Pursuing The Vision

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rustdagje.

Low-carb blijft een bitch, maar goed. Morgen weer meer carbs eten.

Kwam het volgende plaatje toevallig tegen toen ik even het web zat af te speuren:
    http://www.fitness-and-bodybuilding-...tomy-chart.pdf

Anatomie blijft de basis
    Last edited by Iron Mind; 23-11-2014, 16:41.
    "Straight outta gym"

Comment

• Rustdag routine gedaan:
      - 20 minuten core getraind en mobiliteits oefeningen
      - Foam rollen hele lichaam gerolld exclusief triceps
      - 15 minuten geposeerd

Zometeen laatste shake voor de nacht, morgen gelukkig weer trainen
      "Straight outta gym"

Comment

• Dat foam rollen, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Pica zien er goed uit trouwens!

Comment

• Originally posted by erik1982 View Post
          Dat foam rollen, wat moet ik me daar bij voorstellen?

Pica zien er goed uit trouwens!
          Thanks, man. Mooi vetpercentage weer om te bouwen, vind ikzelf.

Dit is foam rollen:
          "Straight outta gym"

Comment

• Nu heb ik er een beeld bij, maar wat is de functie?

Vp is keurig inderdaad, dan is het ook niet zo erg als er een paar procent bij komt. Paar weekjes cutten voor de zomer en je staat er weer goed op met meer massa.

Comment

• Originally posted by erik1982 View Post
              Nu heb ik er een beeld bij, maar wat is de functie?

Vp is keurig inderdaad, dan is het ook niet zo erg als er een paar procent bij komt. Paar weekjes cutten voor de zomer en je staat er weer goed op met meer massa.
              - verbeterde mobiliteit, voel me soepeler, minder stijf
              - verbeterde doorbloeding (afvoer afvalstoffen, sneller herstel)
              - pijnverlichting
              - minder last van "mummie" gevoel en "zware" spieren

Het is wel pijnlijk als je er net mee begint, maar ik begin het nou zelfs "lekker" te vinden. Maar goed pijn staat best wel nabij fijn. Pijn is fijn, zeggen ze. Dat kan ik nu langzaam ook wel zeggen nu ik het wat meer gewend ben

Nee, precies. Op dit tempo heb ik nog een goede six-pick en de rest van de shitload aan definitie als ik 2015 inga. Ga nu wel ongeveer 5kg lichter het nieuwe jaar in, maar in veel betere en toch grotere shape. Zelf ook erg blij mee momenteel
              Last edited by Iron Mind; 23-11-2014, 21:52.
              "Straight outta gym"

Comment

• Bitches, ik ben weer op zoek naar een kamer in Utrecht. Ken je iemand die wat beschikbaar heeft in de buurt van Utrecht, zuilen/centraal station. Laat het me even weten via pm, ajb.
                "Straight outta gym"

Comment

• Mss ook maar eens proberen dat foamrollen. Valt me wel op hoe makkelijk dat cutten bij jou gaat, of mss lijkt dat zo
                  Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Originally posted by east1977 View Post
                    Mss ook maar eens proberen dat foamrollen. Valt me wel op hoe makkelijk dat cutten bij jou gaat, of mss lijkt dat zo
                    Ik kan het aanraden. Daarnet voelde ik me een mummie en ik heb nu gerolld en voel me veel soepeler en ik heb directe pijnverlichting erna. Spieren voelen lekker warm, los en soepel aan. Ideaal vind ik.

Cutten is inderdaad soepeltjes gegaan de afgelopen 6 weken. Ben zelf eigenlijk ook nog verbaasd over hoe relatief eenvoudig het gegaan is. Tuurlijk is het wel cutten, kcal tekort, low-carb dagen en cardio, maar veel hoger in kcal en carbs dan daarvoor en het resultaat was echt dikke prima. Ben eigenlijk nog nooit zo droog geweest met zo weinig moeite. Misschien een gevalletje van het precies goed uit gemikt hebben qua dieet, training etc..?

Benieuwd hoe dat cutten gaat als ik in wedstrijd prep ga
                    Last edited by Iron Mind; 23-11-2014, 22:24.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Besloten om er toch maar weer 200kcal bij te doen op trainingsdagen (en evt. +200kcal op rustdagen)

3 november bulk gestart: 82,5-83kg
                      24 november (begin week 4): 81,7kg

Gewicht dropt dus op zich nog wel, dus besloten om weer langzaam verder te gaan ophogen vanaf die 4000kcal. Carb cycle bulk idee zeg maar. 5 dagen relatief hoog in carbs, kcal. 2 dagen relatief laag in carbs, kcal.

Gaat al een stuk beter dan mijn vorige keer toen ik weer ging bulken. Gewicht blijft erg gelijkmatig. Denk dat ik op dit tempo +200kcal elke 2 weken kan gaan bij doen. Metabolisme kan dat wel bijbenen, vermoed ik.

