laag en dropsets.
      4 x 6-15

      Bicep curl op lat pulldown
      3 x 8-12
      1 x dropset, static holds etc. etc.
      Omg, dacht dat me biceps gingen ontploffen. Die pomp zonder front delt en onderarm pomp erbij. Niet te doen. Dit is een blijvertje.

      Standing cable curl
      3 x 8-10

      Cable hammer curl
      3 x 10
      1 x droppen en pompen


      Wrist curl voor langs
      3 x 10-15

      Wrist curl achter langs
      3 x 10-15

      Daarna poseren geoefend, wat tips meegekregen en weer wat dingen opgestoken.
      Mvos ging zelf ook nog uit de kleren en ondanks dat dit zijn off-season shape was vond ik dat hij er nog bruut bij stond. Benen en bovenlijf zijn ook nog goed droog voor zijn shape. Bruut.


      Commentaar:
      Top training, hard getraind en dat merk ik wel. Weer nieuwe dingen geleerd om mee te nemen. Verder gepraat over de meer theorie vs. praktijk dingetjes, dieet, training, poseren etc.

      Eind conclusie was dat als je goed wil worden in iets dat je het gewoon moet doen en veel. Er is geen vervanging voor hard werk. Die paar bicep oefeningen waren intens overigens. Bewijst maar weer dat een oefening geen oefening is, maar dat je met je kop moet trainen om indien nodig bepaalde schakels uit de ketting te halen om andere punten te benadrukken. En die paar kg's op die barbell, db of apparaat zullen allemaal wel.

      Die dropsets tot falen blijven ook altijd echt killing, M had een filmpje gemaakt bij de chest fly waarbij ik op het einde met een verdwaasd en zielig gezicht leeg voor me uit zat te staren, leeg is leeg



      M, ik wil je bedanken voor de training, tijd, tips en gezelligheid. De gym was vet en bedankt om deze te laten zien. Jammer dat ik Jerry niet heb kunnen ontmoeten, maar dat komt nog vast wel een keer .
      Je staat er nog top bij voor off-season en ik weet zeker dat je nog een heel eind gaat komen de komende tijd en daarna begin het echte shredden voor dat wedstrijd fysiek. Go for it, bro op naar die 1ste plek.
      Last edited by Iron Mind; 09-07-2014, 16:28.
      "Straight outta gym"

      Comment


      • #33
        Bedankt maat!

        Het was een erg leuke en goede dag/ training.

        Ik vind het altijd interessant als men nieuwe dingen wil leren en vooral als je ergens tegenaan loopt voor een oplossing te zoeken. (zoals je onderarm / schouders bij biceps)

        Poseren was goed en iets wat je moet blijven doen om goed te leren wat en hoe je je spieren aanspant.

        Je stond er goed bij vergeleken met de vorige keer dat ik je zag ,dus ga zo door!


        ps, dat verdwaasde gezicht van je is geniaal,...wie / waar /hoe / wat,...wie ben ik?
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

        Comment


        • #34
          @ Mvos, thanks, bro. Waardeer het zeker allemaal.

          Week 2
          Delts, rotator cuff, traps en triceps
          Rust: 1-3 minuten

          Overhead press

          1 x 5 60kg (easy)
          1 x 5 65kg (easy)
          1 x 3 70kg
          1 x F 80kg (ter hoogte van mijn bovenkant hoofd dit keer..)
          1 x 3 70kg
          Explosief

          Front raise + db side raise
          3 x 8-10 10-15kg + 3 x F 3-6kg ea

          Machine side raise
          3 x 8-12 7-8 gewichten

          Face pulls
          3 x 12-15 full stack

          Bent-over cable reverse fly

          3 x 8-10 15-20kg ea

          Incline db shrug
          3 x 10-12 22-24kg ea

          Barbell shrug
          3 x 6-10 100-120kg
          Laatste set zo lang mogelijk bovenin vasthouden 15 sec
          Schouders goed naar achteren

          Internal rotation + external rotation
          3 x 6-15 + 3 x 6-15

          One arm cable pushdown
          3 x 6-12 50kg

          Overhead cable extension
          3 x 8-10

          Bench dips
          3 x 8-12


          Commentaar:

          Goede training, elke keer als ik me arm optil word ik aan de training herinnerd en hetzelfde geldt ook voor de triceps.

