Bierbuik

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Had nog een vraag:

wat zijn de oefeningen of de sporten waar je het meeste vet bij verbrand. Is zwemmen bijvoorbeeld effectiever als lopen?

Comment

Ik ben een groot voorstander van zwemmen ik heb ga geregeld zwemmen. Een voordeel van zwemmen is, je spreekt het kleinste spiertje aan in je lichaam. Hardlopen is natuurlijk ook goed, met jouw gewicht is dat geen enkel probleem, maar de nadruk ligt op je onderlichaam. Ik ben wat aan de zwaardere kant en als ik te lang loop vinden mijn gewrichten dat niet echt leuk. Daarnaast is de crosstrainer een goede oefening. Zorg dat je niet te hard gaat tijdens je workout ga een uurtje cardio doen. Jij bent ook 24 jaar dus pak je intensiteit op 70% rond de 130-140 hartslagen per minuut. Hierdoor krijg je een optimale vetverbranding tijdens je work-out.
      28 jaar, 1.92 m, 112 kg 19%17 3 2012

Comment

Zwemmen is voor de directe vetverbranding niet heel erg effectief. Zwemmen vraagt te veel energie en zuurstof om tot een goede vetverbranding te komen. Wel worden vrijwel alle spieren in het lichaam gebruikt. Om de energie vooraden weer te herstellen gaat de algehele stofwisseling omhoog. Die energie wordt geleverd uit vetten! wanneer je voding in orde is ga je vetten gebruiken uit je reserves.

kies ook voor cardio oefeningen zoals in de post van SNAAK beschreven.

grts

Comment

bedankt voor de informatie.

Op crosstrainer doe ik nog steeds hetzelfde als een tijdje geleden. Probeer toch een 70 tal minuten op kleine weerstand (2) tegen een snelheid van +- 16 km per uur. Drink daarbij dan ongeveer een anderhalve liter water en zweet tijdens deze oefening ook wel vrij hard.
          Direct daarna ga ik nog een 20 tal minute vrij goed doorzwemmen.

Meerdere tips zijn altijd welkom

Comment

Ik had nog een vraag.

Ik heb hier al verscheidene keren op het forum gelezen dat je pas na 20 minuten inspanning vet begint te verbranden. Maar nu ben ik al op verschillende sites, zoals ondermeer deze site

Effectieve Cardiotraining In 20 Minuten

tegengekomen dat je ook vet kan verbranden in de 20 minuten door enkel intensiever te trainen tijdens die 20 minuten. Klopt dit?

Comment

Dit probleem heb ik dus eigenlijk ook. Ben nu al mijn voeding aan het passen en bier drinken doe ik ook bijna niet meer (mag wijn en sterke drank trouwens wel?). Maar nu is het wel zo dat ik eigenlijk spiermassa wil aankomen, maar dat buikje wil ik er dus vanaf. Ben dus bang dat als ik veel cardio ga doen naast fitness om vet te verbranden dat ik afval ipv dat ik juist aan spiermassa bij kom.

Is het dan tevens handig om dan minder Koolhydraten en meer eiwitten in je voedingspatroon te hebben zodat je lichaam eerder je (vet)reserves gaat verbruiken, maar toch voldoende bouwstoffen heeft om spiermassa op te bouwen?

Ciao Fernand

Comment

Voeding is de basis.
                een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Twee tot drie glazen alcohol zijn gezond volgens de Voedingswijzer (ivm doorspoelen aders), maar ze zorgen allemaal voor een tragere vetverbranding. Als je dan toch moet pak dan sterkedrank als vodka, 1 shot zit evenveel alcohol in als in een glas bier, maar geen KH (Let wel: alcohol levert ook energie!). Ik zeg vodka omdat daar geen suikers in zitten ofzo, een liqueur oid is dan dus weer een (nog) slechte(re) keuze.
                  Last edited by GeneralIx; 14-09-2007, 14:41.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ok duidelijk voor wat betreft de alcohol.

Maar het volgende is me nog niet echt duidelijk. Als je een lager vetpercentage wilt lees ik dat je bijvoorbeeld cardio moet gaan doen en je kunt bijvoorbeeld gaan cutten. Is het mogelijk om je vetpercentage door middel van voeding aan te passen en cardio te gaan doen te verlagen, maar toch nog spiermassa opbouwt met trainen en veel eiwitten eten? Dus tegelijk vet eraf, spierenmassa erbij??

Comment

Als je serieus gaat cutten, gaat het meer om de schade beperken dan spieren opbouwen. Op het povere begin kun je ze nog wel enigszins verenigen, maar als je echt wilt cutten zul je ook spieren verliezen. Hoeveel hangt dan af van je eten, gebruik a.s. ja/nee etc.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by spacehunk
                        als aanvulling wil ik nog zeggen dat je je buikspieroefeningen moet varieren, niet enkele de basis/simpele situpjes doen. Die gaan de bovenste buikspieren meer ontwikkelen.
                        Dus vergeet vooral geen specifieke oefeningen te doen voor de onderste buikspieren want daar zit meestal het meeste vet en die zijn dus ook het moeilijkste zienbaar te krijgen.
                        Het is waarschijnlijk wel eens eerder ergens gevraagd door iemand hier ben ik bang, maar dat heb ik dan waarschijnlijk gemist in de zoek functie... Vandaar hiero direct dan toch maar: ,,mbt de onderste buikspieren, hoe train je die dan het beste?''

