Bierbuik

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bierbuik

Hey, had even een vraagje.
    Het laatste jaar heb ik nogal een buikje ontwikkeld. Vooral door het bier drinken. Nu wilde ik voor deze zomer trainen om dit vet daar weg te werken. Het is wel zo dat ik voor de rest overal mager ben. Ben 1m84, weeg 73 kg. Mijn ribben kan je zelfs zien op mijn borstkas. Zou dus enkel vet willen verliezen aan mijn buik, de rest liefst niet, sinds ik daar al veel te mager ben.

hier kan je heel veel tegen doen, maar wat nu echt het beste en snelste werkt weet ik niet omdat ik hier geen ervaring mee heb.

kan je een beetje het standaard advies geven als je dat al niet zelf allemaal wist.

ga op dieet, waarbij je ongeveer 60% koolhydraten 25% eiwitten en 15% vet inneemt.
    1 eet 5-6 keer per dag kleinere maaltijden dus
    2 eet dingen zoals kipfilet, rijst groenten volkoren brood etc etc in plaats van salami frieten en al die andere dingen waar veel vet in zit.
    3 ga sporten, cardio bijvoorbeeld zou goed zijn, lopen/fieten/rennen
    4 Drink geen bier meer , teminste voorlopig niet meer
    5 ik weet niet hoe je met vrije tijd zit maar als je het echt graag wilt en er ook tijd voor hebt/kunt maken ga dan ook nog fitnessen erbij een paar keer per week om een beetje spieren op te bouwen.

succes
    beste tip in de wereld : leer van je fouten :P

Comment

voorstellen zo als het hoort.
      Who's the Chef

Comment

Zie waarschuwing, eerst even de regels lezen en opvolgen graag.
        Vergeet niet ook even het andere topic te lezen, over voeding en schema's!

Topic gesloten.

Comment

En op verzoek na voorstellen weer open.

Plaatselijk vetverbranden is in ieder geval niet mogelijk, zal dus een kwestie worden van het bier laten staan en verder zorgen voor een goed voedingsschema en voldoende beweging.
          Heb je het topic dat ik hierboven noemde al gelezen?
          Voedingsschema is echt het belangrijkste en dat kun je met behulp van dat topic opstellen.

Comment

Heb het topic gelezen ja. Toch wat meer informatie uit gehaald. Doe nu per dag een klein uur lopen en 50-100 sit ups. Het enigste probleem bij mij is, beetje de bourgondische levensstijl die ik niet wil opgeven :s. Volg nu wel al beetje de raad op. Geen vettige zaken vanavond gegeten maar wel een stuk vis. Maar op vrijdagavond de pintjes laten staan zal toch wel moeilijk worden.

Comment

Tja, heel simpel gezegd, als je vandaag hetzelfde doet als gisteren, zal er morgen niets veranderen...

Met andere woorden, als je iets echt wilt zul je ook bereid moeten zijn er wat voor te doen én laten, met je levensstijl heb je een bepaald lichaam gevormd en daar zal dus niets aan veranderen als je niet ook je levensstijl wilt veranderen.

Je bent in ieder geval al op de goede weg met de lichaamsbeweging en het opvolgen van een aantal tips, als je meer wilt zul je daarnaast een goed voedingsschema op moeten stellen en je daar zoveel mogelijk aan houden.

Comment

Wat ik op de moment aan het doen ben :
                Doe dagelijks iets meer als een uur (soms 50 minuten, soms tot anderhalf uur) gemiddeld trainen op een crosstrainer( is het enigste toestel dat hier aanwezig is dus). Doe dit toch op een serieus tempo maar wel op een lage weerstand van de machine (2). Snelheid op de machine duidt ongeveer 15,5 aan. Drink tijdens dit trainen ongeveer 1,5 liter water.
                Doe dit meestal zo een klein uurtje na het eten. Daarna doe ik nog 2X sit ups van een serie van 50, dus in totaal 100.

Is dit een goed trainingsschema of heeft er iemand ideeen om het nog te verbeteren.

Comment

Je bent op dit moment bezig met de grootste misconceptie die er bestaat, met name... situps (maw buikspieren trainen) om het vet rondom je middel weg te werken.

Een goede raad van tante Kaat... Stop met die situps, want dat gaat toch géén nut hebben zolang je flubber errond heb zitten. Dat lopen daarentegen, dat is wat anders... Dat is uiterst nuttig. Probeer anders dat uurtje lopen 's morgens op nuchtere maag te doen, dan is je vetverbranding sowieso beter.

En start met groene thee supplementen en/of CLA. Ikzelf neem momenteel Bio-T te verkrijgen in de Etos in Nederland en vind zelf dat dit goede resultaten oplevert qua vetreductie. Maar goed, dan moet je dit wel minimum 2 maand innemen, sneller resultaten met zulke producten zijn er niet. Maar het werkt naar mijn ervaring wel goed.

Maar ja, als je het zuipen niet kunt laten, dan ga je veel van je inspanningen gewoon teniet doen, het is jammer genoeg het ene of het andere

Comment

Wat is dat toch lekker hé,dat schuimende goud....
                    getting back in shape...

Comment

Originally posted by Black_Label_Coolrain View Post
                      Je bent op dit moment bezig met de grootste misconceptie die er bestaat, met name... situps (maw buikspieren trainen) om het vet rondom je middel weg te werken.

Een goede raad van tante Kaat... Stop met die situps, want dat gaat toch géén nut hebben zolang je flubber errond heb zitten.

en dat is de 2de grootste misconceptie die er bestaat. Zelfs al zie je niks van de sit-ups ga je de spieren wel versterken, wat vooral rugpijn tegen zal gaan. Je buikspieren zullen ook beter glycoceen ophouden zodat ze een beetje vlugger en duidelijker te zien zijn, en eens ze volledig er zijn zul je al een degelijke sickpack hebben. Als je dan nog moet gaan trainen...

Buikspieroefeningen hebben altijd nut. Zolang je maar dezelfde richtlijnen als bij andere spieren volgt en geen 200 na elkaar doet.
                      the one and only tabata overlord

Comment

Succes!

Comment

als aanvulling wil ik nog zeggen dat je je buikspieroefeningen moet varieren, niet enkele de basis/simpele situpjes doen. Die gaan de bovenste buikspieren meer ontwikkelen.
                          Dus vergeet vooral geen specifieke oefeningen te doen voor de onderste buikspieren want daar zit meestal het meeste vet en die zijn dus ook het moeilijkste zienbaar te krijgen.

Comment

cardio, en bij het fietsen bv je buikspieren aanspannen en bij been oefeningen ook* verder je buikspieroefeningen afwisselen.

Comment

eindelijk terug online kunne nadat men laptop lang kapot was. De commentaar die ik hier te lezen krijg duidt volgens mij aan dat ik niet slecht bezig ben (buiten af en toe nog eens pintjes). Ga nu double crunch doen als buikoefening. En ik zie toch al beetje beterschap, het hangende vet is al beetje minder
                              Last edited by antwerpsupporter; 06-06-2007, 18:06.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X