          Ikzelf ben nu ook maar begonnen voor front delt isolatie werk om de separatie tussen front delts en pecs te benadrukken. Plus extra werk ervoor zal me sterkere front delts opleveren en dat kan best handig zijn voor toekomst bench en overhead werk.


          Gewicht vanochtend 82,6kg, dus ik ben alweer wat kg's kwijt na die re-bound. Zit momenteel op 4200kcal per dag en op 3800kcal met rust, alles exclusief cardio. Slaap gemiddeld nu 9uur per nacht en ik voel dat ik het nodig heb.


          Vanavond quads, calves en core. Hamstrings doen nog aardig pijn ondanks dat ik ze voor mijn gevoel minder kon aanpakken vanwege de backpump
          "Straight outta gym"

          Comment


          • #35
            Week 2
            Quads, adductoren en kuiten
            Rust: 1-3 minuten


            Full front squat
            1 x 5 100kg
            2 x 3 110kg
            Ging best lekker

            Bulgarian split squat
            3 x 8 18kg ea

            One leg leg press
            3 x 8-10 70kg

            Db walking lunges
            2 x 20 stappen 18kg ea

            Db lunges op de plek
            1 x 8 op en neer per been 26kg ea
            Daarna even gerust en door
            1 x 20 stappen 18kg ea

            Leg extension
            3 x 8-12 8-12 gewichten

            Abduction machine
            3 x 8 110kg

            Adduction machine
            3 x 8 110kg

            One leg calf raise
            1 x 12 40kg
            3 x 6-8 60kg

            Seated calf raise
            4 x 8-12 40-50kg


            Commentaar:
            Aardig temperatuurtje in de gym met dit weer i.c.m. benen trainen. Het zweet droop er vanaf, maar goed men heeft handdoeken uitgevonden dus niks aan het handje. Gewoon accepteren dat het lekker warm is en doorpakken. De beentjes zijn in ieder geval weer goed aangepakt.

            Morgen een verdiend rustdagje en dat zaterdag een power training waarschijnlijk.
            "Straight outta gym"

            Comment


            • #36
              Change of plans, wat doe je als je quads, hams, glutes nog gefrituurd zijn van de afgelopen quad training.
              Juist dan skip je de full body workout en pak je een extra pecs, biceps en onderarm training?

              Morgen rustdag en dan maandag maar die power workout met deadlift, (front) squat, bench press en overhead press, pendlay-/T-bar row en wat assists.

              Momenteel voelt de front squat beter aan dan de back squat. Zeker met het oog op meer quad ontwikkeling kan dit zeker ook geen kwaad. Dit is daarvoor enkel beter.

              Week 2
              Pecs, biceps + onderarmen
              Rust: 1-2 minuten

              Bench press, speed sets
              3 x 3 80kg

              Db bench press, feet up
              1 x 8 34kg ea
              1 x 6 + 2 met hulp 34kg ea
              1 x 6 34kg ea

              Incline db press
              3 x 6 30kg ea

              Standing cable fly
              3 x 10 bovenin + 10 onderin (min of meer tot falen) 30kg

              Machine fly
              3 x 8-12Ik kon geen extra volume meer in de pecs krijgen door ze samen te knijpen, dus dat was de conclusie dat het genoeg was voor vandaag met de pecs.