Trainingsdagen: 4200kcal, 250g eiwit, 525g carbs, 120g vet
                      Rustdagen: 2000-2500kcal, 250g eiwit, 50-75g carbs, 80-120g vet

Lijkt een groot verschil op rustdagen, maar ik probeer daar ook echt rustdagen van te maken. Dus niet trainen, geen cardio, veel slapen, zitten. Scheelt al gauw 1000-1200kcal qua activiteitsfactor. Ik zie het nut er namelijk niet van in om veel kcal te blijven vreten als ik amper beweeg.

Verder zit ik een beetje te kijken wat wijsheid is om als bovengrens van mijn carb-inname te houden i.v.m. insuline gevoeligheid, maar daarvoor doe ik ook al het carb-cycle idee, maar toch. Er zijn grenzen en anders toch maar die vetten blijven ophogen.

Blijf verder uiteraard mijn shape, gewicht, taille checken. Krijg wel steeds meer honger, terwijl ik meer ben gaan eten, dus ik vermoed dat het ook wel terecht is dat ik deze week weer even +200kcal erbij doen. Kcal zullen dus uit carbs, vetten komen.

Fijne week
                      "Straight outta gym"

Comment

• Das echt niet normaal joh. 4200 kcal clean naar binnen proppen.
                        Ik heb godverdomme al moeite met 3000 kcal clean weg te werken.

Hoe krijg je het voor elkaar man. Ik neem aan dat merendeel van de carbs minder complex zijn?

Dat je gewicht dropt tijdens je bulk is echt nice hoor IM. Je kracht stats wel geplust neem ik aan?
                        Waar zit je behoefte momenteel ongeveer op? 3500?

Ik vind dat je wel erg laag zit met je carbs tijdens je rustdagen.
                        Stats: 74kg at 11%
                        Vision: 85kg at 8%

Comment

• Prima opzet! Sorry dat ik het vraag overigens, maar hoe is je opzet van je carb cycle geweest? Qua kcal en macro's dan.

Comment

• 4200 kcal, krijg er trek van

Comment

• Originally posted by gripmaster View Post
                              Das echt niet normaal joh. 4200 kcal clean naar binnen proppen.
                              Ik heb godverdomme al moeite met 3000 kcal clean weg te werken.

Hoe krijg je het voor elkaar man. Ik neem aan dat merendeel van de carbs minder complex zijn?

Dat je gewicht dropt tijdens je bulk is echt nice hoor IM. Je kracht stats wel geplust neem ik aan?
                              Waar zit je behoefte momenteel ongeveer op? 3500?

Ik vind dat je wel erg laag zit met je carbs tijdens je rustdagen.
                              Haha, is een makkie man. Krijg pas beetje moeite bij 5000kcal clean wegeten, maar goed. Je lichaam gaat er vanzelf om vragen als het het nodig heeft. Zou momenteel ook rustig 5000kcal weg kunnen eten hoor, honger heb ik wel . Carb-bronnen zijn wel merendeel complex hoor. 2 stuks fruit, 1L zuivel en 25-30g ketchup als enige snelle carbs eigenlijk. Rest eigenlijk wel complex.

Over kracht kan ik momenteel nog weinig zeggen, aangezien ik net weer in een opbouw fase ben gaan zitten met 10x3 en mijn 6 weken cut periode heb ik ook niet getopt, maar boeit ook geen zak. Als je een beetje speelt met rust tijden, kunnen lichtere gewichten ook zwaar aanvoelen. Dat merk ik nu wel met die 10x3 60-90sec rust op de deadlift met 160kg begint nu ook al een wat leukere uitdaging te worden

Geen idee waar mijn behoefte zit momenteel. 3500kcal zou best kunnen kloppen.

Ik zit juist expres nog steeds laag qua carbs op rustdagen om mijn insuline gevoeligheid "beter" te houden, dat is het achterliggende idee althans. Plus ik wil rustig opbouwen en dit maal vanuit mijn "cut-schema" kleine aanpassingen doen, zodat ik beter een vinger aan de pols kan houden qua bf% in toom houden etc.

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Prima opzet! Sorry dat ik het vraag overigens, maar hoe is je opzet van je carb cycle geweest? Qua kcal en macro's dan.
                              5 x trainingsdag: 3800kcal, eiwit: 250g, carbs: 500g, vet: 75-88g (ruimte voor kcal uit vezels etc.)
                              2 x rustdag: 2500kcal, eiwit: 250g, carbs: 75g, vet: 120-130g (ruimte voor kcal uit vezels etc.)

Oftewel, carb cycle idee of hoe je het wilt noemen. Werkte voor mij top.

Originally posted by Swiftl3n View Post
                              4200 kcal, krijg er trek van
                              Anders ik wel
                              "Straight outta gym"

Comment

• Waarom zo hoog in vetten op rustdagen? Is dit ook voor de insuline gevoeligheid (meer vetten nemen, zodat je minder carbs hoeft om aan je kcal te komen)? Of zit er een andere reden achter?

Mijn volgende cut ga ik ook eens carbcyclen proberen, die keren dat ik 'normaal' gecut heb heb ik weinig resultaat geboekt, al was ik toen wel iets minder serieus bezig dan nu.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X