Pursuing The Vision

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

RDL dan bar op spotters ==> rack pull

belachelijk soms dat je zoveel verschillende accenten kunt leggen , met een bar naar beneden te laten gaan (reet naar achteren ) of de bar van beneden naar omhoog te trekken rack pull .
    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Je slaat het onderste stuk van een deadlift toch over ,dus het gedeelte hams oprekken en samentrekken zit er niet bij.
      (Anders zou kortere rom bij alles moeten werken)

Hams worden dus gebruikt om kracht mee te zetten en te stabiliseren ,maar het gewicht vd oef. word omhoog getrokken door de rug en het vooruit duwen van je heupen / glutes.

Dat is ook meteen de reden waarom je rack pulls (bijna) altijd sterker zal zijn dan je deadlift.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by mascotte View Post
        RDL dan bar op spotters ==> rack pull

belachelijk soms dat je zoveel verschillende accenten kunt leggen , met een bar naar beneden te laten gaan (reet naar achteren ) of de bar van beneden naar omhoog te trekken rack pull .
        Welkom in de fantastische wereld van bodybuilding waarbij je het ijzer gebruikt om je eigen levende beeldhouwwerk mee te vormen. Waarbij je met allerlei kleine aanpassingen van oefeningen een geheel ander effect of meer benadrukken effect creëert.

Originally posted by Mvos View Post
        Je slaat het onderste stuk van een deadlift toch over ,dus het gedeelte hams oprekken en samentrekken zit er niet bij.
        (Anders zou kortere rom bij alles moeten werken)

Hams worden dus gebruikt om kracht mee te zetten en te stabiliseren ,maar het gewicht vd oef. word omhoog getrokken door de rug en het vooruit duwen van je heupen / glutes.

Dat is ook meteen de reden waarom je rack pulls (bijna) altijd sterker zal zijn dan je deadlift.
        Is ook de logica in mijn ogen. Precies hetzelfde verhaal voor bankdrukken tot je borst of 2 vuisten boven je borstkas. We hebben hier voorbeelden te over van.

Wat betreft kracht klopt het in ieder geval zeker. Ikzelf heb niet een ideaal rack om in de rack pullen, dus ik moet de excentrische fase teveel sturen naar mijn idee, maar ik heb mijn eerste paar keren ook gewoon 2-3x 200kg getrokken met racks. Dat krijg ik ook niet altijd met deadliften van de grond, dusja. Het verschil in kracht zit hem er zeker wel.
        "Straight outta gym"

Comment

Hmm, de quad training wan afgelopen donderdag, maar de spierpijn is eigenlijk nog best heftig nu. Aanspannen is nog behoorlijk pijnlijk.

Ik zit nog even te denken wat ik voor vanavond ga doen. Misschien een lower body training en morgen upperbody en dan weer zo door. Eens 6 dagen per week trainen deze week voor de fun.

Denk dat ik vanavond ga deadliften en front squatten met aardig hoog volume qua sets en dan klaar. Of misschien nog wat romanian deadlifts en leg press. Kuiten pak ik er ook gelijk bij. Die fuckers wil ik ook weer 2x per week pakken.

Lichaamsgewicht zit nu op 83,4kg nuchter 's ochtends dus we stijgen weer langzaam. Kcal gaan deze week weer met 100-200kcal omhoog op trainingsdagen. Rustdagen blijven hetzelfde. Alles nog exclusief cardio.

Morgen wokken, incoming bloated belly met abs #gainz #bulk
          Last edited by Iron Mind; 14-07-2014, 11:22.
          "Straight outta gym"

Comment

Week 3 bulk
            Lower body power training
            Rust: 2-3 minuten

Deadlift
            3 x 3 180kg
            3 x 5 160kg

Front squat
            3 x 3 107,5kg
            3 x 5 95kg

One leg leg press
            1 x 10 80kg
            1 x 8 90kg
            1 x 6 100kg

Calf raise op leg press + seated calf raise
            3 x 4-6 90-100kg + 3 x 5-8 ?

Commentaar:
            Goed, zwaar getraind voor me gevoel. En de gewichten waren op zich ook wel geinig. Ondanks dat de beentjes nog aardig fucked up voelde heb ik toch onderlichaam getraind gisteren.

