Hardgainer/ectomorph op weg naar succes!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Als je nu al lichte rugklachten hebt moet je wel echt gaan opletten.
    Dit is zeker geen goed teken.

    Comment


    • #17
      Het ging enkele weken terug mis toen ik voor het eerst een Goodmorning probeerde. t Schoot er meteen in. Veel gelezen en de GM vervangen voor een deadlift. Dat gaat stukken beter.

      Ik heb er nu nog maar weinig last van, alleen als ik verkeerd gelegen heb met slapen. Voor m'n gevoel ben ik weer vrijwel blessure vrij.

      Comment


      • #18
        Nu merk ik pas echt hoe fijn de deload week was. Heerlijke training gehad, kon voluit. Nauwelijks kracht verloren lijkt t.

        Wel zitten ergeren aan een jongen naast me. Zelfde postuur als ik, absoluut niet veel spieren maar pakte elke keer een gewicht zwaarder dan dat ik nam. Dat kwam z'n techniek absoluut niet ten goede, hij maakte met elke beweging een zwiepert met z'n lichaam om het gewicht de lucht in de te krijgen. Heb er niks van gezegd maar was duidelijk dat ie teveel hooi op de vork nam.

        Comment


        • #19
          Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
          Wel zitten ergeren aan een jongen naast me. Zelfde postuur als ik, absoluut niet veel spieren maar pakte elke keer een gewicht zwaarder dan dat ik nam. Dat kwam z'n techniek absoluut niet ten goede, hij maakte met elke beweging een zwiepert met z'n lichaam om het gewicht de lucht in de te krijgen. Heb er niks van gezegd maar was duidelijk dat ie teveel hooi op de vork nam.
          Ik hoop toch niet dat ik dat was? ^^

          Comment


          • #20
            Originally posted by FitnessEcto View Post
            Ik hoop toch niet dat ik dat was? ^^


            Nee, ik ben pas over 1,5 maand weer op de ACLO te vinden. Tot die tijd op de sportschool bij m'n ouderlijk huis in de buurt.

            Comment


            • #21
              SHIT! 't Lijkt erop dat m'n linker knie de training van vandaag niet leuk vond. Bij de leg press kreeg ik een lichte steek in m'n linker knie, net onder de schijf (als je staat). Ik heb leg curls en extensions enkele weken terug al eruit gedonderd omdat er nogal wat druk op de knieen door komt maar misschien moet ik de leg press nu ook uit m'n schema halen.

              Dan blijft dit over:
              BOSU Stick Squat (warming up na fietsen)
              Squats
              BOSU Lunge
              Hyperextensions met gewicht
              Standing Calve Raise

              Vooral na de standing calve raise heb ik even moeite met lopen omdat m'n kuiten en hamstrings flink pijn doen (de goede pijn).
              Is dit voldoende voor de benen of heeft iemand nog een tip? Misschien een Barbell Step Up en Cable Hip Extensions erbij?

              Comment


              • #22
                Ik zou de oefeningen niet schrappen, maar eens zeer goed op de uitvoering gaan letten.
                Als je bij verschillende oefeningen problemen krijgt, ligt daar de oplossing waarschijnlijk.
                Dan kan je alles wel schrappen, maar dat is niet de bedoeling.

                Hoe doe jij de legextension?
                Duw je het gewicht met je voet/enkel of met je scheenbeen?
                Ik denk het eerste, want dan kan je knieklachten krijgen ja.
                En bij de legpress overstrek je niet toevallig?

                Film anders eens wat oefeningen ter beoordeling.
                DIVIDE ET IMPERA

                Comment


                • #23
                  Dan heb ik ook meteen een vraag.
                  Hoe duw je het gewicht bij de leg press?
                  Je hoort ten alle tijden met de hak te duwen.

                  Comment


                  • #24
                    Wat ben ik toch blij met dit forum!

                    Kijk, dat zijn top tips! De leg extension deed ik voorheen wel met m'n scheen, wist dus niet dat de problemen kwamen als je hem teveel met de voet/enkel doet. Die gaat terug in t schema.

                    Leg press idem, die duwde ik meer met de voorkant van m'n voeten weg ipv de hak.

                    Volgende week proberen. Super bedankt!

                    Eigenlijk erg dat de mensen in de m'n sportschool dat niet vertellen of dat t duidelijk op de apparaten staat aangegeven.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by JanKlaasGroentela View Post
                      l dat niet vertellen of dat t duidelijk op de apparaten staat aangegeven.
                      Zeker erg, maar ik heb ook het vermoeden dat de meeste 'instructeurs' er zelf ook niks van weten. Dan houdt het natuurlijk op.
                      Ik doe een gok

                      Comment


                      • #26
                        De meeste instructeurs zijn prutsers,enkele uitzonderingen daargelaten.

                        Wat ik altijd deed:voor de training zocht ik de oefeningen op op YouTube die ik die dag wilde gaan doen en leerde de uitvoering mezelf zo aan.
                        Er staan aardig wat verschillende leerzame filmpjes van instructeurs en sporters op,maar T(estosterone)Nation vind ik persoonlijk een van de betere.
                        Duidelijk uitgelegd en niet teveel poespas.

                        https://www.youtube.com/watch?v=ETRVtFl7P8M
                        DIVIDE ET IMPERA

                        Comment


                        • #27
                          Nog even een toevoeging op het filmpje:het gaat vooral om de positie van de steun met het gewicht.
                          De extra uitleg mbt draaien van je voeten,moet je pas gaan doen zodra je de 'normale'uitvoering perfect beheerst.(En als je weet waarom je de oefening anders zou doen en wat de meerwaarde dan is).

                          Als je al last van je knieen hebt zoals jij nu,KAN het blessuregevoeliger zijn om te gaan draaien met je voeten tijdens legextensions,zeker als de uitvoering niet perfect is.
                          DIVIDE ET IMPERA

                          Comment


                          • #28
                            Super bedankt voor de berichten, heel behulpzaam!

                            Overigens zeer toevallig, de sportschool heeft besloten meer mensen rond te laten lopen om mensen te helpen en te corrigeren waar nodig. Vandaag bij enkele oefeningen wat extra uitleg gehad, zo vertelde hij me o.a. dat je met de hak moet duwen op de leg press.

                            Ook heeft hij me deadlifts uitgelegd en voor gedaan. Voor het eerst nu met losse barbell deadlifts gedaan, daar gebruikte ik eerder de pek dek voor (niet verwarren met de pec deck). M'n vorm was meteen uitstekend volgens hem. Nog niet te zwaar, eerst de vorm goed onder de knie krijgen.

                            Leuk!

                            Comment


                            • #29
                              Leukste van het sporten is wel dat ik nu meer en meer complimenten van mensen krijg dat ik er zo gezond uitzie.

                              Overigens sinds vorige week overgestapt op water tijdens trainingen ipv sportdrank. Ipv 0.5 liter suikerhoudende drank drink ik nu 1,5 liter water. Vandaag meer progressie geboekt dan ik sinds weken gedaan heb. Zou het met elkaar te maken hebben?

                              Ook voeding wat aangepast. Van 3300 kcal naar 2700 gegaan. Voor het bulken maakte het me niet zo uit of het vet of spieren was, ik wilde eerst meer wegen. Dat is gelukt. Nu zit ik nog zo'n 200 boven onderhoud. Het zal wat langzamer gaan maar houd het allemaal wat macronutrienten betreft een stuk beter bij.

                              Heb al zoveel baat gehad bij dit forum! Echt top!

                              Comment


                              • #30

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X