              Lat pulldown bicep curl
              3 x 10-12
              1 x 15 + 3
              Static holds etc. Epic oefening

              Standing bicep cable curl
              3 x 8-10 30kg

              Rope curl
              3 x 8-12
              1 x dropset, 5 reps vanaf full stack en weer omhoog tot falen

              Reverse wrist curl
              4 x 6-8 20kg

              Wrist curl
              4 x 8-12 30kg


              Commentaar:
              Top training, mmc met pecs was al een stuk beter dan normaal, maar met biceps maak ik nu ook grote sprongen. De training met Mvos heeft zeker weer een steentje daaraan bijgedragen. Nice.
              Ik merk wel dat mijn quads, hams en calves veel langer nodig hebben om te herstellen dan bijv. borst, delts en armen. 2x per week quads en hams trainen zou voor me gevoel een dikke overkill zijn als ik nu alleen al kijk hoe fucked me benen voelen van de afgelopen weken na de quad training, want dit is morgen ook nog niet over en dan is er al 72u voorbij.

              Vast ook een kwestie van gewenning, maar het is iets wat mij opvalt tijdens mijn split trainings tijd nu ik quads, hams opsplit.



              http://www.youtube.com/watch?v=Ps4hAQ_Fp5k
              Last edited by Iron Mind; 12-07-2014, 18:13.
              "Straight outta gym"

              Comment


              • #37
                Originally posted by Iron Mind View Post
                Ik merk wel dat mijn quads, hams en calves veel langer nodig hebben om te herstellen dan bijv. borst, delts en armen. 2x per week quads en hams trainen zou voor me gevoel een dikke overkill zijn als ik nu alleen al kijk hoe fucked me benen voelen van de afgelopen weken na de quad training, want dit is morgen ook nog niet over en dan is er al 72u voorbij.
                Vast ook een kwestie van gewenning, maar het is iets wat mij opvalt tijdens mijn split trainings tijd nu ik quads, hams opsplit.
                Heel herkenbaar.

                Ik volg sinds kort een soortgelijk schema(borst/biceps/onderarmen+rug/triceps.quads/kuiten en schouders/hamstrings)en ik moet ook nog de juiste balans zien te vinden.

                Afgelopen woensdag bv heb ik hamstrings getraind en gisteren waren eigenlijk quads en kuiten aan de beurt,maar door de spierpijn in mijn hams was dat geen goed idee.
                Een beetje spierpijn is niet erg,maar als je quads train,belast je hamstring ook weer bij verschillende oefeningen.

                Normaal gesproken train je je benen compleet in 1 training en zijn ze weer voldoende hersteld als ze weer aan de beurt zijn,maar door het splitten van quads/hamstrings moet je er toch wat meer rekening mee houden.

                Maar ik ga er ook van uit dat dat gewenning is en dit ook komt door de andere(lees:betere) belasting.
                Het schema bevalt me in ieder geval erg goed,omdat ik nu niet meer het idee heb dat ik sommige oefeningen op het einde een beetje afraffel.
                DIVIDE ET IMPERA

                Comment


                • #38
                  ik splits ook op , heb soms een week spierpijn in de hammies .

                  nadeel wel voor je rug en quads training .

                  nu wissel ik af . train ik 3dagen bv na mekaar dan doe ik quads hams kuiten / borst delts en tri / back bi

                  train meer verspreid dan doe ik quads kuiten / borst delt tri /back hams
                  You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                  The upper back is the new chest Defranco

                  Comment


                  • #39
                    We hebben toch elke dag spierpijn boys?

                    Wat meeste mensen doen is aan einde van quads/hams nog ff snel kuiten afwerken. Zonde.

                    daarom doe ik kuiten nooit bij quads/hams.
                    Zijn al slechte spiergroep

                    Nu aan bouwen iron mind?
                    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by rainman View Post
                      Heel herkenbaar.

                      Ik volg sinds kort een soortgelijk schema(borst/biceps/onderarmen+rug/triceps.quads/kuiten en schouders/hamstrings)en ik moet ook nog de juiste balans zien te vinden.

                      Afgelopen woensdag bv heb ik hamstrings getraind en gisteren waren eigenlijk quads en kuiten aan de beurt,maar door de spierpijn in mijn hams was dat geen goed idee.
                      Een beetje spierpijn is niet erg,maar als je quads train,belast je hamstring ook weer bij verschillende oefeningen.