Behoorlijk basic training dacht ik zo. Deze training had als doel om wat sets zwaar te gaan en de overige sets meer volume te draaien en wat extra oefenmomentjes te hebben voor de techniek.
            De 3 reppers waren echt goed zwaar (0-1 rep speling voor mijn gevoel) en bij de 5 reppers ging het weer iets makkelijker (1-2 reps speling voor mijn gevoel).

Vanmiddag bovenlichaam trainen; hoofdoefeningen worden bench press, overhead press, pendlay/T-bar row en nog wat direct delt en arm werk.

Lichaamsgewicht schommelt nu al 1 week rond de 83 ondanks de kcal ophoging, dus dat is geen goed teken lijkt mij dat ik niet te hoog zit qua kcal momenteel ondanks dat ik geen cardio meer doe.
            Last edited by Iron Mind; 15-07-2014, 10:11.
            "Straight outta gym"

Comment

Als je spierpijn hebt wat zeg jij dan doortrainen of een extra dagje rust nemen op dat lichaams deel?
              Ik doe nu een schema waarbij je een lichaamsdeel 2x per week pakt maar dat lukt vaak niet
              gewoon omdat ik erg veel spierpijn krijg na elke training die ik doe.
              Dus wat zou jij zeggen doortrainen of rust?en waarom?

Comment

Originally posted by rudie View Post
                Als je spierpijn hebt wat zeg jij dan doortrainen of een extra dagje rust nemen op dat lichaams deel?
                Ik doe nu een schema waarbij je een lichaamsdeel 2x per week pakt maar dat lukt vaak niet
                gewoon omdat ik erg veel spierpijn krijg na elke training die ik doe.
                Dus wat zou jij zeggen doortrainen of rust?en waarom?
                Hangt ervan af wat voor spierpijn het is. Ikzelf ga altijd wel trainen wat voor spierpijn ik ook heb. Ik pas soms hooguit de hoeveelheid kg en intensiteit aan. Als ik nog mega pijnlijke spieren heb dan pak ik ook gewoon bewust minder kg's en verlaag de intensiteit. Beetje de spier volpompen om actief te herstellen kan nooit kwaad.

Doortrainen, zeker als je pas op een nieuw schema zit is het vaak een kwestie van wennen. Enkel de intensiteit aanpassen.

Zo dat deadlifts je rug aanpakken merk ik wel. Me hele lats, onderrug, rhomboideus en traps doen pijn na dat dagje deadliften. Voelt altijd goed.

Over uurtje upperbody power training.
                En daarna japans eten en mezelf onbeperkt afladen.

Last edited by Iron Mind; 15-07-2014, 12:31.
                "Straight outta gym"

Comment

Week 3
                  Upperbody power workout
                  Rust: 2-3 minuten

Bench press
                  3 x 2 110kg
                  3 x 4 100kg

T-bar row
                  2 x 5 90kg aan schijven
                  1 x 3 100kg aan schijven

Overhead press
                  3 x 2 70kg
                  1 x 5 60kg
                  1 x 5 65kg
                  1 x 4 65kg

Chin up
                  1 x 3 bw+30kg
                  1 x 2 bw+40kg (minder nette reps)
                  1 x 3 bw+35kg

EZ bar curl
                  3 x 4-5 30kg aan schijven

Tricep extension
                  3 x 6 30kg aan schijven

Commentaar:
                  Top training, lekker zwaar getild en goed gefocust op de techniek. Het zijn 3x2 geworden ipv 3x3 omdat de 3e rep toch net wat te zwaar aanvoelde bij de 110kg bench. Ergens deze week, maar opnieuw proberen.

Alles voelt nu al zwaar aan door het trainen. Verder voelde me rug en benen al verkracht aan door de LB training van gisteren.

Even kijken wat ik doe voor morgen of dat ik een rustdag pak of hamstrings en delts ofzo ga trainen.