Dan had ik hier nog een vraagje over:
                        Originally posted by Snaak
                        Zorg dat je niet te hard gaat tijdens je workout ga een uurtje cardio doen. Jij bent ook 24 jaar dus pak je intensiteit op 70% rond de 130-140 hartslagen per minuut. Hierdoor krijg je een optimale vetverbranding tijdens je work-out.
                        is dat al niet wat hoog? ik meen te hebben begrepen dat juist minder beter is voor verbranding en hoger meer voor je conditie is? Ik vond 't zelf altijd wat vreemd klinken, persoonlijk zegt 't me gevoelsmatig juist dat fatsoenlijk gassen leidt tot meer inspanning (dus harder zweten) en je meer verbrand. Nu heb ik daarin wel begrepen dat interfal belangrijk is, dus opbouwen, wat rustiger en weer meer gas en weer wat rustiger etc. etc.
                        Wat ik me dus eigenlijk afvraag is het nu belangrijk om het gemiddelde (hart) bpm laag of toch hoog/hoger te te houden om serieus beter vet te verbranden?

mvg, Tim.

Comment

Je kunt de onderkant niet apart trainen. Je pakt je buik het beste met hanging legraises.
                          Hoe hoger je hartslag, hoe harder de naverbrander hoe meer vet je per saldo verbrand. 80% is geloof ik optimaal voor min 20 minuten.

sigpic

Comment

thx... hoorde overal 70%... doe 'k 't in elk geval voortaan op 80% en knallen maar.
                            Dus toch broodje aap dat je juist beter vet verbrand door minder hogere inspanning, leek mij gevoelsmatig al zo vreemd. Alhoewel het feit dat je dan juist conditie traint wel logisch klinkt, het lijkt mij juist een en/en situatie, niet? Goede tip die hanging legs... staat wel mooi filmpie op bodybuilding.com over trouwens (Bodybuilding.com - Simon Forsyth - Hanging Leg Raises: Get A Leg Up On Strength!)

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Je kunt de onderkant niet apart trainen. Je pakt je buik het beste met hanging legraises.
                              Hoe hoger je hartslag, hoe harder de naverbrander hoe meer vet je per saldo verbrand. 80% is geloof ik optimaal voor min 20 minuten.
                              De buikspier is een lange spier die loopt vanaf het schaambeen tot aan de ribbenboog en het borstbeen. Ook aan de zijkant lopen buikspieren maar deze zijn iets anders gevormd.
                              Vaak wordt gedacht dat de rechte buikspier uit meerdere spieren bestaat, deze misvatting komt vaak door het blokjes effect van de buikspier. dit effect ontstaat door een peesstructuur die over de spier loopt (linea alba) en zo zorgt voor de blokjes, denk maar aan een rollade.
                              Je kunt wel accenten leggen op de buikspier. Met hanging legraises ligt het accent aan de onderkant van de spier en bij crunches wat meer aan de boven kant. Echter komt de hele spier in actie bij beide oefeningen. Combineer deze oefeningen dus om een maximaal resultaat te verkrijgen.

Cardio om vetten te verbranden bij een gematigde intensiteit van ongeveer 70% is een goede optie. Deze intensiteit kun je langer volhouden en zo verbrand je meer caloriën en is het percentage verbranden caloriën uit vet ook groter. Na ongeveer 20 minuten is je vetverbranding optimaal. Dus ga dan uit van cardio sessies van 30 á 40 min.
                              Je kunt ook kiezen voor kortere sessies met een hogere intensiteit. Je verbrand hier minders caloriën mee maar je conditie verbeterd wel meer omdat je dan ook dichter bij je anaerobe zone traint.
                              Combineer beide cardio vormen om van beide de voordelen te pakken en variatie te houden in het programma zodat het beter is vol te houden.

grts

Comment

Originally posted by erik1982 View Post

Cardio om vetten te verbranden bij een gematigde intensiteit van ongeveer 70% is een goede optie. Deze intensiteit kun je langer volhouden en zo verbrand je meer caloriën en is het percentage verbranden caloriën uit vet ook groter. Na ongeveer 20 minuten is je vetverbranding optimaal. Dus ga dan uit van cardio sessies van 30 á 40 min.
                                Je kunt ook kiezen voor kortere sessies met een hogere intensiteit. Je verbrand hier minders caloriën mee maar je conditie verbeterd wel meer omdat je dan ook dichter bij je anaerobe zone traint.
                                Combineer beide cardio vormen om van beide de voordelen te pakken en variatie te houden in het programma zodat het beter is vol te houden.

grts
                                Hoewel je inderdaad met een kortere sessie in die sessie minder kcal uit vet verbrand, verbrand je lichaam na de training veel meer vetten en verlies je per saldo veel meer vet. Als vetverbranden echt je hoofddoel is, is dit de aangewezen methode. Als vetverbranden meer bijzaak is, en je vooral je spiermassa onaangetast wil laten, dan is de lagere intensiteit beter.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X