                      Normaal gesproken train je je benen compleet in 1 training en zijn ze weer voldoende hersteld als ze weer aan de beurt zijn,maar door het splitten van quads/hamstrings moet je er toch wat meer rekening mee houden.

                      Maar ik ga er ook van uit dat dat gewenning is en dit ook komt door de andere(lees:betere) belasting.
                      Het schema bevalt me in ieder geval erg goed,omdat ik nu niet meer het idee heb dat ik sommige oefeningen op het einde een beetje afraffel.
                      Het is niet eens zozeer dat mijn hams het hekelpunt zijn, maar gewoon de quads en hams apart. Ik kan nu mijn hams en vooral quads met veel meer intensiteit trainen en er meer nadruk op leggen dat ik vooral quads de aandacht kan geven die zij verdienen. Ook bij de quad training is er overlap naar hams namelijk. Dat is ook waarom ik op hams dag, maar 6-8 sets doe. Bij de quad training zitten ook wel ruim 6-9 sets waar hams mee doen ondanks dat de focus ligt op quads.

                      Ik vind dit veel meer ideaal. Je sloopt nu gewoon quads of hams, volgende spiergroep en done. Zoals de afgelopen quad training zie ik mezelf niet nog een spiergroep doen zoals hams. Enkel nog klein werk erna en klaar. Genoeg is genoeg. Ik vind ook dat ik nu veel beter me benen train nu ik het opdeel.

                      Originally posted by mascotte View Post
                      ik splits ook op , heb soms een week spierpijn in de hammies .

                      nadeel wel voor je rug en quads training .

                      nu wissel ik af . train ik 3dagen bv na mekaar dan doe ik quads hams kuiten / borst delts en tri / back bi

                      train meer verspreid dan doe ik quads kuiten / borst delt tri /back hams
                      Ik heb het vooral in de quads, niet te doen soms. Van hams heb ik nooit echt teveel last bij rug, quad training.

                      Knap dat je back + hams kan doen. Ik kreeg laatst een back pump door de overlap met rug, hams training en ik moest een stuk lichter gaan bij rug, hams vanwege de pomp. Niet te doen gewoon.
                      "Straight outta gym"

                      Comment


                      • #41
                        oei , misverstandje (mijn hams lopen achter )

                        ik begin dus met een RDL /rack pull variant , en dan ga ik verder met bv lat pull (overhand wide /underhand smaller )
                        seated cable row etc ... daarna leg ik de bar op de spotters en ga ik BOR doen .

                        maar ipv volledig parralel met de grond te zijn , trek ik de de bar tegen het rek omhoog . enfin je hele achterkant is kapot en daarna nog wat GHR om de shit af te maken . bij de curls leg ik de db's op een bankje want je legs gaan zo shaken dat je je niet meer kan bukken .

                        dit werkt wel lekker voor mij , maar kan me voorstellen dat een ander het kut vind .
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                        The upper back is the new chest Defranco

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Ruhl View Post
                          We hebben toch elke dag spierpijn boys?

                          Wat meeste mensen doen is aan einde van quads/hams nog ff snel kuiten afwerken. Zonde.

                          daarom doe ik kuiten nooit bij quads/hams.
                          Zijn al slechte spiergroep
                          Spierpijn heb ik 7 dagen per week, klopt.

                          Kuiten heb ik ook nooit bij benen getraind en dat beviel me erg goed .
                          Ze zijn redelijk gegroeid op die manier.
                          Ik denk dat ik kuiten ook weer bij bv borst of rug ga trainen ,al wordt het dan nog iets lastiger aangezien je benen in 3 trainingen opsplitst.
                          Misschien probeer ik het bij schouders/hamstrings een keer.
                          Nu merk ik ook dat ik na een flinke quadtraining mijn kuiten niet meer optimaal kan trainen.

                          Ach, zo blijven we lekker bezig toch?
                          DIVIDE ET IMPERA

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Ruhl View Post
                            We hebben toch elke dag spierpijn boys?

                            Wat meeste mensen doen is aan einde van quads/hams nog ff snel kuiten afwerken. Zonde.