Net japans gegeten als cheatmeal. Van alles en nog wat gegeten en zit aardig vol nu. Tonijn, zalm, kip, ossenhaas, saus, stuk of 25 sushi en nog wat gefrituurde shit. Lekkah. #sushigains
                  Last edited by Iron Mind; 15-07-2014, 21:07.
                  "Straight outta gym"

Comment

denk eraan kerel . ik wil je niet demotiveren ofzo maar ...

soms kan je beter een dagje rust pakken om dan de dag erna keihard te knallen .

trainen als je verzuurd bent daar heb je niks aan , alleen frustratie krijg je dan als het niet lekker gaat .
                    You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

Comment

Originally posted by mascotte View Post
                      denk eraan kerel . ik wil je niet demotiveren ofzo maar ...

soms kan je beter een dagje rust pakken om dan de dag erna keihard te knallen .

trainen als je verzuurd bent daar heb je niks aan , alleen frustratie krijg je dan als het niet lekker gaat .
                      Je hebt gelijk, man, maar ik train nu eenmaal ook graag. Ik denk dat ik vanavond delts, rotator cuff en wat hamstrings ga doen. Deze voelen momenteel het minst fucked up. Is de spierpijn waar je gewoon doorheen kan trainen. Geen probleem.

Ik slaap de laatste tijd best veel als ik niet ben wezen stappen. Slaap nu gemiddeld per nacht 9-10u.

Lichaamsgewicht was vanochtend 85,3kg oops. 2kg gains in 1 nacht, hehe. Sodium overload as always, maar damn was fucking lekker.
                      Last edited by Iron Mind; 16-07-2014, 09:39.
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                        Lichaamsgewicht was vanochtend 85,3kg oops. 2kg gains in 1 nacht, hehe. Sodium overload as always, maar damn was fucking lekker.
                        Dat fluffyness
                        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                          Dat fluffyness
                          Allemaal spier, bro

Gisteren het volgende getraind

Week 3 bulk
                          Delts, rotator cuff, traps en hams getraind.
                          Rust: 1-2 minuten

Machine shoulder press, neutral grip

2 x 8-10
                          1 x 10 daarna partials, iso-holds.
                          My front delts are on fireeeee

Machine side raise
                          3 x 8-12 8-10 gewichten
                          Laatste set weerstand reps en iso hold

Machine reverse fly
                          3 x 8-10
                          Tussen elke set iso-hold

Cable front raise
                          3 x 8-10 strict
                          Laatste 2 sets, cheat reps met meer momentum 2-4 reps

Db side raises
                          3 x 8-10 5-6kg ea

Bent-over reverse fly
                          3 x 8-10

Db shrugs
                          3 x 10-12 34kg ea

Internal rotation + external rotation
                          3 x 8-15 + 3 x 8-15

Lying leg curl
                          4 x 8-10 9-10 gewichten

Seated leg curl
                          4 x 8-15

Calf raise op leg press
                          3 x 4-8 80-90kg

Commentaar:
                          Lekker getraind, focus blijft nog steeds op side delts liggen. Front en rear delts zijn wel aardig ontwikkeld naar mijn idee en in verhouding, behalve dat alles nog groter moet.
                          Last edited by Iron Mind; 17-07-2014, 10:40.
                          "Straight outta gym"

Comment

Ik heb al tijdje instagram, maar gebruikte het de laatste tijd niet echt meer.
                            Maar vanwege de eenvoud van uploaden van pics etc wil ik mijn link hier toch ook maar delen.

Zeker nu de komende 2 jaar in het teken van het podium bestijgen zullen staan, leek het mij leuk om actiever op instagram te worden. De nadruk zal de het komende jaar dus vooral in het teken van massa gainen staan en "zwakke, achterliggende" spiergroepen bijtrekken. Waarom pas over 2 jaar? Omdat ik voldoende massa wil gainen en nog meer kennis over voeding, training en supplementen wil opdoen alvorens ik het podium opstap. Ook ben ik op zoek naar een andere gym om mijzelf beter te kunnen gaan ontwikkelen, met meer en beter materiaal, betere openingstijden etc.

Dit alles zal gebeuren naast een voor mij erg uitdagende studie, familie verplichtingen etc.

"Do what you love, love what you do"

Eerste update:
                            Nieuw whey poeder
                            Instagram
                            "Straight outta gym"

Comment

Welke studie doe je dan?
                              Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Stond in promo by b&f die wwhey .bevalt diie een beetje ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X