                            daarom doe ik kuiten nooit bij quads/hams.
                            Zijn al slechte spiergroep

                            Nu aan bouwen iron mind?
                            |

                            We hebben zeker elke dag spierpijn, maar er is voor mij een verschil tussen functionele spierpijn en niet-functioneel. En de niet-functionele spierpijn is dan de spierpijn waarbij je prestaties er enkel onder lijden en je minder optimaal door kan presteren. De spierpijn waar je niet even door heen traint zeg maar. De tijdelijke echte overkill training zeg maar. Op zich niets mis mee, je moet enkel even wat lichter pakken of wat schuiven in je training. We doen aan bodybuilding namelijk en niet aan bodydestruction (tot op zekere hoogte wel natuurlijk)

                            Jup, ik ben nu aan het bouwen. Tijd voor het volgende level, de 90+ regio.

                            Originally posted by mascotte View Post
                            oei , misverstandje (mijn hams lopen achter )

                            ik begin dus met een RDL /rack pull variant , en dan ga ik verder met bv lat pull (overhand wide /underhand smaller )
                            seated cable row etc ... daarna leg ik de bar op de spotters en ga ik BOR doen .

                            maar ipv volledig parralel met de grond te zijn , trek ik de de bar tegen het rek omhoog . enfin je hele achterkant is kapot en daarna nog wat GHR om de shit af te maken . bij de curls leg ik de db's op een bankje want je legs gaan zo shaken dat je je niet meer kan bukken .

                            dit werkt wel lekker voor mij , maar kan me voorstellen dat een ander het kut vind .

                            Oh op die manier, slim dat je een manier gevonden hebt die werkt voor jou. Daar draait bodybuilding om. Je zwakke punten prioriteit geven en daaraan werken (net zolang tot het je betere punten worden, haha ).

                            Netjes, bro. Goed bezig.

                            p.s. Rack pull is overigens niet voor je hams eh, maar juist voor je rug. Deadlift is meer voor je hams en rug. Rack pulls juist enkel rug.



                            Wat betreft het kuiten, ikzelf wil misschien kuiten nogmaals bij delts, rotator cuff, traps en hams pakken, maar dat is an sich al best een volle training.

                            Maar goed met 8 sets kuiten moet ik in principe zo klaar kunnen zijn natuurlijk. Ik heb nooit kleine kuiten gehad, maar voor meer kwaliteitsmassa zal ik deze toch wat vaker proberen te gaan trainen..

                            Net zoals onderarmen, wil je dat die spieren groeien dan moet je ze gewoon trainen met dezelfde intensiteit als je andere spiergroepen, period.
                            "Straight outta gym"

                            Comment


                            • #44
                              Rack pulls enkel rug zou ik nu ook weer niet zeggen, heb je trouwens een studie over dat rack pulls minder voor hamstrings is dan deadlift? Ik denk dat ook overigens maar ik heb deze nog niet gevonden/ nog niet naar gezocht.
                              I'm not special, but not the same as you.
                              Because I do things you will never do.
                              SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by nbtp View Post
                                Rack pulls enkel rug zou ik nu ook weer niet zeggen, heb je trouwens een studie over dat rack pulls minder voor hamstrings is dan deadlift? Ik denk dat ook overigens maar ik heb deze nog niet gevonden/ nog niet naar gezocht.
                                Laat ik het anders formuleren, je benadrukt je rug er meer mee dan bij deadlifts. Zo voelt het bij mij tenminste. Ik heb hier geen onderzoek van, maar goed. Ik vind al die EMG studies ook wel interessant, maar kijk liever naar wat ikzelf voel bij allerlei oefeningen.

                                Nu moet ik ook wel zeggen dat ik nog niet heel lang rack pulls doe, dus echt veel kan ik er nog niet over kwijt. Maar mijn eerste ervaring zegt dat ik met rack pulls meer rug/minder hams benadruk dan bij de deadlift. Echt hard maken kan ik dit nog niet, ook niet vanuit mijn eigen ervaring.
                                "Straight outta gym"

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X